Dit is natuurlijk ook een flink stukje propaganda. Maar in het verleden waren er ook wel verhalen dat het Russische leger niet zo goed getraind zou zijn, ondanks het geavanceerde wapentuig. Ik las gisteren dat veel jongeren in Rusland vrezen dat zij onder de wapens moeten, en dat zij daarvoor het land willen ontvluchten.
Hoewel in een oorlogssituatie nooit met 100% zekerheid te zeggen wat waar is en wat in scene is gezet, ben ik er vrij zeker van dat dit filmpje echt is. Heb voordat ik het hier plaatste even wat dieper gezocht voor verificatie. Lijkt legit en het sluit inderdaad aan bij wat jij zegt.
Maar is toch om te janken, dit. Staat daar gewoon een kind in de vrieskou te eten en te drinken alsof hij al dagen niets heeft gekregen met z'n moeder te bellen, terwijl hij wordt getroost door de mensen naar wie hij was gezonden door zijn opdrachtgevers om hen kapot te schieten. Pff, dat trek ik slecht hoor.
Sowieso trek ik het met de dag slechter hoe, met alle maatregelen, het hele Russische volk wordt verbannen en weggehoond van en door de rest van de wereld. Alsof het gros van die mensen er wat aan kunnen doen dat hun beschaving gebukt gaat onder het regeren met ijzeren hand van een doorgedraaide dictator, die elke vorm van protest gelijk op gruwelijke en onverschrokken wijze de kop in drukt? Iedereen die het lef heeft om z'n hoofd boven het maaiveld te steken, wordt gelijk kapot geschoten, gevangen gezet of verbannen. Wat is dat opeens voor een absurde beweging om bijvoorbeeld sporters overal te weigeren? Is dat dan gestoeld op wraak ofzo?
Geef mij dan die compassievolle Oekraïners in het filmpje maar, die letterlijk hun leven niet zeker zijn maar daardoor nog niet hun medemenselijkheid verloren zijn.