Primera División

JMD

Well-known member
En dat bleef het… ongelooflijk, Madrid was beter…
Return begin april in camp nou
 

Raul

Well-known member
Barca speelt als een natte krant.
Ook zeker. Verkeerd druk zetten, althans met zulke bewegende spelers van Real kun je moeilijk druk zetten. Xavi heeft het echt verkeerd gedaan. Dan win je nog met 0-1 met zulk voetbal. In Barcelona kun je echt niet zo voor de dag komen.
 

Raul

Well-known member
Trouwens, ik ken Rafinha sinds zijn tijd in Frankrijk, maar Xavi heeft hem zoveel opdrachten gegeven dat er weinig overblijft van zo'n klassespeler. Het was bijna een rechtsback geworden. Ik vrees dat het collectief te belangrijk is voor Xavi, wat ik enigzins vreemd vind.
 

Raul

Well-known member
Wat ik wel weer leuk vind, is de ontwikkeling van Camavinga. Op papier linksback, maar in balbezit stond hij op het middenveld. Hij speelt zo goed en heeft zich zo in het team gespeeld. Het schijnt dat Mendy gaat vertrekken zelfs.
 

Raul

Well-known member
Morgen wordt Diego Simeone de coach met de meeste wedstrijden in de geschiedenis van Atlético de Madrid en overtreft hij legende Luis Aragones' record van 612 wedstrijden. Ongelofelijk.
 

Raul

Well-known member
Inmiddels 2-0 voor Atletico tegen Sevilla. Twee goals van onze Memphis. Tweede was best een aardige goal.
 

Raul

Well-known member
Atletico won uiteindelijk met 6-1 van Sevilla. Extra speciaal voor Simeone. Man of the match was Depay.

Wat opviel was dat good old -Gustavo Lopez- op de bank bij Atletico zat. Ik wist helemaal niet dat hij deel van de technische staf uitmaakt. Zijn er mensen hier die hem nog herinneren?
 

Raul

Well-known member
Leuke vergelijking van topcoaches:

De eerste 613 wedstrijden van Ferguson, Wenger en Simeone bij Manchester United, Arsenal en Atlético de Madrid:

Alex Ferguson: 331 overwinningen, 169 gelijke spelen en 113 verliezen.

Arsene Wenger: 349 overwinningen, 153 gelijke spelen en 111 verliezen.

Diego Simeone: 359 overwinningen, 143 gelijke spelen, 111 verliezen.

Zo bezien, is het frappant dat Simeone ter discussie staat. Hulde aan de statistieken 😉
 

Raul

Well-known member
De wedstrijd tussen Athletic tegen Barça was geweldig om te zien. Als je de eindstand bekijkt, dan zie je dat Barça weer de nul heeft gehouden. Maar als je de wedstrijd hebt gezien, dan weet je dat Barça ontiegelijk veel geluk heeft gehad en dat Bilbao minstens met 3-1 had moeten winnen. Barça heeft echt veel geluk gehad gisteren. En als ik zo het spel van Barça zie, weliswaar met een fenomenale Frenkie, dan is het echt matig. Matig spel maar toch steeds punten pakken. Het zit Xavi echt mee.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het vooral bijzonder dat om wat voor reden dan ook ze in Spanje met deze speelwijze wegkomen qua resultaten. Dat ze ook amper tegentreffers incasseren. Terwijl ze vervolgens in 8 Europese wedstrijden gewoon 2x zoveel tegentreffers hebben moeten incasseren als in 25 wedstrijden in LaLiga. Dan doen die clubs in Spanje toch iets verkeerds.
 

Raul

Well-known member
Verkeerd zou ik niet zeggen. Bilbao deed het juist meer dan prima. Het had gewoon moeten winnen van Barça. En dat die legio kansen aan het einde er niet in gingen voor Bilbao, dat is gewoon echt geluk voor Barça. Barça was gisteren echt rijp voor een harde nederlaag.
 

Raul

Well-known member
Wat ik ook nog wilde zeggen, is dat Valverde een prachtig team heeft gesmeed daar bij Bilbao. Mooi team en met af en toe fantastisch spel. Er komen daar weer geweldige talenten aan. Knap werk weer van Athletic.
 

JMD

Well-known member
Real leek op weg naar de zege in de Clásica maar de goal werd afgekeurd wegens buitenspel, paar minuten later scoort Barcelona, 2-1
 

Batigoal

Well-known member
Sevilla deed een paar maanden geleden nog hard hun best om Jorge Sampaoli terug te halen naar de club, om hem nu opnieuw te ontslaan. Hij krijgt wel even 10 miljoen mee. Bordalas, die @Raul nog wel kent, moet zijn opvolger worden. Na Lopetegui en Sampaoli wel weer iemand met een compleet andere voetbalfilosofie. Topbeleid daar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Dat gaat echt mee vallen hoor, let maar op. Bij ons deed hij het helemaal niet verkeerd. Bij ons zijn er zelf groepen die Bordalás terug willen zien, maar onder Lim wil hij nooit meer werken.

Ik weet nog wel dat hij aangesteld was en ik toevallig in Valencia was. Een vriend en ik hebben ons stuk gelachen om deze aanstelling. Maar na een tijdje ging het toch wel heel redelijk lopen allemaal. We hadden het toch fout.

Trouwens, de topkandidaat voor Sevilla is echter Mendilibar. Als ik eerlijk moet zijn, snap ik daar niets van. Spannende tijden daar bij Sevilla.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind Bordelas ook geen verkeerde trainer in de zin dat ie er niks van kan. Wat je ook van vindt, hij heeft bewezen resultaten te kunnen halen en op zich was het voetbal dat Getafe speelde ook niet altijd slecht. Meer die trucjes erom heen wat echt verschrikkelijk was. Bij Valencia deed ie het ook redelijk inderdaad en iedere trainer gaat daar ten onder met die eigenaar. Dus dat kun je Bordelas niet nadragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul
Bovenaan