Ronde 8

Na deze ronde hebben we een andere koploper


  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

leo1949

Well-known member
Maar een ding is zeker die poll hier bovenaan die hebben wij gewonnen.
Na al die slechte seizoenstarts van de afgelopen jaren zijn we er nu voortvarend aan begonnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een slecht interview van Schreuder net bij ESPN. Kan me voorstellen dat je je twijfels hebt, Pascal.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een slecht interview van Schreuder net bij ESPN. Kan me voorstellen dat je je twijfels hebt, Pascal.
Heb het gelukkig al voor de 1e wedstrijd hier gemeld hoe ik tegen Schreuder aankijk. Hoop natuurlijk dat ik er naast zit en dat het net als bij Ten Hag na een half jaar gaat lopen. Zie echter de Frank de Boer patronen er al in komen. Het avontuurlijke en de diepgang is er uit. Creativiteit heb je ook niet echt in de selectie. Dan moet het op degelijkheid en dat is er ook nog niet echt. Begrijp nog steeds niet op basis waarvan dit de enige serieuze kandidaat voor de opvolging van Ten Hag is geweest.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heb het gelukkig al voor de 1e wedstrijd hier gemeld hoe ik tegen Schreuder aankijk. Hoop natuurlijk dat ik er naast zit en dat het net als bij Ten Hag na een half jaar gaat lopen. Zie echter de Frank de Boer patronen er al in komen. Het avontuurlijke en de diepgang is er uit. Creativiteit heb je ook niet echt in de selectie. Dan moet het op degelijkheid en dat is er ook nog niet echt. Begrijp nog steeds niet op basis waarvan dit de enige serieuze kandidaat voor de opvolging van Ten Hag is geweest.
Ik kan je helemaal volgen. Ik mis tot nu toe ook een beetje het zichtbare plan om tot kansen te komen in dit soort wedstrijden. En dat onderschrijft Schreuder ook net bij ESPN door te zeggen "normaal win je dit soort wedstrijden met 1-0 of 2-0". Ik vraag me serieus af of je als club als Ajax, met de transferbedragen die daar tegenwoordig worden uitgegeven, wel tevreden kan zijn als je thuiswedstrijden tegen Eagles met minimaal verschil wint. Want het is ook niet zo dat je kans op kans mist, tegen een keeper speelt die een wereldpot speelt en drie keer het aluminium hebt geraakt. Kijk, GAE staat best aardig georganiseerd hoor. En ze vechten voor elke bal. Maar met een beetje urgentie, speel je zo'n ploeg helemaal naar de Rambam.

En toch denk ik nog steeds dat Ajax vrij eenvoudig kampioen wordt en in Europa nog een aantal zeer aansprekende resultaten gaat halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Abubakari

Well-known member
Ik kan je helemaal volgen. Ik mis tot nu toe ook een beetje het zichtbare plan om tot kansen te komen in dit soort wedstrijden. En dat onderschrijft Schreuder ook net bij ESPN door te zeggen "normaal win je dit soort wedstrijden met 1-0 of 2-0". Ik vraag me serieus af of je als club als Ajax, met de transferbedragen die daar tegenwoordig worden uitgegeven, wel tevreden kan zijn als je thuiswedstrijden tegen Eagles met minimaal verschil wint.
De vorige vier thuiswedstrijden eindigden in 6-1, 5-0 en 4-0 en (CL) 4-0. Dus ze kunnen het best wel en in die wedstrijden zag ik ook niet het door Pascallo geschetste beeld. Uit is het tot nu toe dan weer vrij minimaal allemaal, daar zie ik wel terug wat Pascallo zegt. Maar dit was echt zo'n typisch pre CL potje, onderschatting, gemakzucht en (dus) slordigheid, niks nieuws want dit soort wedstrijden zaten er onder ten Hag ook tussen. Wat ik wel dom vind is dat je niet in een vaste samenstelling gaat spelen om een ingespeeld team te krijgen. Gewoon met de sterkste 11 beginnen, kun je bij een ruime voorsprong wel wat gaan wisselen. Maar ja, da's ook achteraf gelul natuurlijk want met de 11 waarmee Ajax begon hoor je ook gewoon van Eagles te winnen.

