Roda JC - Feyenoord

Joost

Well-known member
De discussie is naar aanleiding van deze wedstrijd. Dan heb je het maar te accepteren. En dan lees je er maar overheen.

Wordt er inhoudelijk gediscussieerd, wordt er weer gezeverd.

Zo vaak lukt het niet om 3 pagina's inhoudelijk te discussieren. Goed punt, ik trek mijn opmerking terug.

Vervolgens kom jezelf niet verder dan een huilverhaal over Elia. Met je 'neutrale toeschouwer'.

Ik wist oprecht niet dat hij vrijgesproken was vanwege tegenstrijdige verklaringen en dat zullen heel veel mensen gisteren niet geweten hebben. De algehele indruk was dat hij nogal makkelijk is weggekomen want hij heeft de schijn tegen. Heeft hij eigenlijk ergens ontkent dat er iets gebeurt is? De arbitrage ligt in Kerkrade altijd onder een vergrootglas en zeker wanneer een speler van een andere club ergens makkelijk mee weg lijkt te komen terwijl spelers van Roda altijd de langst mogelijk schorsing aan hun broek lijken te krijgen. (Let op: ik beschrijf wat er speelt, dat is dus NIET per definitie exact hoe ik er over denk!)

Eerst die Gyasi met zijn bedachte apengeluiden en nu die Sankoh, het is wat bij Roda JC.

Dat met Gyasi is een raar verhaal. Ik denk dat die het echt verkeerd gehoord heeft, zoiets bedenk je niet.
Sankoh had het beter op moeten lossen door tijdens het duel de scheidsrechter of 4e official erop aan te spreken.
 

zwammy

Well-known member
Ondanks de kans dat ik weer consequenties kan krijgen vanwege mijn gruwelijk Feyenoord bashen wil ik wel even aangeven dat ik de goal van Roda toch echt een fout van Vermeer vond.

Trouwens een mooi veld van Roda.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ben het wel eens met Derksen trouwens. Feyenoord heeft nagelaten om op te treden tegen Elia. Elia is gewoon een enorme sufkop door zich zo te laten gaan en heeft enorm veel geluk gehad. Dat hij daardoor niet geliefd was bij de Roda fans, vond ik best te begrijpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Roda JC - Feyenoord

Het zijn allemaal tegenstrijdige verklaringen en niemand weet precies wat er is gebeurd. Er stonden diverse cameraploegen, maar er zijn geen beelden van of niet vrijgegeven. Als Elia zegt niets te hebben gedaan, zijn ploeggenoten niets hebben gezien, Cambuur speler een ding zegt, de scheidsrechter met een ander verhaal komt en de grensrechter ook iets anders roept... Het was zo onduidelijk dat het in eerste instantie over de social media ging over commentaar op de scheidsrechter. Stel je voor dat er dan erg weinig aan de hand is, dan vind ik niet dat Elia excuses hoeft te maken. Verder resulteerde de schorsing van drie wedstrijden effectief gezien in vijf of zes wedstrijden schorsing voor Feyenoord 1. Dat accepteert geen enkele club.

Verder heeft Roda JC daar gewoon geen fuck mee te maken. Ik kan mij niet herinneren dat Zlatan ooit in de eredvisie werd uitgefloten als hij weer met een elleboogje weg kwam. Als de Roda JC fans dan kennelijk moraalridders zijn, dan neem ik aan dat ze gaan optreden tegen die nieuwe spits met zijn welbewuste elleboogstoot. Of dat ze Gyasi de les lezen over onterecht de racismekaart trekken. Of dat ze Sankoh aanpakken wegens zijn wangedrag.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Net zoals Feyenoord met Kazim doet?

Ik geloof niet dat Feyenoord supporters dergelijke moraalridders zijn. Al is een deel van de supporters overigens wel klaar met Kazim. Die werd vorige week uitgefloten door een flink aantal supporters.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Roda JC - Feyenoord

Een vooronderzoek naar een elleboog?

Dit schijnt het moment te zijn: (op 2:50)
http://www.fr1908.net/video/2015-2016/samenvatting-roda-jc-feyenoord-7

Ik neem aan dat ze dan ook elleboog van Vejinovic op 3:40 richting Gyasi gaan onderzoeken.

Hopelijk dat Roda JC de schorsing accepteert en dat de speler excuses maakt, want anders heeft die speler nog een lang seizoen voor het thuispubliek.

Verder een lekkere calimero reactie om over iets te beginnen wat een Feyenoorder zou hebben gedaan. Een schorsing van Vejinovic zou Van Bronckhorst wellicht dwingen om Vilhena op te stellen, dus dat zou zo zijn voordelen hebben. Maar laten we geen voetbaltechnische discussies voeren.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Nee, Jong Feyenoord - Jong Cambuur.

Overigens werd Karsdorp ook uitgefloten. Ik denk om dezelfde reden.

Karsdorp ook? Whahaha, dit kan toch niet waar zijn? Maar wel allemaal hysterisch meegillen met die overaanwezige f?hrerspeaker.
 

Fabian

Active member
Vejinovic heeft toch nummer 5? Die komt vervaarlijk met zijn elleboog naar voren in richting Gyasi.

Ik zeg het niet snel, maar je reacties zijn behoorlijk kleinzielig.

Over de scheidsrechter, over Elia, over Boakye wat weer resultaat in vingertje wijzen naar Vejinovic.

Je hebt geen Rod-bril op. Die zijn Roda-gelaserd.
 

Joost

Well-known member
Ik zeg het niet snel, maar je reacties zijn behoorlijk kleinzielig.

Over de scheidsrechter, over Elia, over Boakye wat weer resultaat in vingertje wijzen naar Vejinovic.

Je hebt geen Rod-bril op. Die zijn Roda-gelaserd.

Ik heb helemaal niets over Elia gezegd.

Ik vind het geval van Boakye ongelofelijk zoekwerk van de tuchtcommissie gebaseerd op de opmerking van een commentator. Je zou er met goede wil inderdaad een elleboog in kunnen zien vooruit, maar zet dan diezelfde bril eens op als je naar het moment van Vejinovic kijkt. Er gebeuren tijdens een wedstrijd wel 10 van zulke dingen, waarom dan zo vreselijk suggestief kijken naar bepaalde acties. Ik maak enkel een vergelijking. Ik vind het in beide gevallen helemaal niets maar stoor me aan de enorme willekeur.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie nu die Vermeer pas bij de 1-1. Wanneer krijgt Hahn nu eens een kans?

Karsdorp zal wel zijn uitgefloten omdat hij aan zijn gezicht voelde toen Boakye hem aaide.
 

Joost

Well-known member
Roda heeft het schikkingsvoorstel geaccepteerd. Vooral uit praktische overwegingen. Nu is hij geschorst tegen De Treffers en bij Twente. Dat betekend dat hij tegen Cambuur weer aanwezig kan zijn.

Was de club in beroep gegaan dan had hij vanavond wel kunnen spelen en bleef het risico dat hij alsnog geschorst ging worden en ook Cambuur thuis miste.

Logische beslissing helaas.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Helaas? Het is toch gewoon een terechte schorsing?

Je wilt niet weten wat voor discussie ik gisteren had op Facebook. Om te janken, echt waar. Zelfs met de beelden van hierboven erbij was het geen elleboog en het was altijd alleen maar Roda die dit soort straffen kreeg. Toen kwam ik met een rijtje namen van spelers die achteraf geschorst waren en als reactie kreeg ik: Dat jij zo hard bezig bent om jouw gelijk te bewijzen, bevestigd ons gelijk.

Toen ben ik maar gestopt :eek:mg:
 
Bovenaan