Primera División

JMD

Well-known member
Zijn er serieus mensen die naar dit gedrocht hebben gekeken?
VAlt toch wel mee qua gedrocht? Het is net als de Charity Shield in Engeland of de Johan Cruijff Schaal in Nederland. Alleen hebben ze in Spanje (net als in Ita en Dui) ervoor gekozen een 1/2 finale aan toe te voegen. Ik vind dat wel mooi.

EN tsja, dat het in Saudi Arabië is, daar merk je echt weinig van als je naar de wedstrijd kijkt.

Ik heb de 1e helft genoten van Real MAdrid, de 2e helft heb ik wat minder gekeken, toen was het duel beslist
 

Batigoal

Well-known member
Barcelona kan niet zo goed omgaan met ballen achter hun defensie, wat een onkunde.

Vini is trouwens de eerste speler die een hattrick maakt in een Classico sinds Zamorano.
 

Joost

Well-known member
Begin februari ga ik nog maar gauw naar Betis voordat ze dat stadion gaan omtoveren tot een moderner arena. Tegen Getafe op zondagavond.

Tickets zijn 90 euro per stuk, behalve als je socio wordt want dan betaal je maar 30. Dus ik ben nu voor 40 euro een jaar socio van Betis Sevilla. :D
 

Makanaky

Well-known member
Leuk! Ben in 2007 tegen Elche geweest toen de harde kern tribune achter de goal nog van het formaat Almere City was. Kostte me toen 25 euro. Sfeer is daar altijd wel prima, zeker voor Spaanse begrippen. Ga je nog meer doen in Sevilla? Geweldige stad, heb me er 5 dagen uitstekend vermaakt.
 

Joost

Well-known member
Leuk! Ben in 2007 tegen Elche geweest toen de harde kern tribune achter de goal nog van het formaat Almere City was. Kostte me toen 25 euro. Sfeer is daar altijd wel prima, zeker voor Spaanse begrippen. Ga je nog meer doen in Sevilla? Geweldige stad, heb me er 5 dagen uitstekend vermaakt.
Ik ben in 2019 in Sevilla geweest en had toen de hele dag regen. Dat was echt vreselijk.

We vliegen op Malaga en voetbal is het hoofddoel.
Vooralsnog wordt het op vrijdag het Alhambra in Granada, zaterdag voetbal in Algeciras en Gibraltar en zondag Betis & Malaga.
Maar wellicht gaat de wedstrijd in Gibraltar naar vrijdag en gaan we zaterdags naar Ceuta. Alles is nog open.
 

Raul

Well-known member
Arbitrage was een puur schandaal in Bernabéu. Was de scheidsrechter iets wat geïntimideerd (?), want en ik som even op: een 'verzonnen' penalty die een overtreding van Rüdiger was. Doelpunt afgekeurd (het was 1-3) voor een overtreding aan het begin van het spel die geen overtreding was. Doelpunt met de arm van Vinicius werd niet afgekeurd. En 12 minuten extra tijd.

Moest Real nu winnen?
 

Miramar

Well-known member
Arbitrage was een puur schandaal in Bernabéu. Was de scheidsrechter iets wat geïntimideerd (?), want en ik som even op: een 'verzonnen' penalty die een overtreding van Rüdiger was. Doelpunt afgekeurd (het was 1-3) voor een overtreding aan het begin van het spel die geen overtreding was. Doelpunt met de arm van Vinicius werd niet afgekeurd. En 12 minuten extra tijd.

Moest Real nu winnen?
Ik vind het een enorme wanvertoning in ieder geval. Zeker die 1-3 was schitterend uitgespeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Mijn reactie komt wat bozig over, excuus hiervoor, maar ik ben blij dat mijn hart bij Valencia CF ligt en niet bij die grote twee clubs. Wil je zo winnen?

Maar eerlijk: niemand kan hier naar kijken zonder de corruptie in het Spaanse voetbal te zien. Alle scheidsrechters zitten in de schoot van Real Madrid en Barcelona. Ze proberen het niet eens meer te verbergen, deze wedstrijd was een totale schande voor het voetbal.
 

JMD

Well-known member
Jep... Ik herinner me nog de titelstrijd van 2003 toen Real Sociedad heel lang op kop stond en ze de laatste weken ineens de meest dubieuze beslissingen tegen kregen, Real Madrid werd kampioen.
Nou kon je in die tijd nog aangeven dat dat voor de VAR was en het gewoon pure pech was, maar nu met de VAR zou dit toch niet meer mogen gebeuren...
 

Jef400

Well-known member
Arbitrage was een puur schandaal in Bernabéu. Was de scheidsrechter iets wat geïntimideerd (?), want en ik som even op: een 'verzonnen' penalty die een overtreding van Rüdiger was. Doelpunt afgekeurd (het was 1-3) voor een overtreding aan het begin van het spel die geen overtreding was. Doelpunt met de arm van Vinicius werd niet afgekeurd. En 12 minuten extra tijd.

Moest Real nu winnen?
Klassiek geval Real Vardrid
 

Raul

Well-known member
Ik las net op de pagina van Almería op X dat zij het wedstrijdverslag niet gaan publiceren. Alles is meer dan duidelijk, zeggen ze in een 'communiqué' op X. Beste reactie al maakt het weinig uit want probeer maar tegen Don Florentino Pérez Rodríguez in te gaan.
 

JMD

Well-known member
Barcelona kwam 0-2 voor bij Betis, geeft de voorsprong weer weg, maar in de slotfase 2 goals (de 2-3 was zeer fraai) zorgen toch voor een Catalaanse zgee
 

Raul

Well-known member
Girona staat in een paar minuten voor met 2-1 en het tweede doelpunt was na een mooie aanval. De aanval begon bij die geweldige linksback Sávio.
 
Bovenaan