Serie A

JMD

Well-known member
Als de competitie in Italië niet afkomt dan zijn dit de mogelijke scenario's (zegt men):
*De stand telt niet. Italië wordt volgend seizoen niet vertegenwoordigd in Europa.
*De huidige stand wordt de eindstand.
*Play-offs om de eindstand van de competitie te bepalen.

Op 23 maart gaat men (alle 20 clubs) samen beslissen wat het wordt.
Het eerste lijkt me niet reëel, gaat klauwen met geld kosten, en op Juve na heeft zo ongeveer elke Italiaanse club geld tekort.
Het tweede is niet eerlijk, kan me niet voorstellen dat clubs daarmee akkoord gaan
Dus het zal wel de 3e optie worden, maar ben wel heel benieuwd hoe ze dat gaan doen.
 

Forza AZ

Well-known member
Als de competitie in Italië niet afkomt dan zijn dit de mogelijke scenario's (zegt men):
*De stand telt niet. Italië wordt volgend seizoen niet vertegenwoordigd in Europa.
*De huidige stand wordt de eindstand.
*Play-offs om de eindstand van de competitie te bepalen.

Op 23 maart gaat men (alle 20 clubs) samen beslissen wat het wordt.
Het eerste lijkt me niet reëel, gaat klauwen met geld kosten, en op Juve na heeft zo ongeveer elke Italiaanse club geld tekort.
Het tweede is niet eerlijk, kan me niet voorstellen dat clubs daarmee akkoord gaan
Dus het zal wel de 3e optie worden, maar ben wel heel benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Ander optie is om de stand na 19 speelrondes te nemen, waarin alle clubs 1x tegen elkaar gespeeld hebben. En misschien aan de hand daarvan play-offs te organiseren (top 4 tegen elkaar, 5-8 tegen elkaar, 17-20 tegen elkaar). Dan heb je nog 6 speelrondes nodig.
 

JMD

Well-known member
Italië had nog geen officieel verbod op trainingen, nu wel. Tm 3 mei mag er ook niet getraind worden. (en dus ook niet gespeeld)
 

JMD

Well-known member
De 20 Serie-A clubs hebben vandaag unaniem besloten het seizoen te willen afmaken. Eerder waren een aantal clubs daar nog tegenstander van. Naar verluidt mikt men op hervatting eind mei/begin juni
 

JMD

Well-known member
Klopt, maar dan zou je denken dat het bij ons al veel eerder zou moeten kunnen.
Dat had (misschien) ook wel gekund, maar bij ons is simpelweg een streep door alle evenementen gehaald tot 1 september, dus het was geen issue.


Vandaag hebben de Serie-A-clubs in een bijeenkomst opnieuw unaniem aangegeven het seizoen af te willen maken.


Overigens heeft Italië natuurlijk veel slachtoffers, maar dat is vooral in Noord Italië, volgens mij is het juist in Zuid Italië minder. Misschien kan je dan daar dan alle duels spelen?
Sowieso denk ik dat bij alle hervattingen van Europese competities (Zwi, Por gaan al zeker starten, Dui, Eng, Ita in de startblokken) er misschien wel gekozen gaat worden voor 1 of 2 stadions waar in alles gespeeld gaat worden, veel makkelijker te beheersen. Het enige nadeel wordt dan de laatste speeldag... :)
 

U.G.

Well-known member
In PT alleen de Euro 2004 stadions. Op zich is dat prima te doen maar dat weerhoudt niet de samenscholingen die je geheid over het hele land gaat krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Ben benieuwd of ze de herstart gaan doorzetten. Gistermiddag zijn er Fiorentina 3 spelers positief getest op corona. Die zullen niet zo blij zijn met spelen nu ze een paar spelers missen. Bij Sampdoria zijn er ook 4 nieuwe positieve gevallen, maar onduidelijk of het spelers betreft. Tsja, wordt toch een roulette zo als er gedurende de hervatting iedere speelronde weer een aantal spelers wegvallen.
 

Deathprod

Active member
Andrea Rinaldi van Atalanta is op 19 jarige leeftijd overleden aan een hersenaneurysma. Van Wolfswinkel is daar overigens onlangs nog succesvol aan geoppereerd.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd of ze de herstart gaan doorzetten. Gistermiddag zijn er Fiorentina 3 spelers positief getest op corona. Die zullen niet zo blij zijn met spelen nu ze een paar spelers missen. Bij Sampdoria zijn er ook 4 nieuwe positieve gevallen, maar onduidelijk of het spelers betreft. Tsja, wordt toch een roulette zo als er gedurende de hervatting iedere speelronde weer een aantal spelers wegvallen.

13 juni dus.
https://nos.nl/artikel/2333773-seri...van-start-gaan-in-zwaar-getroffen-italie.html

Maar wel als er 1 speler Corona krijgt moet de hele selectie 14 dagen in quarantaine. Het artikel zegt dat ze dat in Duitsland anders doen, maar dat is volgens mij niet zo, want Dresden is nu 2 weken in quarantaine vanwege een speler die Corona heeft.
 

Forza AZ

Well-known member
13 juni dus.
https://nos.nl/artikel/2333773-seri...van-start-gaan-in-zwaar-getroffen-italie.html

Maar wel als er 1 speler Corona krijgt moet de hele selectie 14 dagen in quarantaine. Het artikel zegt dat ze dat in Duitsland anders doen, maar dat is volgens mij niet zo, want Dresden is nu 2 weken in quarantaine vanwege een speler die Corona heeft.

In Duitsland verschilt dat per deelstaat. Maar voor alle 1.Bundesliga clubs is dat alleen de speler zelf volgens mij.
 

JMD

Well-known member
In Duitsland verschilt dat per deelstaat. Maar voor alle 1.Bundesliga clubs is dat alleen de speler zelf volgens mij.

Dus voor de 2.Liga andere regels dan de BL? Handig. Ook handig dat al die deelstaten anders zijn bij landelijke zaken... (en dat speelt dan bv dus ook bij restaurants...)
 
Bovenaan