Rugby

erka

Well-known member
Mis de Noord Amerikaanse deelnemers trouwens dit WK. Iemand een verklaring?

Heel Amerika is één zone in de kwalificatie omdat er zo weinig landen rugbyen daar. 6 Zuid-Amerikaanse landen, Canada en de VS.
Canada en de VS werden daarin uitgeschakeld door resp. Uruguay en Chili. VS mocht nog wel naar de intercontinentale playoff maar speelde daarin 16-16 tegen Portugal. Daardoor eindigden ze gelijk maar Portugal had beter doelsaldo gehaald tegen de andere twee deelnemers Kenya en Hongkong.
 

erka

Well-known member
Overigens, de top3 van elke poule (dus 12 in totaal) op dit WK plaatst zich automatisch voor het volgende WK. Daarom zie je ook vrijwel nooit kwalificatiewedstrijden met de echt grote teams, tenzij ze er een ongelofelijk zootje van maken op dit WK. Vroeger waren het de kwartfinalisten (top8) en zag je wel eens een topploeg in de kwalificatie.

Edit: ik heb het even opgezocht.
De laatste van de grote landen die in Europa kwalificatiewedstrijden moest spelen was Italië voor het WK van 2007. Italië was vrijgesteld tot en met de beslissende playoffs tegen Portugal en Rusland, die zich daarvoor wel moesten plaatsen. Het werd resp. 83-0 en 67-7 in die twee wedstrijden. Nederland haalde zo'n playoff voor het WK van 1999 en moest toen tegen zowel Engeland als Italië. Het werd toen 110-0 en ook 67-7. Voor dat WK moesten ook Schotland en Ierland kwalificatiewedstrijden spelen en die wonnen ook met scores van 85-0 etc. Goed idee dus om dit te veranderen.

 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Nou, dat achterlijk stupide kinderkoor bij de volksliederen is nu gelukkig aangepast. Niet weg maar het is niet zo storend meer.
 

erka

Well-known member
Zuid-Afrika-Roemenië 76-0. De commentatoren zeggen dan wel steeds dat het verschil kleiner wordt tussen toplanden en de B-landen maar dat is lang niet altijd te merken. Nieuw-Zeeland-Namibië vrijdag werd ook 71-3. Daarentegen deed Portugal het erg goed, 28-8 verlies tegen Wales. Maar Wales gaat dit toernooi ook niet winnen vrees ik.
 

André

Well-known member
Ik heb even gekeken
Maar zo is een wk niet veel aan
Wanneer beginnen de spannende wedstrijden
 

Mario

Well-known member
Ik zag Nieuw Zeeland eerder deze week wat rare bekken trekken tegen Namibië. Volgens mij ligt dat in Afrika, maar was het gehele team blank.
 

erka

Well-known member
Als je geen echte liefhebber bent zou ik vanaf de kwartfinale gaan kijken. Dan krijg je alleen maar meer fantastische wedstrijden.

Tot die tijd ben ik het ermee eens dat het behelpen is

In de groepen heb je nog:
B: Ierland-Schotland (7/10)
C: Australie-Fiji (nu)
D: Engeland-Japan (vanavond)

Deze wedstrijden gaan denk beslissen over de 2e of 3e plaats in poule B, C en D. In poule A gaan Frankrijk en Nieuw-Zeeland toch wel door, Italië is voor hen veel te zwak. Vergis je niet in Japan, die zouden zomaar van Engeland kunnen winnen.
 

Reinoud

Well-known member
Als je geen echte liefhebber bent zou ik vanaf de kwartfinale gaan kijken. Dan krijg je alleen maar meer fantastische wedstrijden.

Tot die tijd ben ik het ermee eens dat het behelpen is

In de groepen heb je nog:
B: Ierland-Schotland (7/10)
C: Australie-Fiji (nu)
D: Engeland-Japan (vanavond)

Deze wedstrijden gaan denk beslissen over de 2e of 3e plaats in poule B, C en D. In poule A gaan Frankrijk en Nieuw-Zeeland toch wel door, Italië is voor hen veel te zwak. Vergis je niet in Japan, die zouden zomaar van Engeland kunnen winnen.
Balen had gehoopt dat Australië - Fiji laatste wedstrijd zou zijn
 

erka

Well-known member
Fiji mist een potentiele do or die penalty

Australië pakt daardoor bonuspunt. Niet zo'n grote ramp want Fiji heeft Wales al gehad en moet nog tegen de zwakke ploegen, terwijl Australië nog tegen Wales moet. En bij gelijk eindigen in punten telt onderling resultaat. Fiji heeft dus meer kans op bonuspunten dan Australië. Ziet er erg goed uit voor Fiji.

Australië-Wales is volgende week 24/9
 

erka

Well-known member
Arm Namibië, bij rust 54-0 achter tegen Frankrijk...slaat nergens op dit krachtsverschil. Daar moeten ze toch eens een keer iets aan doen.
 

JMD

Well-known member
Arm Namibië, bij rust 54-0 achter tegen Frankrijk...slaat nergens op dit krachtsverschil. Daar moeten ze toch eens een keer iets aan doen.
Hoe dan? Want dit is al jaren het probleem...
De enige oplossing lijkt me om het deelnemersveld te verkleinen, maar daar zal de IRB voor gaan liggen...
 

erka

Well-known member
Hoe dan? Want dit is al jaren het probleem...
De enige oplossing lijkt me om het deelnemersveld te verkleinen, maar daar zal de IRB voor gaan liggen...

Je zou WK in twee fases kunnen spelen. Fase 1 met de slechtste 12 landen die in 4 poules van 3 spelen. De winnaars daarvan mogen bij de beste 12 en dan heb je een normaal WK van 4 poules van 4. Heb je nog 4 landen erbij ook.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan