Rugby

SanMark.

Well-known member
Het WK Rugby staat weer voor de deur.

Ik hoor net bij Voetbal Insite dat RTL 7 het gaat uitzenden.

Deelnemende landen zijn

Engeland ( Gastland)
Nieuw Zeeland
Frankrijk
Australie
Wales
Zuid Afrika
Ierland
Argentini?
Schotland
Samoa
Italie
Tonga
Canada
VS
Georgie
Roemeni?
Japan
Fiji
Namibie
Uruquay

De finale word gespeeld op 31 oktober tot die tijd dus veel kijk plezier met top rugby.
 

erka

Well-known member
Klopt, enorm veel zin in!

Ik ga alles zoveel mogelijk kijken.

Het is trouwens ook in Wales.

Stadions:

Londen, Twickenham, 81.605
London, Wembley, 90.000
London, Olympic Stadium, 54.000
Cardiff, Millennium Stadion, 74.154
Manchester, Manchester City, 55.907
Newcastle, St James Park, 52.409
Birmingham, Villa Park, 42.785
Leeds, Elland Road, 37.914
Leicester, Leicester City, 32.312
Brighton, Community, 30.750
Milton Keynes, MK Dons, 30.717
Gloucester, Kingsholm, 16.500
Exeter, Sandy Park, 12.300

2 kwartfinales, halve finale en finale op Twickenham. Andere 2 kwartfinales in Cardiff.

Favorieten zijn uiteraard Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Australi? en daarnaast Engeland, Ierland en Frankrijk. Wales verwacht ik niet zoveel van en de rest is sowieso te zwak om de halve finale te halen.
 

Maasveld

Well-known member
Wel mooi dat Jean de Villiers meedoet. Toen ik in November vorig jaar bij Wales - Zuid-Afrika was ging zijn hele knie naar de klote en was de kans op einde carrierre erg groot.
 

JMD

Well-known member
Wales verwacht ik niet zoveel van en de rest is sowieso te zwak om de halve finale te halen.
Dat vind ik dus echt een nadeel van het WK Rugby, dat het eigenlijk net is als de Champions League, je weet al wie ver gaan komen, het aantal verrassingen is vaak op de vingers van 1 hand te tellen, en een land als Nieuw Zeeland komt fluitend door de groepsfase heen met overwinningen die de 100 punten verschil halen. Alhoewel ze moeten beginnen tegen Argentini?, dat is geen walkover.

Ik kijk het meestal pas vanaf de kwartfinale.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat vind ik dus echt een nadeel van het WK Rugby, dat het eigenlijk net is als de Champions League, je weet al wie ver gaan komen, het aantal verrassingen is vaak op de vingers van 1 hand te tellen, en een land als Nieuw Zeeland komt fluitend door de groepsfase heen met overwinningen die de 100 punten verschil halen. Alhoewel ze moeten beginnen tegen Argentini?, dat is geen walkover.

Ik kijk het meestal pas vanaf de kwartfinale.

Klagen over het voorspelbare niveau en dan alleen de logische duels gaan kijken? Ik kijk liever Samoa - Japan (of zoiets)
 

JMD

Well-known member
Klagen over het voorspelbare niveau en dan alleen de logische duels gaan kijken? Ik kijk liever Samoa - Japan (of zoiets)

Rugby is een sport die ik alleen bij het WK kijk... En nee, dan ga ik geen Samoa - Japan kijken ofzo.

Bij voetbal kan ik gerust Korea - Algerije op een WK kijken, bij rugby heb ik dat niet.
 

erka

Well-known member
Samoa, Fiji en Tonga zijn leuk om te zien hoor. Spelen heel aantrekkelijk, avontuurlijk rugby. Stuk leuker dan Roemeni? en Georgi? ofzo.

Als je wilt kiezen moet je voor de eilanden gaan, naast de grote 10 landen (Sixnations, Trinations en Argentini?). Fiji trouwens in 2007 nog in kwartfinale.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is geen tri-nations meer hoor, Argentini? doet eraan mee nu.

Ik ben voor Fiji, maar dat is voor mijn Fijiaanse zwager.
 

JMD

Well-known member
Misschien een gekke vraag, maar mag ik vragen wat jullie zo leuk vinden aan rugby??

Ik kijk het (sportgek als ik ben, ik kijk op de Spelen gerust ook naar paardjedansen en worstelen) wel, maar ik vind veel andere sporten leuker dan rugby.

Wat maakt rugby leuk voor jullie? Misschien kan ik iets van jullie enthousiasme meekrijgen in deze.
 

erka

Well-known member
Omdat het op topniveau heel snel gaat met soms fantastische combinaties van links naar rechts. En omdat je de ene ploeg echt op een geweldige manier druk kan uitoefenen op de andere ploeg, en dat uiteindelijk een try kan worden of juist kan worden verdedigd. Het is fysiek maar het is juist ook snelheid en behendigheid. En ploegen zijn heel erg sportief, dat spreekt mij ook wel aan.

Ik vind het samen met voetbal en basketbal de leukste teamsporten.

Maar dan wel op dit niveau (of sixnations). Eronder, bv. NL-team of competitie is niet om aan te gluren...veel te rommelig meestal.
 

erka

Well-known member
En daarom is een videoreferee zo eerlijk. Anders had Fiji nu een try gehad die geen try was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Leuk hoor zo'n videoscheids maar ik zit net 10 minuten te kijken en er wordt effectief 2 minuten gespeeld.
 
Bovenaan