Primera División

Maasveld

Well-known member
Arbitrage was een puur schandaal in Bernabéu. Was de scheidsrechter iets wat geïntimideerd (?), want en ik som even op: een 'verzonnen' penalty die een overtreding van Rüdiger was. Doelpunt afgekeurd (het was 1-3) voor een overtreding aan het begin van het spel die geen overtreding was. Doelpunt met de arm van Vinicius werd niet afgekeurd. En 12 minuten extra tijd.

Moest Real nu winnen?
Die voor de 1-3 leek me gewoon een overtreding.
 

Raul

Well-known member
Die voor de 1-3 leek me gewoon een overtreding.
Ik begrijp je heel goed en ik weet dat het discutabel is. Bellingham ging naar de grond bij de actie van Dion Lopy, maar de scheidsrechter was dichtbij en floot niet en liet doorspelen en Almeria maakte er 1-3 van. De VAR greep in en wilde het doelpunt afkeuren. Ik vraag me af, wanneer Almeria niet scoorde, zou de VAR toen hebben ingegrepen? Ik weet niet alles, maar in die context van de wedstrijd is het nog steeds beschamend.

Gisteren kwam Xavi ook met opmerkelijke woorden en ik wil Barça er niet bij betrekken omdat ik denk dat de club ook een probleem is in La Liga. Hoe dan ook. Hij voelde zich vast genaaid in sommige wedstrijden en wil zijn positie verstevigen, maar wel opmerkelijk. Maar Xavi zei dat hij alles had gezien en het viel samen met de woorden van Almeria coach Gaizka Garitano en een reflectie van journalist Alfredo Relaño. Die Xavi dus gelijk geeft. Xavi zei ook dat het moeilijk was om de competitie te winnen.

In Spanje is dit echt aan de orde, maar dat hoef ik de voetbalkenner zoals jullie hier niet te vertellen.
 

U.G.

Well-known member
Ik vind het mooi voor die kerel en de thuisploeg, maar waarom kan zo’n keeper z’n nervositeitspasjes ( richting 1ste paal ! ) niet ‘gewoon’ in bedwang houden ? Raar volk, keepers.
 

Raul

Well-known member
Het schijnt dat Arthur Vermeeren op vrijdag aanstaande in Madrid wordt verwacht en dat hij snel een contract bij Atletico zal tekenen. Ik geloof niet dat hij direct voor Atletico zal spelen, maar wel dat hij snel verhuurd wordt. Niets is nog zeker. De beste jongen heeft al wat prijzen in België gewonnen en Antwerp gaat ook een pak geld krijgen. Ik ben benieuwd naar wat hij gaat brengen.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is wel een vroeg vertrek. Het is een heel groot talent, maar laat hem lekker bij Antwerp blijven. Maar goed, misschien wordt hij wel direct terug verhuurd.
 

Raul

Well-known member
Barcelona staat 0-2 achter tegen Villarreal of eigenlijk staat Villarreal met 2-0 voor. Villarreal speelt fantastisch. Een Marcelino weet wel hoe je een ploeg moet drillen tegen een Barcelona wat onzeker speelt.
 

Raul

Well-known member
Trouwens, de verdediging die onder Xavi (vooral vorig jaar) zo solide was, is nu een stuk minder geworden.

De 1-2 is overigens binnen door Gündogan. Even kijken hoeveel ze nog voor Xavi willen strijden.
 

Raul

Well-known member
Ik heb zeker te vroeg gejuicht, want het staat nu 5-3 voor Villarreal. Krankzinnige wedstrijd.
 

Batigoal

Well-known member
Xavi heeft aangekondigd dat hij aan het eind van dit seizoen ermee nokt.
Wie weet wil het bestuur hem voor zijn en wippen ze hem voor die tijd. Zit echt weinig momenteel in Barça, ook Lewandowski heeft het al een tijdje niet meer.
 

Raul

Well-known member
Ik vraag me af hoe lang Getafe Mason Greenwood bij de club kan houden. Getafe doet het goed met de terugkeer van Bordalás, maar qua talent en spel is Greenwood een beetje te goed voor de club. Ik denk dat iedereen het wel gemerkt heeft, maar willen de grote clubs hem halen? De man kan heel goed voetballen.
 

Batigoal

Well-known member
Barcelona had al interesse in hem. En in Spanje wordt toch iets minder zwaar getild aan de controverse rond zijn persoon, dus hij kan in La Liga best een mooie carrière maken. Het verbaast me wel dat hij na zo'n lange inactiviteit relatief vlot weer op niveau kwam.

Zag trouwens dat Betis nog erg actief is geweest op deadline day door maar liefst 3 nieuwe spelers te halen. Guardado is teruggegaan naar Mexico en spits Borja Iglesias was niet zo lang geleden nog een heel goede scorende spits, maar had dit seizoen mot met Pellegrini en dat liep niet meer. Hij gaat nu op huurbasis naar Bayer Leverkusen, die hem na dit seizoen voor onder de 10 miljoen kunnen kopen. Erg goedkoop en Xabi Alonso was terecht blij met hem. Kan Betis nog wel spijt van krijgen. Ze hebben Chimy Avila er voor terug gehaald, die vond ik altijd wel goed bij Osasuna. Ook de ervaren Bakambu komt erbij en Fornals van West Ham. Als die zijn oude niveau haalt hebben ze daar een hele goede speler bij.
 
Bovenaan