Primera División

Raul

Well-known member
Luis Suárez Miramontes is overleden.

De enige Spanjaard die een gouden bal heeft gewonnen. Legende uit A Coruña die Cruijff hoog had zitten. Als speler werd hij de legende die wij allemaal wel kennen.

Zijn carrière als speler eindigde in 1973 bij Sampdoria en hij begon daarna aan een andere carrière als coach bij onder andere Inter, terwijl hij ook terugkeerde naar Dépor als coach. Hij coachte Spaanse jeugdteams en won in 1986 het Europees Kampioenschap met Spanje onder 21. In september 1988 volgde hij Miguel Muñoz op aan het roer van Spanje, dat kwalificeerde voor de wereldbeker van 1990 in Italië, waar het team de achtste finales bereikte.

In 2001 ontving hij de gouden medaille van de Koninklijke Orde van Sportverdiensten in Spanje. De voetballer maakte van Milaan echter zijn geboortestad en kocht er een huis om zijn laatste dagen door te brengen. Zijn laatste vrouw, Valentina, overleed drie jaar geleden en hij heeft een zoon uit een eerder huwelijk, die in Madrid woont en bioloog is.


Ik weet niet of de Volkskrant zulke begenadigde schrijvers met kennis heeft, want Suárez won toch echt een titel met Spanje onder 21 en ik denk niet dat dat weinig voorstelt. In het artikel wordt hier niet over geschreven.

Uiteraard is zijn staat van dienst als voetballer ongekend en hij won alles wat je maar kon winnen.

Ik heb nog een fout in het artikel gevonden, haha, lees mee en corrigeer: "Suárez, geboren in 1935 in het Gallische A Coruña", Gallische? Of Galicische A Coruña? Ik vrees het laatste 😉
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Cadiz raakt een speler kwijt aan Spartak. Théo Bongonda wordt voor 7 miljoen verkocht aan Spartak. Cadiz heeft het geld hard nodig, alleen verlies je best een goede speler.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Cadiz raakt een speler kwijt aan Spartak. Théo Bongonda wordt voor 7 miljoen verkocht aan Spartak. Cadiz heeft het geld hard nodig, alleen verlies je best een goede speler.
En je weet zeker dat Spartak gaat betalen?
 

Batigoal

Well-known member
De straf voor Osasuna wordt teruggedraaid door de UEFA en dus mag de club gewoon gaan deelnemen aan de Conference League. Mooie beloning voor een uitstekend seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
En één van de mooiste voetballers van de afgelopen 10 jaar, David Silva (37), moet helaas zijn carrière beëindigen na een kruisbandblessure. Het had wel mooi geweest als hij komend seizoen nog één keer Champions League zou spelen met Sociedad. Maar wat een heerlijke voetballer was dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Marc070987

Member
Las Palmas is het seizoen begonnen met een thuiswedstrijd tegen Mallorca, de clash tussen de Canarische Eilanden en de Balearen. Het werd uiteindelijk een 1-1 gelijkspel en dat was in mijn ogen redelijk terecht al hadden wij wel de wind mee met een gemiste strafschop en een afgekeurde goal wegens buitenspel. Een stroef begin, waarin dezelfde zwakke punten zichtbaar waren als vorig seizoen. Lekker tikken zonder echt gevaarlijk te worden. Wel een lekkere sfeer in het stadion en mijn eerste wedstrijd als seizoenkaarthouder.

Volgende week gaan we naar Valencia, arriba d'ellos!!
 

Batigoal

Well-known member
Op 1 oktober ben ik op Gran Canaria en ik zie dat Las Palmas dan een thuiswedstrijd speelt tegen Celta. Is het een beetje te doen om ter plekke kaartjes te krijgen op de wedstrijddag zelf @Marc070987 of moet ik dat van te voren regelen?
 

Marc070987

Member
Las Palmas heeft dit seizoen een recordaantal seizoenkaarthouders, iets meer dan 25.000. Het stadion biedt plaats voor iets meer dan 32.000 toeschouwers, waardoor het dit seizoen lastiger is dan andere seizoenen om aan kaarten te komen. Het is niet mogelijk om kaarten te kopen voor Naciente, terwijl Curva en Sur ook voor 90% uitverkocht zijn. Ik zou het er niet op gokken om op de dag zelf kaarten te kopen.

Ik weet niet of ik op het eiland ben in die periode, maar mocht ik er zijn dan kan ik je wellicht helpen om aan kaarten te komen.
 

Raul

Well-known member
Inderdaad en wanneer je tickets wil kopen, dan kan ik je ook nee verkopen, want ik ben zeer toevallig in Las Palmas. Ik ben al bij een taquilla geweest. Nada.

