Ik vind het al vrij laag dat clubs die doorverkoop percentages beloven aan spelers ze puntje bij paaltje ze dwingen om er van af te zien. Nu lijkt het erop dat ze Frenkie gaan dwingen om van zijn achterstallige salaris af te zien. Dat is vrij schandelijk. Allemaal om deels ook investeringen in spelers zonder restwaarde te doen. Als je daarvoor dan ook nog je toekomstige inkomsten moet weggeven, dan raak je echt van de regen in de drup. Straks blijken die Barca fanboys toch liever achter Mbappe/Messi/PSG aan te huppelen. Dan kan de neergang hard gaan.
Ja, zeer schandelijk. Maar een salarisplafond was een pré om de schulden te beteugelen. Salaris van Frenkie gaat er zwaar overheen, maar ik ben het met je eens dat dit echt niet zo kan.
Als je kijkt naar de transfers dan doet Barca het schandelijk goed. Wat heeft Real gedaan? Die kunnen met z’n allen het gesticht in vanwege Mbappé. Barca gaat echt geen mega grote transfers doen, denk aan de Fransman of de Noor, maar wel transfervrije spelers van kaliber. Of spelers die zij in termijnen kunnen betalen, wat bij Raphinha is gebeurd. Daar moet je aan denken.
Eigenlijk is Spanje een veel mindere markt dan bijvoorbeeld die van de Engelsen. De Engelsen hebben het qua financiën veel beter voor mekaar. Kijk alleen naar de afzet en alleen maar naar de televisiegelden wat veel beter wordt verdeeld. Een Barca kan makkelijk een deel van hun televisierechten verkopen om even uit een fase te zijn. Kijk alleen maar naar mijn zieltogende club, denk je dat wij dat kunnen? In Spanje staat veel scheef, het komt er nu allemaal goed uit.