R.I.P Topic

SanMark.

Well-known member
In de categorie 'WTF': Mijn vader is 66 en heeft al twaalf jaar een vriendin. Hij woont al jaren bij haar, maar nooit officieel. Hij had dus zijn eigen huis nog. Drie maanden geleden besloten ze om per 1 januari 2022 samen te gaan wonen, dan waren ze beide met pensioen. Gisteren heb ik alles geregeld voor de verhuizing, alles opgezegd, afgesloten, overgesloten etc, etc. Huur opgezegd.

Is zijn vriendin vannacht overleden.

Nou is er voor de kerst een officieel document bij de notaris getekend dat mijn vader per 1-1-2022 daar gaat wonen, maar is dat nog geldig?
Ten eerste sterkte.

Is hij ook de erfgename van zijn vriendin ? Want stel dat ze kinderen heeft kan het best zo zijn dat die dan recht op het huis hebben.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ten eerste sterkte.

Is hij ook de erfgename van zijn vriendin ? Want stel dat ze kinderen heeft kan het best zo zijn dat die dan recht op het huis hebben.
Ja, daar zit dus even het punt. Er zijn twee kinderen, die zijn 36 en 39. Ik verwacht niet dat die lullig gaan doen trouwens.

Het huis gaat naar de langslevende (van mijn vader en zijn vriendin), maar dat is dus per 1 januari, daar moeten we dus even voor bellen.
 

SanMark.

Well-known member
Ja, daar zit dus even het punt. Er zijn twee kinderen, die zijn 36 en 39. Ik verwacht niet dat die lullig gaan doen trouwens.

Het huis gaat naar de langslevende (van mijn vader en zijn vriendin), maar dat is dus per 1 januari, daar moeten we dus even voor bellen.
Nou het gaat dus toch wel even om 2 a 300K. krijgt je vader de woning komt die later dus eerder bij jou terecht dan bij haar kinderen. ( geen flauw idee hoe dat precies zit ), en als er ergens discussie om komt is het wel geld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou het gaat dus toch wel even om 2 a 300K. krijgt je vader de woning komt die later dus eerder bij jou terecht dan bij haar kinderen. ( geen flauw idee hoe dat precies zit ), en als er ergens discussie om komt is het wel geld.
Nee, het huis is uiteindelijk voor haar kinderen, daar is geen discussie over. Ik en mijn broer hebben ook nul binding met dat huis, terwijl hun daar opgegroeid zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dankjewel allemaal.

Notaris gebeld, het huis is in principe van de drie kinderen, maar omdat er getekend is, mag mijn vader daar blijven wonen.

Eén van de kinderen heeft na wangedrag van zijn kant jarenlang geen contact gehad en die wil uiteraard het huis verkopen. Zijn moeder heeft echter een laatste kaart uit het graf getoverd, want ze heeft al decennia alleen maar de rente van de hypotheek betaald en dus staat dat van 6 getallen nog open. Er zou bij verkoop ongeveer 15K bruto per persoon overblijven.

De overige twee willen het huis niet verkopen trouwens.

Dinsdag de 11e is er een bespreking bij de notaris, dat gaat leuk worden.
 

gevegt

Well-known member
Als er verder niets beschreven is en die lul toch geld wil zien, mag je hopen dat de rest dat kan ophoesten zodat je vader er kan blijven wonen.
 

SanMark.

Well-known member
Dankjewel allemaal.

Notaris gebeld, het huis is in principe van de drie kinderen, maar omdat er getekend is, mag mijn vader daar blijven wonen.

Eén van de kinderen heeft na wangedrag van zijn kant jarenlang geen contact gehad en die wil uiteraard het huis verkopen. Zijn moeder heeft echter een laatste kaart uit het graf getoverd, want ze heeft al decennia alleen maar de rente van de hypotheek betaald en dus staat dat van 6 getallen nog open. Er zou bij verkoop ongeveer 15K bruto per persoon overblijven.

De overige twee willen het huis niet verkopen trouwens.

Dinsdag de 11e is er een bespreking bij de notaris, dat gaat leuk worden.
Ik zou zo snel mogelijk de woningstichting bellen met dit verhaal en of het mogelijk is om het oude huis terug te krijgen.

Dit word chaos.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou zo snel mogelijk de woningstichting bellen met dit verhaal en of het mogelijk is om het oude huis terug te krijgen.

Dit word chaos.

Ik vrees dat het oude huis al is toegezegd aan anderen, maar dat lijkt mij inderdaad handig.

Dat huis zal zelfs in Limburg nu wel redelijk op de top van de markt staan. Als de waarde nu niet heel veel groter is dan de hypotheek, dan kan hier discussie over gaan ontstaan waarbij die lul dan die andere twee weet over te halen. Je wil tenslotte als kind niet straks met een restschuld blijven zitten als toevallig net de markt is ingestort. Daarnaast is het de vraag hoelang de looptijd van de lening is. Dat zou een volgend moment zijn waarop er een probleem kan ontstaan. Verder heb je straks wellicht gelazer over het onderhoud van de woning.

Als je vader het woonrecht heeft (tegen welke voorwaarden?), dan kunnen de kinderen wellicht alleen het huis verkopen bezwaard met het feit dat je vader er al in woont. Dat zou de marktwaarde van de woning wel dempen. Het is dus even de vraag hoe absoluut het woonrecht is en tegen welke voorwaarden.

Wat een horror in welke situatie jullie nu zijn beland.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan