Primera División

Raul

Well-known member
Het zou een sensatie zijn wanneer Asensio naar Aston Villa gaat. Emery voegt Asensio graag toe aan de selectie. Ik ben benieuwd.
 

Batigoal

Well-known member
Het zou een sensatie zijn wanneer Asensio naar Aston Villa gaat. Emery voegt Asensio graag toe aan de selectie. Ik ben benieuwd.
Unai Emery heeft begrijpelijk sowieso zijn blik op Spanje gericht, want ook Ferran Torres, Ceballos en Lo Celso zijn in beeld bij Aston Villa. Maar goed, garantie op succes is het niet, want die andere dure LaLiga-aankoop van Villa, Coutinho, kwijnt behoorlijk weg daar.
 

Raul

Well-known member
Unai Emery heeft begrijpelijk sowieso zijn blik op Spanje gericht, want ook Ferran Torres, Ceballos en Lo Celso zijn in beeld bij Aston Villa. Maar goed, garantie op succes is het niet, want die andere dure LaLiga-aankoop van Villa, Coutinho, kwijnt behoorlijk weg daar.
Dit is al een tijdje aan de gang. Dus ik weet niet of het een geval van Emery is.

Ik wil echter een opmerking toevoegen aan mijn post. Ik denk niet dat Asensio dit moet doen. Je kunt de parel van de cantera van Mallorca niet vergelijken met een speler van Villa. Ook al is er een beleid om van Villa een topclub te maken. Het is anders spelen tegen spelers van het kaliber van Bramble (als voorbeeld) omdat ze je gewoon schoppen, wat je ook bent. Ik denk dat Asensio zich zal ergeren aan het niveau van sommige spelers. Begrijp me niet verkeerd, want Villa heeft een aantal zeer goede spelers. Hij zou heel goed zijn voor Arsenal, want de cultuur daar is gericht op dat type speler. Ik ben bang dat Emery geen doorslaggevende factor moet zijn.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Real Valladolid is de 3e degradant uit de Primera, na Espanyol en Elche (dat was al bekend)

Osasuna pakt het laatste Europese ticket en Real blijft stadgenoot Atletico voor.
 

Batigoal

Well-known member
Real Madrid koopt de zelfopgeleide linksback Fran García terug van Rayo. Doen ze daar toch altijd wel handig; jonge spelers die nog niet goed genoeg zijn van de hand doen met terugkoopoptie, om ze na een paar jaar vaak goedkoop te halen. Je kunt ze uiteraard ook jaar na jaar verhuren, maar dit model werkt ook wel. Nu halen ze voor slechts 5 miljoen toch één van de betere linksbacks uit La Liga.

En o ja, voor zo'n 103 miljoen euro kwam ene Bellingham. Dat schijnt ook wel een goeie te zijn.
 

Raul

Well-known member
Celta maakte vandaag het principeakkoord officieel met Rafa Benítez als coach van de club uit Vigo voor de komende drie seizoenen. De onderhandelingen, die de hele week duurden, haalt (hoogstwaarschijnlijk) een van de beste coaches uit het recente verleden terug naar La Liga en de club uit Vigo voldoet aan de doelstelling om een bekende trainer aan het roer van hun ploeg te zetten, iets waar ze naar op zoek waren sinds het ontslag van Carlos Carvalhal.

Celta is vastbesloten om de coach uit Madrid te strikken, met hem willen ze het probleem met trainers stoppen, dat heeft geleid tot 18 trainers die het team hebben geleid sinds de komst van Carlos Mouriño als voorzitter 17 jaar geleden. De nieuwe trainer zal nauw moeten samenwerken met de sportadviseur van de club, Luis Campos, als het gaat om het samenstellen van een competitief team en het herstellen van het enthousiasme van de fans, in het honderdste jaar van de club.

Ik ben zo benieuwd naar Benítez en zijn Celta. Het zal niet gemakkelijk worden.
 

Batigoal

Well-known member
Luis Campos heeft wel veel succes gehad bij Monaco en Lille. Kan best een leuke combinatie worden met een bwezen goede trainer als Benitez. Wordt leuk om Celta te volgen. Er zal ongetwijfeld een stel interessante tslenten worden aangetrokken.
 

