In Zwitserland hebben ze ook de competitie tot eind maart stilgelegd, dus daar gaat dat dan ook een probleem worden, zeker als Basel nog verder komt in de EL.Stel nou dat de competitie idd 1 maand wordt stilgelegd, dan is de kans 0 dat ze dit kunnen afmaken voor het eind van het seizoen. Ben heel benieuwd hoe ze dan gaan bepalen wie CL/EL speelt...
Ik post het ook hier (net als in het coronovirustopic), simpelweg omdat het beide topics aangaat.
https://www.vi.nl/nieuws/bizarre-si...--spal-uitgesteld-wegens-corona-crisisoverleg
Zat er al even aan te komen natuurlijk. Maar hoe gaan ze dan de Europese plaatsen verdelen? Lazio, Juve en Inter naar de CL is logisch, niemand zal ontkennen dat die normaal gesproken top 3 finishen, maar dan? Onderin kan je afspreken geen P/D te doen (en omdat de SerieB ook stilligt lost dat ook gewoon daar een probleem op), maar in juli beginnen echt de Europese competities weer...
Precies.Wat een idiote situatie. En in principe zou je veel wedstrijden toch wel achter gesloten deuren kunnen spelen?
Wat een idiote situatie. En in principe zou je veel wedstrijden toch wel achter gesloten deuren kunnen spelen?
Daar lijkt me inderdaad weinig risico aan. Ik neem aan dat de clubs hun spelers al zoveel mogelijk in afzondering houden om risico op besmetting te beperken, en de spelers regelmatig controleren. Dan kunnen de wedstrijd gewoon plaats vinden zonder publiek.
Ach in Nederland doen we het andersom. Daar spelen we gewoon met publiek. Echter na afloop geen interviews, want je zou het virus maar verspreiden.Daar lijkt me inderdaad weinig risico aan. Ik neem aan dat de clubs hun spelers al zoveel mogelijk in afzondering houden om risico op besmetting te beperken, en de spelers regelmatig controleren. Dan kunnen de wedstrijd gewoon plaats vinden zonder publiek.
Derby Della Italia is begonnen in een leeg stadion...
...en werd uiteindelijk gewonnen door Juve! Onder meer dankzij een fraaie goal van Dybala. Juventus een punt voorsprong op Lazio; inmiddels al een voorsprong van 9 punten op Inter. Die hebben de titelstrijd nu wel zo'n beetje uit handen gegeven. Stadsgenoot AC Milan verloor dan weer van laagvlieger Genoa, onder meer dankzij een geniale assist met de hak van Lasse Schöne.
Damiano Tommasi, voorzitter van de spelersvakbond, wil trouwens dat de Italiaanse competitie helemaal wordt stilgelegd, dus het zou best kunnen dat dit het voorlopig even was met voetbal in Italië.