Primera División

Raul

Well-known member
Zwaar tegen de verhouding in Atletico met de 0-1 door niemand minder dan Depay. Het was een goed doelpunt moet ik zeggen. Hij doet het beter dan een zielloze Morata. Leuk voor Depay.
 

Batigoal

Well-known member
Een rollertje, maar wel subtiel genoeg dat de keeper er niet bij kon. Zou mooi zijn als Depay een basisplaats weet te veroveren bij Atletico. Moet kunnen met de eigenlijk altijd maar tegenvallende Morata voor zich.

Barcelona won van Villarreal, zij het met enig fortuin en moeite. Maar die goal van Gavi was wel weer een schitterende Barça-aanval. Xavi heeft de boel daar goed op orde. Wordt een hele mooie confrontatie donderdag met Man Utd.
 

Raul

Well-known member
Barça gisteren weer gewonnen met een fenomenale Frenkie.

Ik kan mij trouwens niet herinneren dat Barça zo vaak de nul heeft gehouden of het is lang geleden. Bijzonder knap hoor. Die Araújo is een beest achterin. Mooi moment vond ik het moment waar Gavi een kopduel van Albiol won. Ik moest het terugkijken, maar dit is zo kenmerkend voor Gavi. Wat een speler.

Mooi voor Xavi, een man die je alles gunt.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Het kan best zijn dat La Real flink gaat cashen in de nabije toekomst. Die hebben daar een paar geweldige spelers rondlopen met Zubimendi een van het meest getalenteerde van het stel. Denk verder aan Merino, Brais Mendez en Le Normand. Echt een leuk team en met een geweldige coach.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Oude rot Aguirre flikt het toch weer bij Mallorca. Mooie 4-2 overwinning op Villarreal en Mallorca staat nu keurig 8ste.
 

Batigoal

Well-known member
Oude rot Aguirre flikt het toch weer bij Mallorca. Mooie 4-2 overwinning op Villarreal en Mallorca staat nu keurig 8ste.
Ik ben op vakantie daar naar een wedstrijd van Mallorca geweest. Vond het Son Moix wel sfeervol moet ik zeggen, heeft iets knus ofzo ondanks dat het niet per sé klein is. Ik vond het ook wel mooi dat rondom het stadion (en eigenlijk op heel Mallorca) foto's van Miguel Nadal en zijn neefje Rafael te zien zijn. Heb daardoor wel een zwak gekregen voor Mallorca.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Leuk zeg. Mallorca heeft zeker wat. Ik moet zeggen dat de Amerikaanse eigenaar niet echt vaak in het nieuws komt. Ik had aan het begin gedacht dat er weer een Amerikaan een puinhoop van gaat maken, maar het gaat. Het gaat best goed eigenlijk, want ik weet dat hij een Mallorca met flink wat schulden had overgenomen. We gaan zien hoe dit allemaal gaat lopen.

Welke speler viel je op? Die Muriqi doet het echt geweldig daar. Het valt ook echt dat hij bijna alle goals van het team maakt. Kang-in speelt zoals verwacht ook geweldig. Valencia wilde hem graag behouden.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk zeg. Mallorca heeft zeker wat. Ik moet zeggen dat de Amerikaanse eigenaar niet echt vaak in het nieuws komt. Ik had aan het begin gedacht dat er weer een Amerikaan een puinhoop van gaat maken, maar het gaat. Het gaat best goed eigenlijk, want ik weet dat hij een Mallorca met flink wat schulden had overgenomen. We gaan zien hoe dit allemaal gaat lopen.

Welke speler viel je op? Die Muriqi doet het echt geweldig daar. Het valt ook echt dat hij bijna alle goals van het team maakt. Kang-in speelt zoals verwacht ook geweldig. Valencia wilde hem graag behouden.
Het is een paar jaar geleden, toen speelden ze nog niet op het hoogste niveau, dus qua spelers niet te vergelijken met nu. Kan me Abdon Prats en Lago Junior nog herinneren als spelers voorin. Ook wel leuk dat Alex Lopez de Groot inviel; een Spanjaard met Nederlandse roots.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Mallorca heeft altijd een aantrekkingskracht gehad op spelers. Het verbaast mij ook niet dat er destijds aardige spelers rondlopen. Misschien van een minder kaliber, maar aardige spelers zeker wel.
 

Raul

Well-known member
Eerste helft tussen Real en Atletico voorbij. Een saaie eerste helft. Qua derby zou het een van de beste moeten zijn, maar vaak zijn het saaie wedstrijden. Wellicht dat de tweede helft wat spektakel gaat bieden.
 

Raul

Well-known member
0-1 voor Atletico en compleet tegen de verhouding in. Atletico zelfs met een man minder.
 

Raul

Well-known member
Real tegen Atletico werd 1-1 door een nieuw talent: Álvaro Rodríguez. Tegen Osasuna viel hij overigens ook sterk in. Ditmaal scoorde hij met het hoofd de gelijkmaker tegen Atletico. Toch weer een wonderwissel van Ancelotti.
 

Batigoal

Well-known member
Die rode kaart was wel makkelijk gegeven overigens. Barça zal tevreden hebben toegekeken dat alle achtervolgers punten lieten liggen.

Spectaculaire pot trouwens tussen hekkensluiter Elche en Real Betis. Al na 8 minuten stond Elche met 2-0 voor. Daarna echter kregen oud-Ajacied Magallán en nog 2 Elche-spelers rood en kreeg Betis 3 (!) penalties. Uiteindelijk wist Betis in de slotfase met 2-3 te winnen. Bij Elche waren ze uiteraard niet blij. Die zijn al praktisch gedegradeerd.
 

Batigoal

Well-known member
Het leek ook wel alsof Barcelona er niet zoveel zin in had.

Komende donderdag El Clasico in de beker! Dat belooft weer een mooi potje te worden.
 

Batigoal

Well-known member
Cádiz eist dat LaLiga per direct wordt stilgelegd. Op 16 januari eindigde de degradatiekraker Cádiz-Elche in 1-1, maar volgens de thuisploeg was de late gelijkmaker buitenspel, terwijl de goal werd goedgekeurd. De VAR heeft later per brief zijn excuses aangeboden omdat hij een verkeerde beslissing had genomen. Na de wedstrijd diende de club een verzoek in bij de Spaanse voetbalbond om de wedstrijd nietig te verklaren en over te laten spelen. Dat verzoek werd afgewezen, dus eisen ze nu dat de competitie wordt stilgelegd en gaan ze ermee naar de rechtbank.
 
Bovenaan