ALenstra

Well-known member
Osasuna wordt mogelijk uitgesloten van deelname aan de Conference League. Dit vanwege een omkoopschandaal in het seizoen 2013/2014.
 

Raul

Well-known member
Nicolas Jackson voor 37 miljoen euro verkocht aan Chelsea. Waar is Chelsea mee bezig? Natuurlijk geweldig voor Villarreal die met een geweldige scouting de club zo rijk maakt. De eigenaren van Villarreal hebben een verleden bij mijn club en ik denk vaak wanneer ze die Lim eens gaan uitkopen. Gevalletje wishful thinking. Uiteraard een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Luis Campos heeft wel veel succes gehad bij Monaco en Lille. Kan best een leuke combinatie worden met een bwezen goede trainer als Benitez. Wordt leuk om Celta te volgen. Er zal ongetwijfeld een stel interessante tslenten worden aangetrokken.
Ik denk eerlijk gezegd dat Benítez de helft van het team kwijtraakt. Ik las dat Hugo Mallo, een van de beste backs aller tijden, gaat vertrekken. Zo zonde.
 

Batigoal

Well-known member
Nicolas Jackson voor 37 miljoen euro verkocht aan Chelsea. Waar is Chelsea mee bezig? Natuurlijk geweldig voor Villarreal die met een geweldige scouting de club zo rijk maakt. De eigenaren van Villarreal hebben een verleden bij mijn club en ik denk vaak wanneer ze die Lim eens gaan uitkopen. Gevalletje wishful thinking. Uiteraard een ander verhaal.
Jammer dat hij nu al vertrekt en dan uitgerekend naar Chelsea. Spectaculaire speler vind ik Jackson, maar Chelsea heeft zoveel aanvallers dat ik me afvraag of hij zoveel gaat spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Batigoal

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd dat Benítez de helft van het team kwijtraakt. Ik las dat Hugo Mallo, een van de beste backs aller tijden, gaat vertrekken. Zo zonde.
De clubs van Campos krijgen over het algemeen een complete metamorfose, dus zij zullen inderdaad veel transfers gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Pau Torres heeft aangegeven te willen vertrekken en geeft aan dat hij een nieuwe uitdaging wil aangaan. Hij is een grote fan van Emery, alleen gaat Villa nooit zijn transfersom rond de 45 miljoen euro betalen. Ik ben benieuwd waar hij zal spelen.
 

Raul

Well-known member
Manchester City is bezig om een van de grootste talenten van Spanje te halen: Rodrigo Riquelme. Ik snap Atletico echt helemaal niet.
 

JMD

Well-known member
Osasuna pakt het laatste Europese ticket en Real blijft stadgenoot Atletico voor.
Maar ze wmogen van de UEFA niet meedoen (wegens een omkopingsschandaal een jaar of 10 terug), Athletic Club neemt hun plaats in. Osasuna gaat wel in beroep
 

Raul

Well-known member
Gisteren had ik hier geplaatst dat Arda Güler getransfereerd is naar Real Madrid. Het was allemaal niet zeker, maar nu lijkt het erop dat Arda naar Real voor 20 miljoen gaat plus een aantal constructies die ook miljoenen gaan kosten. Fascinerend talent. Lekker laten rijpen bij Sociedad.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer, ik had hem graag bij Ajax gezien, maar blijkbaar waren wij toch niet zo geïnteresseerd als werd aangenomen.
Maar ze wmogen van de UEFA niet meedoen (wegens een omkopingsschandaal een jaar of 10 terug), Athletic Club neemt hun plaats in. Osasuna gaat wel in beroep
Zuur voor Osasuna na zo'n goed seizoen. Die waren wel aardig om te zien, Europees voetbal had een mooie beloning geweest.
 

Eef de Kip

Well-known member
Jammer, ik had hem graag bij Ajax gezien, maar blijkbaar waren wij toch niet zo geïnteresseerd als werd aangenomen.
Ik denk dat ze 'm graag wilden halen maar dat het gewoon te veel in de papieren ging lopen.
Naast die 20 miljoen wilde de entourage om hem heen ook nog wel wat dus het zou me niets verbazen als het richting het dubbele gaat.
Verder ben je natuurlijk kansloos als je wilt concurreren met Real.
 
Bovenaan