Serie A

JMD

Well-known member
Duels zijn toch afgelast. Duels gaan naar 13 mei, bekerfinale schuift daardoor op naar 20 mei.

Als het tegen die tijd nog spannend is om de titel staat er met Juve - Inter wel een fraai duel op de rol zo vlak voor het eind.

Veel speelruimte is er overigens niet meer om duels af te lasten... Vanaf volgende week zullen de duels dus echt achter gesloten deuren gespeeld moeten worden.
 

JMD

Well-known member
Juventus - Milan (1/2 finale Coppa Italia) is uitgesteld.

De regering zou overwegen alle sportevenementen een maand lang af te lasten (wat dus ook van invloed zou zijn op bv het wielrennen dat deze maand o.a. de Strade Bianche, Tirreno Adriatico en Milaan San Remo heeft).

Stel nou dat de competitie idd 1 maand wordt stilgelegd, dan is de kans 0 dat ze dit kunnen afmaken voor het eind van het seizoen. Ben heel benieuwd hoe ze dan gaan bepalen wie CL/EL speelt...
 

Forza AZ

Well-known member
Stel nou dat de competitie idd 1 maand wordt stilgelegd, dan is de kans 0 dat ze dit kunnen afmaken voor het eind van het seizoen. Ben heel benieuwd hoe ze dan gaan bepalen wie CL/EL speelt...
In Zwitserland hebben ze ook de competitie tot eind maart stilgelegd, dus daar gaat dat dan ook een probleem worden, zeker als Basel nog verder komt in de EL.
 

JMD

Well-known member
Alle wedstrijden van de SerieA t/m 3 april achter gesloten deuren... (bron: L'Equipe)
 

JMD

Well-known member
Komend weekend worden de afgelaste duels van afgelopen ronde ingehaald. De ronde van komend weekend is uitgesteld.
Zondagavond 20.45 dus Juve - Inter.
 

JMD

Well-known member
Ik post het ook hier (net als in het coronovirustopic), simpelweg omdat het beide topics aangaat.
https://www.vi.nl/nieuws/bizarre-si...--spal-uitgesteld-wegens-corona-crisisoverleg

Zat er al even aan te komen natuurlijk. Maar hoe gaan ze dan de Europese plaatsen verdelen? Lazio, Juve en Inter naar de CL is logisch, niemand zal ontkennen dat die normaal gesproken top 3 finishen, maar dan? Onderin kan je afspreken geen P/D te doen (en omdat de SerieB ook stilligt lost dat ook gewoon daar een probleem op), maar in juli beginnen echt de Europese competities weer...
 

Forza AZ

Well-known member
Ik post het ook hier (net als in het coronovirustopic), simpelweg omdat het beide topics aangaat.
https://www.vi.nl/nieuws/bizarre-si...--spal-uitgesteld-wegens-corona-crisisoverleg

Zat er al even aan te komen natuurlijk. Maar hoe gaan ze dan de Europese plaatsen verdelen? Lazio, Juve en Inter naar de CL is logisch, niemand zal ontkennen dat die normaal gesproken top 3 finishen, maar dan? Onderin kan je afspreken geen P/D te doen (en omdat de SerieB ook stilligt lost dat ook gewoon daar een probleem op), maar in juli beginnen echt de Europese competities weer...

Het ziet er niet naar uit dat ze dan snel weer kunnen voetballen inderdaad, en dat levert dan niet genoeg tijd op om alle wedstrijden nog in te halen, zeker als er ook nog een aantal Italiaanse clubs in de kwartfinales van de CL en EL moeten spelen.
Misschien kunnen ze dan een stand opmaken van alleen de eerste competitiehelft en op die basis de CL en EL plaatsen verdelen. Dan heb je in ieder geval een stand waarin alle clubs evenveel wedstrijden tegen elkaar hebben gespeeld.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap vooral de chaos niet. Je denkt toch na welke maatregelen je gaat nemen en wat hier wel of niet onder valt? Als het de bedoeling is dat alles eruit moet qua evenementen, dan gooi je alles eruit. Maar ga niet als spelers al in de spelerstunnel klaar staan om in een leeg stadion te spelen roepen dat het wellicht niet door mag gaan. Had dat gedaan toen je al die maatregelen afkondigde. Los van het feit dat het relatief zinloos is om nu die wedstrijd eruit te gooien aangezien die spelers toch klaarstonden om te spelen.

Edit: Inmiddels is gecommuniceerd dat ze om 13:45 gaan aftrappen.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Wat een idiote situatie. En in principe zou je veel wedstrijden toch wel achter gesloten deuren kunnen spelen?
 

Forza AZ

Well-known member
Wat een idiote situatie. En in principe zou je veel wedstrijden toch wel achter gesloten deuren kunnen spelen?

Daar lijkt me inderdaad weinig risico aan. Ik neem aan dat de clubs hun spelers al zoveel mogelijk in afzondering houden om risico op besmetting te beperken, en de spelers regelmatig controleren. Dan kunnen de wedstrijd gewoon plaats vinden zonder publiek.
 

JMD

Well-known member
Daar lijkt me inderdaad weinig risico aan. Ik neem aan dat de clubs hun spelers al zoveel mogelijk in afzondering houden om risico op besmetting te beperken, en de spelers regelmatig controleren. Dan kunnen de wedstrijd gewoon plaats vinden zonder publiek.

Als er 1 type mens is dat sowieso al veel gecontroleerd wordt op gezondheid is het wel de topsporter.
 

Pascallovic

Well-known member
Daar lijkt me inderdaad weinig risico aan. Ik neem aan dat de clubs hun spelers al zoveel mogelijk in afzondering houden om risico op besmetting te beperken, en de spelers regelmatig controleren. Dan kunnen de wedstrijd gewoon plaats vinden zonder publiek.
Ach in Nederland doen we het andersom. Daar spelen we gewoon met publiek. Echter na afloop geen interviews, want je zou het virus maar verspreiden.:confused:
 

Batigoal

Well-known member
Derby Della Italia is begonnen in een leeg stadion...

...en werd uiteindelijk gewonnen door Juve! Onder meer dankzij een fraaie goal van Dybala. Juventus een punt voorsprong op Lazio; inmiddels al een voorsprong van 9 punten op Inter. Die hebben de titelstrijd nu wel zo'n beetje uit handen gegeven. Stadsgenoot AC Milan verloor dan weer van laagvlieger Genoa, onder meer dankzij een geniale assist met de hak van Lasse Schöne.

Damiano Tommasi, voorzitter van de spelersvakbond, wil trouwens dat de Italiaanse competitie helemaal wordt stilgelegd, dus het zou best kunnen dat dit het voorlopig even was met voetbal in Italië.
 

Mario

Well-known member
...en werd uiteindelijk gewonnen door Juve! Onder meer dankzij een fraaie goal van Dybala. Juventus een punt voorsprong op Lazio; inmiddels al een voorsprong van 9 punten op Inter. Die hebben de titelstrijd nu wel zo'n beetje uit handen gegeven. Stadsgenoot AC Milan verloor dan weer van laagvlieger Genoa, onder meer dankzij een geniale assist met de hak van Lasse Schöne.

Damiano Tommasi, voorzitter van de spelersvakbond, wil trouwens dat de Italiaanse competitie helemaal wordt stilgelegd, dus het zou best kunnen dat dit het voorlopig even was met voetbal in Italië.

En inmiddels dus voorlopig tot 3 april stilgelegd …

https://www.vi.nl/nieuws/kranten-sp...Dfmh24g9YD37n-xTPxsba9aJZCjywSLUZ4dmcetEgVBF0
 
Bovenaan