Las het inderdaad ook. Daar was er dus maar 1 van?De Antonov 225, het grootste vliegtuig ter wereld, is kaduukgebombardeerd door de Russen.
Dat weet toch iedereen?Las het inderdaad ook. Daar was er dus maar 1 van?
Dat weet toch iedereen?
Ik was altijd in de veronderstelling dat vliegtuigen in series gemaakt werden...
Ik las het net ook (had even info over die Antonov 225 opgezocht).Meestal wel maar deze niet, want de Sovjetunie heeft m eigenlijk gebouwd voor de Buran, de Sovjetunie-Space Shuttle.
Welnee.Kiev is omsingeld door Russische troepen. Dit gaat een bloedbad worden.
Dat heb ik toch al aangegeven?Dit zijn de opperbevelhebbers van het Russische leger toen Putin ze vertelde kernwapens op scherp te zetten.
Nou ben ik geen psycholoog, maar je ziet de generaals denken: die is hartstikke gek geworden.
Ik ben totaal niet objectief. En ik besef me dat Rusland ongetwijfeld niet het alleenrecht heeft op het draaien van een Propagandamachine. Maar plaatjes zoals onderstaande vind ik zo sprekend.Dit zijn de opperbevelhebbers van het Russische leger toen Putin ze vertelde kernwapens op scherp te zetten.
Nou ben ik geen psycholoog, maar je ziet de generaals denken: die is hartstikke gek geworden.
Klopt ja. Putin is doodsbang voor corona, dat is duidelijk te zien ja. En als klopt wat jij van de week aangaf (dat hij misschien een ernstige ziekte heeft) dan is corona natuurlijk ook gevaarlijk voor hem.Ik ben totaal niet objectief. En ik besef me dat Rusland ongetwijfeld niet het alleenrecht heeft op het draaien van een Propagandamachine. Maar plaatjes zoals onderstaande vind ik zo sprekend.
Klopt hoor, daarom benoem ik ook de Oekraïense propagandamachine. Maar ik merk aan mezelf dat ik, ondanks dat ik dit heus wel wel weet, er ontzettend goed op ga, al die filmpjes en foto's van die heldhaftige Oekraïners, met President Zelensky voorop. Het helpt me om niet totaal moedeloos te worden en in paniek te raken van die verschrikkelijke situatie. Persoonlijke noot: Corona heeft er bij mij mentaal behoorlijk hard ingehakt. Zo hard zelfs dat ik er een paar maanden uit heb gelegen met een burn-out. Inmiddels ben ik bijna volledig hersteld en kwam het afschalen van de maatregelen precies op het juiste moment. En precies dan komt er opeens zo'n oorlog overheen, dat trek ik gewoon slecht.Klopt ja. Putin is doodsbang voor corona, dat is duidelijk te zien ja. En als klopt wat jij van de week aangaf (dat hij misschien een ernstige ziekte heeft) dan is corona natuurlijk ook gevaarlijk voor hem.
Overigens heb ik ook wel moeite met de beelden vanuit Oekraïne. Een hoop beelden die Oekraïne levert blijken ook propaganda te zijn. Zo zie je beelden van een soldaat die huilend afscheid neemt van zijn vrouw/vriendin. Blijkt een 'still' uit een film uit 2017 te zijn. Of beelden van 2 kinderen die salueren naar een Oekraïnse tank. Komt uit 2016 en was in scene gezet.
Nou geloof ik in het algemeen eerder Oekraïne dan Rusland hoor, maar ook de beelden uit Oekraïne moet je kritisch blijven bekijken. Van de Russische beelden kan je eigenlijk wel direct vanuit gaan dat ze niet kloppen, maar het gezegde is niet voor niks: het eerste wat in een oorlog sneuvelt is de waarheid...
En verder over die Oekraïnse president: toen die aantrad was er veel commentaar op hem. Het was een TV/filmster, hoe kon die nou een land leiden? (hij heeft bv ook ooit de Oekraïnse versie van Strictly come dancing gewonnen, in NL was dit programma te zien als Dancing with the stars) In 1 week laat hij duidelijk zien wat voor staatsman hij is. Hij heeft meerdere malen de mogelijkheid aangeboden gekregen om een veilig heenkomen te zoeken, maar hij vecht mee. Ik zie dat Rutte, Macron, Merkel, Johnson, Biden e.d. niet doen. Trump wel overigens, niet omdat hij dat kan, maar meer voor zijn ego. Alleen zou die in 2 tellen neergeschoten zijn.
Klopt. En dat moet je dus altijd in je achterhoofd houden. Ik zit ook op twitter om deze reden, dan lees je ook zaken van de andere kant (waar je dan natuurlijk ook de Baudetachtige bagger moet uit filteren).Ik geloof ook geen propaganda. Niet van Rusland, ook niet van Oekraine (die doen dat ook net zo goed) en ook niet van Nederland. Ja, wij hebben hier ook propaganda.
Godsemearie, waarom niet gewoon YT?Herkenbaar Jamel. Heb geen burn-out (tenminste niet dat ik weet), maar merk wel dat ik met name het corona-gedoe heel slecht trok mentaal. Ik ben me juist gaan verzuipen in het werk, dan hoef ik niet na te denken over andere zaken. Zodra ik die 30 lln voor mijn neus heb of me verzuip in roostermaken hoef ik niet teveel na te denken over hoe het gaat.
Over oorlog ben ik dan juist weer heel laconiek. Ben opgegroeid in het staartje van de Koude Oorlog, daarna Irak, Joegoslavië, Afghanistan, weer Irak, de diverse Arabische revoluties, Syrië enz, oorlog is er altijd geweest. Het is zeker vervelend, en die Putin is een volslagen idioot, maar ik heb wel genoeg vertrouwen in de legertop e.d. daar dat die ook wel snappen dat nucleaire wapens niet de oplossing zijn.
Ken je het liedje 'Russians' van Sting, uit 1985? (Koude Oorlog dus) Moet daar steeds aan denken deze dagen, songtekst hieronder
In Europe and America there's a growing feeling of hysteria
Conditioned to respond to all the threats
In the rhetorical speeches of the Soviets
Mister Krushchev said, "We will bury you"
I don't subscribe to this point of view
It'd be such an ignorant thing to do
If the Russians love their children too
How can I save my little boy from Oppenheimer's deadly toy?
There is no monopoly on common sense
On either side of the political fence
We share the same biology, regardless of ideology
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too
There is no historical precedent
To put the words in the mouth of the president?
There's no such thing as a winnable war
It's a lie we don't believe anymore
Mister Reagan says, "We will protect you"
I don't subscribe to this point of view
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too
We share the same biology, regardless of ideology
But what might save us, me and you
Is if the Russians love their children too