Primera División

Raul

Well-known member
Kijk, nu komen de verhalen. Ik was er nog lang niet, maar ik houd van nostalgie ;). Maar wij, ik spreek dan namens Valencia, hebben een held in ons midden. Mario Kempes. Die weigert (nog steeds) te vertellen wat er nu tijdens de wedstrijd Argentinië tegen Peru is gebeurd. Maar over het outfit praten, is veel veel leuker. :)
 

gevegt

Well-known member
Kijk, nu komen de verhalen. Ik was er nog lang niet, maar ik houd van nostalgie ;). Maar wij, ik spreek dan namens Valencia, hebben een held in ons midden. Mario Kempes. Die weigert (nog steeds) te vertellen wat er nu tijdens de wedstrijd Argentinië tegen Peru is gebeurd. Maar over het outfit praten, is veel veel leuker. :)
Praat hij wel over de finale?
De jonkies onder ons moeten die echt een keer gaan zien. Wat een mooie veldslag was dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

gevegt

Well-known member
No way. Peru gold in die dagen als een team van wereldklasse. Vooral in de jaren 70 met 1975 als hoogtepunt.
Mijn excuses, waarschijnlijk ken je mijn soort humor nog niet.
Als ze het niet gedaan hadden waren ze na de wedstrijd waarschijnlijk in een dodelijke val gelopen. En dat meen ik weldegelijk serieus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Abubakari

Well-known member
Peru kreeg een enorme graanleverantie is het verhaal toch? De ene vriendendienst was de andere waard zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

U.G.

Well-known member
Serieus?! Weet je of dat is doorgegaan?

Is dit zo raar 🤭 De junta had in Zuid-Amerika geen grenzen, ze werkten samen. Je gaat geen toernooi toekennen aan misschien wel de ergste dictatuur destijds en verwachten dat het allemaal smooth verloopt. Op het momént dat Argentinië het WK toegewezen kreeg zijn ze ook wereldkampioen geworden.

Is van voor mijn tijd ook, maar de beelden terugzien is zeker de moeite waard 😊 de Argies zagen eruit als hollywood-hitmen 😁,.. wel cool. Mooie goals ook ( een paar absurde afstandschoten van Brazilië ? )
 

Raul

Well-known member
Is dit zo raar 🤭 De junta had in Zuid-Amerika geen grenzen, ze werkten samen. Je gaat geen toernooi toekennen aan misschien wel de ergste dictatuur destijds en verwachten dat het allemaal smooth verloopt. Op het momént dat Argentinië het WK toegewezen kreeg zijn ze ook wereldkampioen geworden.

Is van voor mijn tijd ook, maar de beelden terugzien is zeker de moeite waard 😊 de Argies zagen eruit als hollywood-hitmen 😁,.. wel cool. Mooie goals ook ( een paar absurde afstandschoten van Brazilië ? )
Voor mij is dit zeer vreemd, ja. Ik heb veel over de Braziliaanse junta bijvoorbeeld gelezen, maar dat er graan werd geleverd, is mij echt niet bekend bij een overwinning. Ook niet in junta’s. Ik associeer junta’s niet echt met graanleveringen, eerder met andere zaken ;).

De beelden terugzien? Man, ik heb in mijn tienerjaren duizenden samenvattingen van oude WK’s en EK’s gezien. Hoe denk je dat ik aan alle informatie kom? Tjeez.
 

U.G.

Well-known member
Eder in 82 en in 86 nog een Braziliaan met dit soort geintjes.

Deze van Roberto Carlos kan ik me nog prima herinneren, ik was brak die avond …zodanig dat ik dacht bullshit ik ben gewoon nog onder invloed, maar eenmaal nuchter bleek dat schot zelfs absurder 😄
 

U.G.

Well-known member
Voor mij is dit zeer vreemd, ja. Ik heb veel over de Braziliaanse junta bijvoorbeeld gelezen, maar dat er graan werd geleverd, is mij echt niet bekend bij een overwinning. Ook niet in junta’s. Ik associeer junta’s niet echt met graanleveringen, eerder met andere zaken ;)
Die graanlevering lijkt me dan ook meer een fabeltje. Politieke gevangenen overplaatsing lijkt me meer op z’n plaats.

Is in bijna zoveel woorden ook toegegeven recentelijk door de Peruvianen.
 
Bovenaan