Schots voetbal

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hearts heeft zojuist de halve finale van de Schotse FA Cup (die van 2019/20 wordt nu afgemaakt) met 2-1 na verlenging van Hibs gewonnen. Ondanks de degradatie staan ze straks dus wel in een bekerfinale. Tegenstander komt uit het duel tussen Celtic en Aberdeen morgen.
 

JMD

Well-known member
Hearts heeft zojuist de halve finale van de Schotse FA Cup (die van 2019/20 wordt nu afgemaakt) met 2-1 na verlenging van Hibs gewonnen. Ondanks de degradatie staan ze straks dus wel in een bekerfinale. Tegenstander komt uit het duel tussen Celtic en Aberdeen morgen.
En dat is dan puur voor de eer neem ik aan, want een Europees ticket is er niet mee te verdienen lijkt me.
 

erka

Well-known member
In dat kader snap ik sowieso niet waarom de Nederlandse bekerfinale niet alsnog gespeeld wordt. De beker op zichzelf is ook een prijs, los van Europa.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In dat kader snap ik sowieso niet waarom de Nederlandse bekerfinale niet alsnog gespeeld wordt. De beker op zichzelf is ook een prijs, los van Europa.

Volledig mee eens, Utrecht en Feyenoord verdienen gewoon die kans op een prijs.
 

Batigoal

Well-known member
In dat kader snap ik sowieso niet waarom de Nederlandse bekerfinale niet alsnog gespeeld wordt. De beker op zichzelf is ook een prijs, los van Europa.

Klopt, die hadden ze natuurlijk gewoon als seizoensopener moeten spelen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Celtic heeft in de 1/8e finale van de Schotse League Cup thuis met 0-2 van Ross County verloren. Dit is hun eerste nederlaag in een binnenlands bekertoernooi sinds April 2016 (!) toen ze na strafschoppen de halve finale van Rangers, die toen nog in de Championship speelden, verloren. Rangers verloor overigens de finale van Hibs, in de eerste finale ooit zonder clubs van het hoogste niveau.

Sindsdien heeft Celtic nationaal iedere prijs gewonnen die er te winnen was met 4 landstitels, 4 League Cups en 3 FA Cups. De finale van de Schotse FA Cup van 2019/20 wordt op 20 december gespeeld tegen Hearts en kan bij winst Celtic de vierde "treble" op rij opleveren. Het oude record was 2 trebles op rij, dus dat hebben ze al. Een vijfde zal er dus zeker niet komen.
 

erka

Well-known member
Rangers verloor overigens de finale van Hibs, in de eerste finale ooit zonder clubs van het hoogste niveau.

Dat was trouwens een geweldige finale (3-2 vlak voor tijd na 1-2) en de eerste beker voor Hibs in 114 jaar. Best wel kippenvelpotje

 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Celtic heeft zojuist de finale van de Schotse FA Cup 2019/20 gewonnen. Ze hadden er wel strafschoppen voor nodig tegen degradant Hearts. Na 90 minuten stond het 2-2, na verlenging stond het 3-3.

Hierdoor wint Celtic de vierde treble op rij. Een vijfde komt er sowieso niet aangezien ze al uit de League Cup liggen.

Rangers is overigens afgelopen woensdag door St. Mirren uitgeschakeld in de League Cup, waardoor die prijs maar een club buiten de Old Firm gaat. De halve finales zijn nu St. Johnstone v Hibernian en Livingston v St. Mirren. Beide wedstrijden worden gespeeld op Hampden Park in het weekend van 23/24 januari.
 

SanMark.

Well-known member
Rangers op 1-0 tegen Celtic wat inmiddels met 10 man speelt.

Die zijn nu wel zo goed als kampioen.

19 punten voor maar wel 3 wedstrijden meer gespeeld.
 
Bovenaan