Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Batigoal

Well-known member
Oke. Maar ik vind het dus pijnlijk dat juist de mensen die je zou willen raken (Putin cs) je niet raakt en de mensen die er grotendeels weinig aan kunnen doen flink worden geraakt.
Zoals altijd en overal zijn de arme mensen als eerste de klos. Dat is een hard gelach waar ik zelf ook een beetje moeite mee heb. Ik snap de gedachte van sancties echter wel, vooral voor de lange termijn. Een kreupele economie zorgt er voor dat het leger van Rusland steeds minder makkelijk van manschappen en materiaal kan worden voorzien en beperkt hun mogelijkheden om lang door te gaan met oorlog voeren. Alleen moeten we niet denken dat we komende weken al een effect gaan zien.

Overigens denk ik nog steeds dat het enige waar we op kunnen hopen een coup van het leger is. Van legerofficieren die zien dat de prijs voor het aanvallen van Oekraïne veel te hoog is om daarmee door te gaan.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat was meer vanwege dat sociale kredietsysteem.

Ook dat zal denk ik weinig mensen interesseren. Het voornaamste kritiekpunt wat ik van mijn vrouw hoor over China is het onderwijssysteem waarin de kansen extreem ongelijk zijn. Maar goed, je klaagt meestal over wat je zelf raakt.

De Wolf

Well-known member
Negatief uitlaten over de Politiek kost daar ook weer punten dus dan zal iedereen daar ook voorzichtiger zijn.

Bonehead

Well-known member
Wellicht tijd om dan eens iets te ondernemen tegen je leider(s)?
Ik ben vaak in Cuba geweest en daar heeft de handelsblokkade gezorgd voor ongekende haat richting de VS. Aangewakkerd door de nodige propaganda uiteraard. Het kan dus maar zo zijn dat het tegen je werkt en Poetin meer steun krijgt vanuit de Russische bevolking.

De wereld staat altijd in brand, maar kennelijk doet deze situatie meer met ons dan elders. Overal worden er allerlei inzamelingsacties georganiseerd. Ik heb er ook aan mee gedaan en eigenlijk niet om die reden, maar omdat ik het toch wou schenken en een Roemeense vriend er druk mee is.

Ska P 187

Well-known member
Het is niet persoonlijk, maar zakelijk.
Rusland moet gewoon zo zwak mogelijk gemaakt, meer niet.
Zodat wanneer de oorlog in Oekraïne lang duurt zij deze niet vol kunnen houden.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben vaak in Cuba geweest en daar heeft de handelsblokkade gezorgd voor ongekende haat richting de VS. Aangewakkerd door de nodige propaganda uiteraard. Het kan dus maar zo zijn dat het tegen je werkt en Poetin meer steun krijgt vanuit de Russische bevolking.

De wereld staat altijd in brand, maar kennelijk doet deze situatie meer met ons dan elders. Overal worden er allerlei inzamelingsacties georganiseerd. Ik heb er ook aan mee gedaan en eigenlijk niet om die reden, maar omdat ik het toch wou schenken en een Roemeense vriend er druk mee is.

Daarom heeft mijn Litouwse ex-collega gelijk dat de Russische bevolking aanwezig in het Westen meer kunnen doen dan alleen sorry zeggen. Die kunnen hun familie en vrienden in Rusland informeren en die propaganda tegenwerken.

Ska P 187

Well-known member

Alles wat een beetje ambitie had in Cuba zit in de VS, dus tsja wat er achter blijft...

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik las op Facebook dat dit geen oorlog is, maar een clean up van de Deep State.

Ik heb geen idee wat het is, hoe wappie dat is, maar het klinkt wel WAPPIE.

gevegt

Well-known member
De UCI heeft iedereen die maar iets met Rusland te maken heeft gecanceld.
Behalve de belangrijkste bobo. Die heeft te veel macht.

gevegt

Well-known member
Russen in buitenlandse dienst mogen gewoon blijven koersen.
Ik hoorde net op de radio iets over een oud renner die nu op de achtergrond heel belangrijk is bij de UCI.
Het schijnt dat Thijs Zonneveld er een column over heeft geschreven.

Maasveld

Well-known member
Anonymous heeft alle Russische staatszenders gehackt en laat de ware beelden van de "vredesmissies" zien.

• Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan