Primera División

gevegt

Well-known member
Mede door het hoge druk zetten in de tweede helft van Atletico, lijkt het er op dat het beste er af is bij Girona.
 

JMD

Well-known member
Ik ben vooral benieuwd hoe lang Girona het gaat volhouden om zo bovenin mee te draaien.
 

Batigoal

Well-known member
Het blijft mooi dat ze het zo lang vol houden. Spectaculaire pot. En mooi voor Blind dat hij dat als belangrijke pion nog mee mag maken op zijn oude dag!

Wel even een minuut stilte graag voor het kapsel van Rodrigo De Paul. Doet me een beetje denken aan hoe blanke rappers uit de jaren ´90 het droegen.
 

Raul

Well-known member
Het ligt vooral aan de spelers zelf, denk ik. Garcia wordt achterna gezeten door half Europa. Artem Oleksandrovych Dovbyk doet het heel goed en clubs zitten elke week naar zijn wedstrijden te kijken. Girona is een kleine club en dat houden ze geen jaren vol omdat de beste spelers worden verkocht. Ik denk dat Girona wel straks gewoon in de middenmoot gaat belanden. En helemaal prima gezien de grootte van de club. Hegemonie wordt altijd heel kort onderbroken. Dan kunnen ze gewoon weer Stuani in de spits zetten.

Maar ik ben redelijk op de hoogte van het Spaanse voetbal en ik moet zeggen dat Delfí Geli de voorzitter van Girona, de sleutel is tot Girona van nu. Hoewel hij ook uitblonk als rechtsback (vooral) Atlético de Madrid en Alavés. Wie herinnert zich de finale Alavés-Liverpool nog? Hij speelde toen ook mee. Als kind was Geli fan van zowel Girona als Barça, maar Girona was altijd zijn team. Al op jonge leeftijd was het duidelijk dat zijn passie bij Girona lag.
 

Raul

Well-known member
Wat is de invloed van de City Group bij Girona?
Goeie vraag. Iets van 47 procent. Dat wil niet zeggen dat de geldkraan naast de club staat, integendeel, het zijn vooral slimme investeringen. Savio - de smaakmaker - bijvoorbeeld is gehuurd van een zusterclub. Er zitten wel meer clubs in die groep. Het is wel zo dat veelal beslissingen door het bestuur worden genomen, maar wel in overleg. Daarom prees ik Geli in mijn vorige bericht.
 
Bovenaan