Rugby

erka

Well-known member
Die zitten thuis voor de buis.

Nederland verloor dit jaar van Roemenië met 12-38. Roemenië krijgt nu van Ierland klop met 82-8. Dat is ongeveer het Nederlands niveau.
Ze hebben de ambitie om het WK ooit te halen, dat lijkt me een mooie ervaring maar sportief verder niet zo zinvol.
 

JMD

Well-known member
Ik weet het niet maar staat in de lijstjes.
Ben benieuwd waar je die lijstjes dan vindt, want de lijstjes die ik vind vermelden niet WK rugby op nummer 3. In sommige lijstjes niet eens top 10 (wat ook logisch is voor een sport die eigenlijk alleen maar serieus wordt beoefend in delen van Europa, Oceanië, Japan, zuid Afrika en Argentinië).
 

erka

Well-known member
Die Engelsen spelen echt snoeihard zeg. Inmiddels al een rode kaart en dan heb je eigenlijk al verloren.
 

Mommiej

Well-known member
Engeland toch 12-3 voor. Is wel eens wat anders om met een italiaans biertje in lobby hotel in londen dit te kijken.
 

erka

Well-known member
Toch knap hoor, want rood bij rugby weegt erg zwaar in zo'n zware pot. Het is trouwens wel heel lelijk dit.
 

erka

Well-known member
Waarom kreeg een speler dan rood
Je mag.toch.wel veel bij rugby

Meestal als iemand springt en die wordt dan in de lucht besprongen/geduwd/gepakt. Dat is echt heel gevaarlijk. Deze was voor gevaarlijk laag inkomen bij iemand anders zijn hoofd.
 

Mommiej

Well-known member
Laatste seconde nog wel score Argentinie, maar verandert niks aan feit dat Engeland wint. 27-10
 

erka

Well-known member
Schotland gaf een helft lang wel aardig partij tegen Zuid-Afrika maar verliest uiteindelijk toch. Zuid-Afrika is niet spectaculair maar zo sterk. Zeker een kandidaat voor de titel.

Ierland maakt ook een hele sterke indruk. Nu Wales, eens kijken hoe zij spelen. Wel lekker sfeertje op de tribunes bij deze wedstrijd. Alsof Wales thuis speelt.
 

erka

Well-known member
Schotland was toch ook altijd wereldtop
Subtop. Meestal kwartfinale op een WK. 1x in de halve finale geloof ik.

Standaard is de wereldtop Nieuw-Zeeland, Australië en Zuid-Afrika. Zij doen het veel beter op WK's dan de Europese landen. Dit WK is Australië geen favoriet. NZ en ZA zijn wel kanshebber. Daar komen wat mij betreft Ierland en Frankrijk bij.

Fiji speelt trouwens goed!
 

erka

Well-known member
Zoals de VAR bij het rugby is, zo zou het ook bij het voetbal moeten zijn. Dus tijd stilzetten en alles wat ze zeggen is te volgen voor het publiek en tv.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Fantastische pot zeg Wales-Fiji. Fiji had m nog kunnen winnen na een hele grote achterstand maar net niet.
 
Bovenaan