Schots voetbal

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Met deze spelers wel , maar het zijn beide zulke grote clubs als ze in Engeland zouden voetballen dat ze op zeker in de PL zouden voetballen.

Klopt, met die aanhang halen ze de top wel in Engeland. Daarom proberen ze ook eens in de zoveel tijd in Engeland toegelaten te worden, al horen ze steeds nee.
 

Ska P 187

Well-known member
Het zou ook wel een beetje it is all about the money (dumdadumbiediedoe) zijn van met name Celtic om in de Engelse competities te willen spelen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vandaag was ik bij Cove Rangers - Berwick Rangers, de play-off om in de Schotse Football League te komen/blijven. Berwick eindigde onderaan in League 2, Cove Rangers werd kampioen in de Highland League en versloeg vervolgens de kampioen van de Lowland League (East Kilbride) om in dit duel te komen. Berwick was erg slecht dit seizoen, de laatste 7 wedstrijden gingen allemaal verloren zonder dat er ook maar 1 doelpunt werd gescoord. Cove was met afstand de betere ploeg en in een behoorlijk vol stadion (1.955 toeschouwers) wonnen ze overtuigend met 4-0. Het had rustig nog veel meer kunnen worden. Het lijkt dan ook vrijwel zeker dat voor de 2e keer sinds de invoering van deze play-off in 2015 een club naar de Schotse League 2 promoveert. De eerste keer was in 2016, toen won Edinburgh City van East Stirlingshire. Hiermee lijkt er een eind te komen aan de aanwezigheid van een Engelse club in de Schotse profcompetities.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Geen idee, ik weet alleen dat ik een keer blij was dat East Kilbride de eerste wedstrijd tussen High/Lowland won, zodat er misschien een nieuwe club in L2 zou komen en dat jij het maar een nare club vond
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Cove heeft ook kunstgras, en dat hebben diverse clubs op dat niveau. Het stadion van Cove is misschien niet het meest fantastische, maar beter dan ik verwacht had. Keurig voor een club van die grootte. Catering is prima en er is een leuke clubbar daar. Het is in een industrieterrein, maar slechts net buiten een woonwijk en een paar pubs in de buurt. Als die zich goed profileren binnen Aberdeen is er geen reden waarom ze niet leuk mee kunnen doen in League 2 & 1 op termijn. Aberdeen is groot genoeg voor een 2e league-club.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dundee United won met 0-1 bij Inverness Caledonian Thistle in de halve finale van de promotie/degradatie play-offs. Vrijdag ga ik naar de return. Hopelijk wordt dit vastgehouden. De winnaar speelt de finale tegen de nummer 11 van de Premiership. Nu is dit nog St. Mirren, maar ze kunnen Hamilton Academical nog inhalen als ze zaterdag winnen.

Ross County is al gepromoveerd en Dundee FC gedegradeerd.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoppa, kaarten geregeld voor de bekerfinale zaterdag, Hearts v Celtic. Vanavond naar de heenwedstrijd van de play-off finale, Dundee United v St. Mirren.
 

de waan

Well-known member
Ik zag twee piepkleine tribunetjes naast elkaar, klopt dat?

Hoe komt die club trouwens aan meer dan 18.000 volgers op Twitter?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zag twee piepkleine tribunetjes naast elkaar, klopt dat?

Hoe komt die club trouwens aan meer dan 18.000 volgers op Twitter?

Ja, dat klopt. En veel van die volgers komen door de media-aandacht die de club heeft gekregen omdat ze zo slecht zijn.
 

JMD

Well-known member
Die spelen neem ik aan op het allerlaagste niveau dus? (want anders zouden ze allang gedegradeerd zijn)
En welk niveau in de piramide is dat dan als de SPL niveau 1 is? Niveau 10?
 

de waan

Well-known member
Highland League zit onder de vier profdivisies. Maar zoveel clubs zullen er niet zijn in de Highlands.
 
Bovenaan