Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

gevegt

Well-known member
Ik geloof ook geen propaganda. Niet van Rusland, ook niet van Oekraine (die doen dat ook net zo goed) en ook niet van Nederland. Ja, wij hebben hier ook propaganda.

Maar feiten krijg je haast niet boven tafel, het blijft toch altijd gissen wat er nu echt gebeurt.
Als jij niet in propaganda gelooft, zit je er onderbewust naast.
Het werkt altijd, vooral bij jongeren.
Als het niet zou werken hadden we geen reclame in onze samenleving gehad.

erka

Well-known member
Klopt. En dat moet je dus altijd in je achterhoofd houden. Ik zit ook op twitter om deze reden, dan lees je ook zaken van de andere kant (waar je dan natuurlijk ook de Baudetachtige bagger moet uit filteren).

Ik kijk juist vrijwel niet op twitter. Behalve als er op een andere nieuwssite (bv AD) naar Twitter wordt verwezen, kijk ik er wel op.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe zit het eigen met de VS? Canada, Groenland en de complete EU hebben hun luchtruim inmiddels gesloten voor Russische vliegtuigen. Vanuit de VS heb ik het gemist. Als een van de grote initiatoren van het NAVO lidmaatschap voor Oekraïne zijn ze toch voor een aardig deel verantwoordelijk voor de huidige situatie. Ik zat wat terug te kijken dit weekend, maar ik begreep dat een Duitsland in de persoon van Merkel wel in zag dat dat voor problemen zou kunnen zorgen.

Max

Administrator
Forumleiding
Las dat ze nu de verkoop van Russische aandelen door buitenlanders onmogelijk willen maken. Het lijkt dat de economische maatregelen toch wel hinderlijk zijn.

Zelensky gebruikt dit moment maar eens om de hele toetredingsprocedure van de EU over te slaan en verzoekt om per direct te mogen toetreden. Het valt natuurlijk te proberen, maar dat gaat niet gebeuren.

Bovenaan