Even wat anders: Bordalas is terug bij zijn geliefde Getafe en het schoppen is begonnen. 🤣
 

Marc070987

Member
Op 1 oktober ben ik op Gran Canaria en ik zie dat Las Palmas dan een thuiswedstrijd speelt tegen Celta. Is het een beetje te doen om ter plekke kaartjes te krijgen op de wedstrijddag zelf @Marc070987 of moet ik dat van te voren regelen?

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht. Je kan ook proberen om de peña Amarillos por el mundo te mailen, zij zijn altijd heel behulpzaam en wellicht kunnen zij je helpen om aan kaarten te komen. Is een peña gericht op fans van Las Palmas in het buitenland. http://www.amarillosporelmundo.es/es/

Inderdaad en wanneer je tickets wil kopen, dan kan ik je ook nee verkopen, want ik ben zeer toevallig in Las Palmas. Ik ben al bij een taquilla geweest. Nada.

Even wat anders: Bordalas is terug bij zijn geliefde Getafe en het schoppen is begonnen. 🤣

Zonde dat het niet gelukt is om aan kaarten te komen... Zeker omdat de uiteindelijke opkomst ''maar'' 25.000 was, veel seizoenkaarthouders waren er niet in verband vakantie/puente etc. Op donderdag kwam al naar buiten dat er nog maar enkele kaarten beschikbaar waren voor Tribuna.

Ik vloog gisteren naar Rotterdam en zag een aantal jongeren met Las Palmas in het vliegtuig zitten, heb ik niet vaak gezien. Ook in de fanshop veel ''buitenlanders'' die met een shirtje naar buiten liepen. Leuk om te zien dat de club eindelijk lijkt te profiteren van het feit dat het een populaire vakantiebestemming is.
 

Raul

Well-known member
Zonde dat het niet gelukt is om aan kaarten te komen... Zeker omdat de uiteindelijke opkomst ''maar'' 25.000 was, veel seizoenkaarthouders waren er niet in verband vakantie/puente etc. Op donderdag kwam al naar buiten dat er nog maar enkele kaarten beschikbaar waren voor Tribuna.

Ik vloog gisteren naar Rotterdam en zag een aantal jongeren met Las Palmas in het vliegtuig zitten, heb ik niet vaak gezien. Ook in de fanshop veel ''buitenlanders'' die met een shirtje naar buiten liepen. Leuk om te zien dat de club eindelijk lijkt te profiteren van het feit dat het een populaire vakantiebestemming is.

Er is genoeg te doen hier. Het busnetwerk is fantastisch moet ik zeggen. En jammer dat ik geen kaartje kon kopen, maar hier in de bars is het net zo gezellig. Fantastische verhalen krijg je te horen. Ik heb een mooi verblijf gevonden nabij El Confital, in het noorden van de stad en ik heb hier een uitzicht zeg. Geweldig 😉
 

Marc070987

Member
Zometeen naar Mestalla voor de wedstrijd van Las Palmas uit tegen Los Che. Hopelijk kunnen we zorgen voor een stuntje. Pío pío, arriba d'ellos 💛💙 @Raul Ga je de wedstrijd nog kijken in Las Palmas? Meestal hebben ze op Santa Catalina en Plaza de España wel schermen hangen 🙂 niet al teveel geluk vanavond hahaha 😛
 

Raul

Well-known member
Zometeen naar Mestalla voor de wedstrijd van Las Palmas uit tegen Los Che. Hopelijk kunnen we zorgen voor een stuntje. Pío pío, arriba d'ellos 💛💙 @Raul Ga je de wedstrijd nog kijken in Las Palmas? Meestal hebben ze op Santa Catalina en Plaza de España wel schermen hangen 🙂 niet al teveel geluk vanavond hahaha 😛
Jaja. Ja, Catalina Park is niet ver weg en daar ik ga de wedstrijd bekijken. Ja, ik weet niet wat van ik de wedstrijd moet denken en het kan alle kanten op. Uit bij Sevilla was ik eigenlijk verbaasd dat we daar hadden gewonnen. Het kan helemaal meezitten. Ik wens je veel geluk in mijn magische Mestalla. Echt leuk dat je daar bent.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Osasuna kreeg gisteren een terechte rode kaart en de trainer gaf zijn speler na afloop in de interviews op z'n kloten en bood zijn excuses aan namens de club (y)
 

Raul

Well-known member
Dag @Marc070987 ,

Straks speelt je club tegen een participant in de Champions League. Het is mijn voorlaatste dag hier op het eiland en ik heb veel mensen gesproken over Real Sociedad. Het is in ieder geval een sterk team, wat vind jij?!

Veel succes.
 

JMD

Well-known member
Real won ook zijn 3e duel (tevens 3e uitduel), Barcelona stond snel 0-2 voor bij Villarreal, maar vlak voor rust is het inmiddels 2-2
 
Bovenaan