Nee dan Cambuur, daar waren ze echt aan toe want 2022 was tot nu toe vrij rampzalig voor cambuur. Dit was echt fantastisch in heel veel opzichten.
 

Pascallovic

Well-known member
De vorige vier thuiswedstrijden eindigden in 6-1, 5-0 en 4-0 en (CL) 4-0. Dus ze kunnen het best wel en in die wedstrijden zag ik ook niet het door Pascallo geschetste beeld. Uit is het tot nu toe dan weer vrij minimaal allemaal, daar zie ik wel terug wat Pascallo zegt. Maar dit was echt zo'n typisch pre CL potje, onderschatting, gemakzucht en (dus) slordigheid, niks nieuws want dit soort wedstrijden zaten er onder ten Hag ook tussen. Wat ik wel dom vind is dat je niet in een vaste samenstelling gaat spelen om een ingespeeld team te krijgen. Gewoon met de sterkste 11 beginnen, kun je bij een ruime voorsprong wel wat gaan wisselen. Maar ja, da's ook achteraf gelul natuurlijk want met de 11 waarmee Ajax begon hoor je ook gewoon van Eagles te winnen.

Nee dan Cambuur, daar waren ze echt aan toe want 2022 was tot nu toe vrij rampzalig voor cambuur. Dit was echt fantastisch in heel veel opzichten.
Tegen Cambuur zag ik het geschetste beeld wel. Ook daar werd er tot de 1-0 gewoon helemaal niks gecreëerd, omdat er geen enkele urgentie van het spel uitging, er geen diepgang was, etc. Toen uit het niets die 1-0 gemaakt was ging het tegen Cambuur wel lopen, gisteren dan niet. Als je Rangers echt gaat analyseren kom je ook weer in het patroon van dat er niks gebeurd en dat uit het niets dan zo'n 1-0 valt uit een hoekschop. 2-0 was een kansloos schot inprincipe en 3-0 een individuele actie dat niks met teamspel of het creëren van kansen te maken heeft. Uitwedstrijden geef je zelf ook al aan dat het minimaal is. Dit patroon sluimert dus echt al een tijdje.

Ik vond de wisselingen op zich niet zo erg of gek. Tegen AZ kreeg Schreuder weer kritiek dat ie dezelfde 11 liet spelen. Weet overigens nog niet wat de sterkste 11 zouden zijn. Dat helpt ook niet. Wat ik wel weet is dat met Alvarez en Bergwijn op het veld uiteindelijk die voorsprong is weggegeven en niet door Ocampos (wat was die slecht trouwens) en Grealitsch. In die zin waren de 'b-keuzes' niet beslissend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat is dat voor een rare vent joh, die nu trainer is bij Fortuna? Slaat volslagen wartaal uit net bij ESPN.
 

Batigoal

Well-known member
Wat is dat voor een rare vent joh, die nu trainer is bij Fortuna? Slaat volslagen wartaal uit net bij ESPN.
Haha, mooi interview. En dito mooie reactie van Helene Hendriks dat hij met zijn lange verhaal precies niks zegt. Fortuna zorgt dit seizoen wel voor entertainment.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Had vooraf al zin in de 12:15 wedstrijd, omdat het bijna niet anders kan dan dat het vermakelijk wordt. Volendam kan simpelweg niet verdedigend spelen. En Fortuna zal zich in een thuiswedstrijd tegen een directe concurrent en in de situatie waar zij nu zitten niet willen ingraven. De eerste vijf minuten vallen zeker niet tegen!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat is dat voor een rare vent joh, die nu trainer is bij Fortuna? Slaat volslagen wartaal uit net bij ESPN.

Nou ja, deels ook gewoon de gebrekkige beheersing van de taal. Genoeg trainers die eveneens in veel woorden weinig zeggen.
 
Bovenaan