Roda JC Nieuwstopic

Joost

Well-known member
Ik ben er vrij zeker van dat we komend seizoen nog steeds een hogere begroting dan MVV hebben. Het salarisbudget is wel flink ingekrompen maar we zijn natuurlijk ook een aantal grootverdieners kwijtgeraakt.

Je kunt de selectie natuurlijk niet alleen maar aanvullen met goedkope middelmaat. Ik heb het idee dat ze met Croux denken een belangrijke dragende speler binnengehaald te hebben, hij zal dus waarschijnlijk wel de best betaalde worden.

Als ze nog 3 van zulke spelers zouden halen zou ik pas raar opkijken.
 

Joost

Well-known member
Het is niet Dijkhuizen maar wel een andere rechtsback; Timothy Durwael.

Was onder de Jong bij Eindhoven vaste keus rechtsback maar scheurde nadat de Jong vertrok zijn kniebanden. Na zijn revalidatie kon hij zich niet meer in het team spelen en vertrok naar Hasselt voor een seizoen en daarna Turnhout.
Met Hasselt bleef hij ternauwernood in 2e Amateur, met Turnhout degradeerde hij daaruit afgelopen seizoen.
 

Deathprod

Active member
Qua begroting zit Roda nog wel een flink stuk hoger dacht ik. Ze zouden dit seizoen met een begroting tussen de 4,5 en 5 miljoen euro gaan werken. Terwijl MVV net boven de 3 miljoen uitkomt.
 

Maasveld

Well-known member
Qua begroting zit Roda nog wel een flink stuk hoger dacht ik. Ze zouden dit seizoen met een begroting tussen de 4,5 en 5 miljoen euro gaan werken. Terwijl MVV net boven de 3 miljoen uitkomt.
Roda heeft ook wel flink hogere exploitatiekosten lijkt me.
 

Bernardo

Well-known member
Qua begroting zit Roda nog wel een flink stuk hoger dacht ik. Ze zouden dit seizoen met een begroting tussen de 4,5 en 5 miljoen euro gaan werken. Terwijl MVV net boven de 3 miljoen uitkomt.

Gaat toch vooral om hoeveel geld je daarvan kan uitgeven aan salarissen.
 

Joost

Well-known member
MVV werkte vorig jaar met een begroting van 2,6. Die stijgen iets. Roda zakt dit seizoen naar 5,2.

MVV had vorig jaar een spelersbudget van 8 ton. Ik lees dat Eagles ook 5 miljoen als begroting heeft en een budget van 1,5 miljoen voor de selectie heeft. Dan zullen wij ook wel een salarisbudget van iets meer dan anderhalf miljoen hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Ook Roland Alberg is naar Roda JC. Als hij het niveau van zijn vorige periode in Nederland weet te benaderen, dan is dat wel een goeie aanwinst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker. Ik was altijd wel gecharmeerd van de voetballer Alberg. Afwachten of hij nog een beetje niveau heeft.
 

Joost

Well-known member
Ook Roland Alberg is naar Roda JC. Als hij het niveau van zijn vorige periode in Nederland weet te benaderen, dan is dat wel een goeie aanwinst.

Die wil duidelijk zijn carri?re nieuw levendig blazen. Lijkt me een uitstekende aanwinst.
 

Joost

Well-known member
Van der Luer ziet zijn invloed intern afbrokkelen, dat zal ook wel meespelen.

We hebben wel weer een nieuwe spelers; Romario Rosch wordt gehuurd van FC Augsburg. We zijn wat mager bezet op de rechts en linksvoor, en missen een spits. Verder lijkt het wel een aardige selectie.
 

JFK

Well-known member
Wat een misselijk stuk over de la Vega.
Mauricio is een goudeerlijke vent met een Rodahart!
 
Bovenaan