Het huis is gekocht @Eef de Kip
We bellen straks de notaris even, maar ik begrijp van andere fora dat mijn vader gewoon daar mag wonen per 1-1-2022
Lijkt mij dan ook.
Het huis is gekocht @Eef de Kip
We bellen straks de notaris even, maar ik begrijp van andere fora dat mijn vader gewoon daar mag wonen per 1-1-2022
Ten eerste sterkte.In de categorie 'WTF': Mijn vader is 66 en heeft al twaalf jaar een vriendin. Hij woont al jaren bij haar, maar nooit officieel. Hij had dus zijn eigen huis nog. Drie maanden geleden besloten ze om per 1 januari 2022 samen te gaan wonen, dan waren ze beide met pensioen. Gisteren heb ik alles geregeld voor de verhuizing, alles opgezegd, afgesloten, overgesloten etc, etc. Huur opgezegd.
Is zijn vriendin vannacht overleden.
Nou is er voor de kerst een officieel document bij de notaris getekend dat mijn vader per 1-1-2022 daar gaat wonen, maar is dat nog geldig?
Ja, daar zit dus even het punt. Er zijn twee kinderen, die zijn 36 en 39. Ik verwacht niet dat die lullig gaan doen trouwens.Ten eerste sterkte.
Is hij ook de erfgename van zijn vriendin ? Want stel dat ze kinderen heeft kan het best zo zijn dat die dan recht op het huis hebben.
Ah ok, dat maakt het idd anders maar wel wat Sanmark ook aan geeft.Het huis is gekocht @Eef de Kip
Nou het gaat dus toch wel even om 2 a 300K. krijgt je vader de woning komt die later dus eerder bij jou terecht dan bij haar kinderen. ( geen flauw idee hoe dat precies zit ), en als er ergens discussie om komt is het wel geld.Ja, daar zit dus even het punt. Er zijn twee kinderen, die zijn 36 en 39. Ik verwacht niet dat die lullig gaan doen trouwens.
Het huis gaat naar de langslevende (van mijn vader en zijn vriendin), maar dat is dus per 1 januari, daar moeten we dus even voor bellen.
Nee, het huis is uiteindelijk voor haar kinderen, daar is geen discussie over. Ik en mijn broer hebben ook nul binding met dat huis, terwijl hun daar opgegroeid zijn.Nou het gaat dus toch wel even om 2 a 300K. krijgt je vader de woning komt die later dus eerder bij jou terecht dan bij haar kinderen. ( geen flauw idee hoe dat precies zit ), en als er ergens discussie om komt is het wel geld.
Dat zeg ik.Yes, en anders uitkopen.
Ik zou zo snel mogelijk de woningstichting bellen met dit verhaal en of het mogelijk is om het oude huis terug te krijgen.Dankjewel allemaal.
Notaris gebeld, het huis is in principe van de drie kinderen, maar omdat er getekend is, mag mijn vader daar blijven wonen.
Eén van de kinderen heeft na wangedrag van zijn kant jarenlang geen contact gehad en die wil uiteraard het huis verkopen. Zijn moeder heeft echter een laatste kaart uit het graf getoverd, want ze heeft al decennia alleen maar de rente van de hypotheek betaald en dus staat dat van 6 getallen nog open. Er zou bij verkoop ongeveer 15K bruto per persoon overblijven.
De overige twee willen het huis niet verkopen trouwens.
Dinsdag de 11e is er een bespreking bij de notaris, dat gaat leuk worden.
Ik zou zo snel mogelijk de woningstichting bellen met dit verhaal en of het mogelijk is om het oude huis terug te krijgen.
Dit word chaos.