Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

JMD

Well-known member
Zelensky gebruikt dit moment maar eens om de hele toetredingsprocedure van de EU over te slaan en verzoekt om per direct te mogen toetreden. Het valt natuurlijk te proberen, maar dat gaat niet gebeuren.
Als het aan Van der Leyen ligt dus wel...

Max

Administrator
Forumleiding
Zwitserland doet ook mee aan de sancties. Dan begint het wel serieus te worden.

Makanaky

Well-known member
"De naam Wit-Rusland wordt door een kleine groep als ongewenst beschouwd omdat deze te veel refereert aan buurland Rusland, hetgeen de suggestie kan wekken dat het land onderdeel zou zijn van Rusland, hoewel taalkundig beide namen dezelfde etymologische achtergrond hebben."

Wiki

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat moet jij maar eens uitleggen dan. Of vind je het zielig ofzo? Laat dan maar zitten.
Nou laat ik even voor mezelf spreken. Ik heb er persoonlijk totaal geen gewin mee dat Nederland nu een grotere economie is dan Rusland. Laat staan dat ik blij ben dat we nu 'een stukje hoger op de ladder staan'. Ik heb niets met en niets tegen het Russische volk. Vind alleen in z'n algemeenheid dat iedereen in vrijheid moet kunnen leven. Aan Putin en z'n volgelingen heb ik een pleurishekel en die kunnen me niet hard genoeg gestraft worden voor hun wandaden. Maar dat heeft verder niets te maken met jouw felicitatie, waar ik op reageerde.

Ska P 187

Well-known member
Ik ken wel redelijk wat Russen en weet ook wel hoe zij gemiddeld over Oekraine als land denken en de mensen die daar wonen.
Misschien dat ik vandaar wat blijer reageerde als jij leuk vind, maar dat moet je me maar vergeven

erka

Well-known member
UEFA en FIFA hebben alle Russische voetbalteams per direct uitgesloten van internationale wedstrijden.
Kan nog niet echt vinden of dit alleen voor clubs geldt of ook voor het nationale team.

edit: ook voor nationale team

Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Neres is trouwens lopend de grens bij Roemenië gepasseerd. Zijn vrouw stond hem op te wachten. Die is nu dus waarschijnlijk op weg naar de Copa cabana.

Bovenaan