Rugby

erka

Well-known member
Ik zit nu even Nederland-België te kijken, maar dat is toch net vrouwenvoetbal als je het vergelijkt met de Europese top.

Absoluut. Totaal ander niveau. Ik las laatst dat Nederland naar het WK wil, maar dat slaat echt nergens op. Ook al halen ze het (wat al niet heel realistisch is) dan gaan ze er een paar keer met 100-0 af.
 

erka

Well-known member
Is Engeland ooit zo hard afgesmeerd op Twickenham?
Even opgezocht. Nee dus, grootste thuisnederlaag ooit.
En in totaal de 3e grootste nederlaag ooit, na 76-0 in en tegen Australië in 1998 en 58-10 in en tegen Zuid-Afrika in 2007.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hij is mooi :D

195f18d4f5995f2fca5a88b67a7a55ea.jpg
 

erka

Well-known member
Zometeen Ierland-Engeland op Ziggo Sport. Wordt een mooi potje. Ierland kan voor het eerst in de laatste wedstrijd in eigen huis de Sixnations winnen.
 

erka

Well-known member
Ierland gewonnen gisteren zoals wel verwacht.
Nederland vandaag ook met 50-28 van Duitsland, waarmee het 5e is geworden in zeg maar het EK voor B-landen (waarbij A-landen de Sixnations is), dus 11e van Europa. Dat is knap en tegelijkertijd ook wel ongeveer het maximale.
 

erka

Well-known member
Over twee maanden begint het WK van één van de oudste en mooiste sporten ter wereld. Een sport die steeds populairder wordt, heel moderne spelregels heeft, waar de VAR al tientallen jaren bestaat, waar nooit supportersgedoe is en waar je gewoon door elkaar kan zitten.

Ik heb het uiteraard over rugby.

Het WK begint op 8 september en wordt gehouden in Frankrijk. De speelsteden zijn:
Parijs 81.000
Marseille 67.000
Lyon 59.000
Lille 50.000
Bordeaux 42.000
St-Etienne 42.000
Nice 36.000
Nantes 35.000
Toulouse 33.000
De finale, halve finales en twee kwartfinales zijn allemaal in het Stade de France en de andere twee kwartfinales zijn in Marseille. Ook de openingswedstrijd Frankrijk-Nieuw Zeeland is uiteraard in Parijs.
Het is een heel lang toernooi want de finale is pas 7 weken later op 28 oktober.

Deelnemers zijn:

Groep A: Nieuw Zeeland, Frankrijk, Italië, Uruguay, Namibië
Groep B: Zuid-Afrika, Ierland, Schotland, Tonga, Roemenië
Groep C: Wales, Australië, Fiji, Georgië, Portugal
Groep D: Engeland, Japan, Argentinië, Samoa, Chili

De beste twee gaan door naar de kwartfinales. Rugby is qua sterkte redelijk voorspelbaar dus je kunt er wel vanuit gaan dat de volgende landen de kwartfinales halen: Nieuw-Zeeland en Frankrijk (A), Zuid-Afrika en Ierland (B), Wales en Australië (C) en Engeland uit (D). Wellicht dat Schotland kan stunten en in D zou Japan of Argentinië de 2e ploeg kunnen worden. Vanaf de kwartfinales ligt het open.
 

Maasveld

Well-known member
Over twee maanden begint het WK van één van de oudste en mooiste sporten ter wereld. Een sport die steeds populairder wordt, heel moderne spelregels heeft, waar de VAR al tientallen jaren bestaat, waar nooit supportersgedoe is en waar je gewoon door elkaar kan zitten.

Ik heb het uiteraard over rugby.

Het WK begint op 8 september en wordt gehouden in Frankrijk. De speelsteden zijn:
Parijs 81.000
Marseille 67.000
Lyon 59.000
Lille 50.000
Bordeaux 42.000
St-Etienne 42.000
Nice 36.000
Nantes 35.000
Toulouse 33.000
De finale, halve finales en twee kwartfinales zijn allemaal in het Stade de France en de andere twee kwartfinales zijn in Marseille. Ook de openingswedstrijd Frankrijk-Nieuw Zeeland is uiteraard in Parijs.
Het is een heel lang toernooi want de finale is pas 7 weken later op 28 oktober.

Deelnemers zijn:

Groep A: Nieuw Zeeland, Frankrijk, Italië, Uruguay, Namibië
Groep B: Zuid-Afrika, Ierland, Schotland, Tonga, Roemenië
Groep C: Wales, Australië, Fiji, Georgië, Portugal
Groep D: Engeland, Japan, Argentinië, Samoa, Chili

De beste twee gaan door naar de kwartfinales. Rugby is qua sterkte redelijk voorspelbaar dus je kunt er wel vanuit gaan dat de volgende landen de kwartfinales halen: Nieuw-Zeeland en Frankrijk (A), Zuid-Afrika en Ierland (B), Wales en Australië (C) en Engeland uit (D). Wellicht dat Schotland kan stunten en in D zou Japan of Argentinië de 2e ploeg kunnen worden. Vanaf de kwartfinales ligt het open.
Go Bokke!!!
 

erka

Well-known member
Vrijdag begint het! Direct met twee grote favorieten Frankrijk-Nieuw-Zeeland.
Ontzettend veel zin in.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dit toernooi merk je hoe belachelijk het is dat de loting zo lang voor het toernooi is. Van de top 5 van de wereld, zitten er 3 in groep B: Zuid-Afrika, Ierland en Schotland. De andere 2 zitten samen in groep A: Frankrijk en Nieuw-Zeeland. Daardoor gaat niet alleen (minstens) één van de top 5 er al in de groepsfase uit, die 4 die dan over zijn spelen tegen elkaar in 2 wedstrijden waardoor er maar 2 de halve finale halen.

Overigens wordt dit gelukkig voor het volgende WK aangepast.
 
Laatst bewerkt:

André

Well-known member
Je moet van iedereen winnen je
Kwartfinale of finale of in de groep

Toch.mooi meteen zulke wedstrijden
 

JMD

Well-known member
Overigens wordt dit gelukkig voor volgend jaar aangepast.
Voor volgend toernooi bedoel je neem ik aan? :)

De voorronde van het WK Rugby sla ik vaak over, dan is het verschil veel te groot, maar vanaf de kwartfinale zal ik zeker af en toe kijken
 

erka

Well-known member
Schotland staat inderdaad op de 5e plaats van de wereldranking maar die berekening is nogal vreemd. Kan me niet voorstellen dat Schotland sterker is dan Engeland (8), Australie (9) of Wales (10). Fiji staat op 7 op die lijst..
 

erka

Well-known member
We gaan zo beginnen aan het grootste sportevenement van 2023 en het op 2 na grootste sportevent dat er is!
 

erka

Well-known member
Volksliederen totaal verpest door een koor. Werkelijk de allerslechtste Marseillaise ooit :ROFLMAO:. Macron keihard uitgefloten. Nee, ik denk niet dat Frankrijk heel tevreden is over deze opening.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Frankrijk wint van Nieuw-Zeeland met 29-13. Mooie wedstrijd met een sterk Frankrijk en een ongelofelijk kabaal.
 
Bovenaan