Primera División

Batigoal

Well-known member
Marcelo Bielsa gaat hoogstwaarschijnlijk terugkeren als trainer bij Athletic. Dat is toch wel een mooie overgang.
 

Raul

Well-known member
El comandante van Levante heeft in een emotionele brief afscheid genomen van zijn Levante. De supporters van Levante zijn het helemaal niet eens met zijn vertrek en dan druk ik mij voorzichtig uit. Gun deze man van 34 jaar een mooie transfer, zou ik zeggen. Helemaal verdiend.
 

Batigoal

Well-known member
Ook bij Athletic kunnen ze er wat van met ambitieuze beloftes tijdens presidentsverkiezingen. De favoriet om de nieuwe president van de club te worden heeft beloofd om de hierboven genoemde Bielsa als trainer aan te stellen. De topaankoop moet niemand minder dan Antoine Griezmann worden. Niet echt een Bask, maar opgegroeid in Baskenland en dat is goed genoeg.

Zou wel een hele toffe transfer zijn als dat doorgaat. En voor Athletic broodnodig, want daar in Baskenland leiden ze vooral goeie verdedigers op. Aanvallend is het al jaren wat dunnetjes.
 

Raul

Well-known member
Ik lees dat Pochettino weer naar voren wordt geschoven bij een eventuele winst van een kandidaat. Prachtige beloftes allemaal. Onze Hugo Guillamón wordt zelfs genoemd als potentiële versterking. Ik wacht even af.
 

Raul

Well-known member
Axel Witsel gaat transfervrij van Dortmund naar Atletico de Madrid. Na het vertrek van Herrera moest er iemand aangetrokken worden. Aardige speler voor een aantal jaar, niets bijzonders.
 

Raul

Well-known member
Atletico is ook bezig Morata te verkopen en het liefst zo spoedig mogelijk. Juventus wil geen 30 miljoen betalen, wel willen ze hem huren en eventueel minder betalen. Saúl willen ze ook kwijt, clubs zijn niet geïnteresseerd, eeuwig zonde. Verder heeft Lemar zijn contract niet verlengd en gaat dus weg nu of nadat zijn contract is afgelopen. Ook zonde, alleen na vier jaar heeft hij te weinig laten zien. Hij heeft de transfer niet geheel weten waar te maken. Maar ik vind hem wel een goeie.
 

U.G.

Well-known member
Atletico is ook bezig Morata te verkopen en het liefst zo spoedig mogelijk. Juventus wil geen 30 miljoen betalen, wel willen ze hem huren en eventueel minder betalen. Saúl willen ze ook kwijt, clubs zijn niet geïnteresseerd, eeuwig zonde. Verder heeft Lemar zijn contract niet verlengd en gaat dus weg nu of nadat zijn contract is afgelopen. Ook zonde, alleen na vier jaar heeft hij te weinig laten zien. Hij heeft de transfer niet geheel weten waar te maken. Maar ik vind hem wel een goeie.

Atletico is ook bezig met PSG om ene Sarabia te kunnen overnemen.
 

Raul

Well-known member
Barcelona soap gaat maar verder. Ik lees nu dat Di Maria graag naar Barcelona wil :eek:. En met Lewandowski wil het niet vlotten allemaal. Die wordt door Bayern prominenten flink aangepakt, het schijnt. Dat huwelijk is stuk.
 

Raul

Well-known member
Odriozola is helemaal terug bij Real. De back is vaak uitgeleend, terwijl ik dat niet snap. Toch een aardige back.
 

Raul

Well-known member
Valverde is de coach van Bilbao geworden. Hoe gek dit ook klinkt, maar ik was hem vergeten. Maar Valverde is een topper en kent de regio zeer goed. Garantie voor een top 10 plek.
 

Raul

Well-known member
Oké. Raphinha voor 58 miljoen euro naar Barcelona. Wat een aanwinst en wat een speler is dit zeg.
 

Batigoal

Well-known member
En dan hebben ze afgelopen winter Ferran Torres voor ongeveer hetzelfde bedrag gekocht. En de dubbel zo dure Dembélé blijft waarschijnlijk toch. En dan hebben ze ook nog Ansu Fati en Memphis Depay. Drukke bezetting op de vleugels.
 

Raul

Well-known member
Ferran Torres is meer voor de spitspositie en vooral wanneer het zo druk wordt op de vleugels. Ik vrees dat Depay het niet gaat redden daar. De voorkeur gaat echt naar Fati, wat natuurlijk ook normaal is, gezien zijn potentie. Ik zie veel talent en potentie en ik ben benieuwd wie deze slag gaat winnen.
 

Raul

Well-known member
Bij Barça hadden ze al Lewandowski binnengehaald en binnengehaald met een gestoord hoog salaris. Nu, las ik dat ze Koundé ze voor 35 miljoen binnen willen halen. Een club met een gigantische schuld van in de miljoenen gaat gewoon door. Ik las dat Laporta de toekomstige televisierechten van Barça voor een deel gaat verkopen en dat zou de nodige miljoenen moeten opleveren. De miljoenen die nodig zijn om de nieuwe spelers te betalen. Op de korte termijn ziet Laporta geen problemen…
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus je verschuift de kosten naar achteren en de inkomsten haal je voor de komende tientallen jaren vooruit. Op de korte termijn voorzie ik dan ook geen problemen nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Nou, om uit die kritieke fase te komen, moesten ze wel. Het levert de nodige miljoenen op. Voor nu ja.

Verder is Barça nadrukkelijk bezig om Frenkie te verkopen aan Manchester. Frenkie wil echter niet vertrekken, maar met zijn salaris van 10 miljoen euro wordt het echt lastig. Zo heb ik het begrepen. Al met al zie ik Barca echt gaan worstelen met die schulden. Een AC Milan gaat het niet worden, maar erg wordt het wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, om uit die kritieke fase te komen, moesten ze wel. Het levert de nodige miljoenen op. Voor nu ja.

Verder is Barça nadrukkelijk bezig om Frenkie te verkopen aan Manchester. Frenkie wil echter niet vertrekken, maar met zijn salaris van 10 miljoen euro wordt het echt lastig. Zo heb ik het begrepen. Al met al zie ik Barca echt gaan worstelen met die schulden. Een AC Milan gaat het niet worden, maar erg wordt het wel.

Ik vind het al vrij laag dat clubs die doorverkoop percentages beloven aan spelers ze puntje bij paaltje ze dwingen om er van af te zien. Nu lijkt het erop dat ze Frenkie gaan dwingen om van zijn achterstallige salaris af te zien. Dat is vrij schandelijk. Allemaal om deels ook investeringen in spelers zonder restwaarde te doen. Als je daarvoor dan ook nog je toekomstige inkomsten moet weggeven, dan raak je echt van de regen in de drup. Straks blijken die Barca fanboys toch liever achter Mbappe/Messi/PSG aan te huppelen. Dan kan de neergang hard gaan.
 

Raul

Well-known member
Ik vind het al vrij laag dat clubs die doorverkoop percentages beloven aan spelers ze puntje bij paaltje ze dwingen om er van af te zien. Nu lijkt het erop dat ze Frenkie gaan dwingen om van zijn achterstallige salaris af te zien. Dat is vrij schandelijk. Allemaal om deels ook investeringen in spelers zonder restwaarde te doen. Als je daarvoor dan ook nog je toekomstige inkomsten moet weggeven, dan raak je echt van de regen in de drup. Straks blijken die Barca fanboys toch liever achter Mbappe/Messi/PSG aan te huppelen. Dan kan de neergang hard gaan.

Ja, zeer schandelijk. Maar een salarisplafond was een pré om de schulden te beteugelen. Salaris van Frenkie gaat er zwaar overheen, maar ik ben het met je eens dat dit echt niet zo kan.

Als je kijkt naar de transfers dan doet Barca het schandelijk goed. Wat heeft Real gedaan? Die kunnen met z’n allen het gesticht in vanwege Mbappé. Barca gaat echt geen mega grote transfers doen, denk aan de Fransman of de Noor, maar wel transfervrije spelers van kaliber. Of spelers die zij in termijnen kunnen betalen, wat bij Raphinha is gebeurd. Daar moet je aan denken.

Eigenlijk is Spanje een veel mindere markt dan bijvoorbeeld die van de Engelsen. De Engelsen hebben het qua financiën veel beter voor mekaar. Kijk alleen naar de afzet en alleen maar naar de televisiegelden wat veel beter wordt verdeeld. Een Barca kan makkelijk een deel van hun televisierechten verkopen om even uit een fase te zijn. Kijk alleen maar naar mijn zieltogende club, denk je dat wij dat kunnen? In Spanje staat veel scheef, het komt er nu allemaal goed uit.
 
Bovenaan