Primera División

U.G.

Well-known member
Bij ons heet Pedri blijkbaar Joao Felix. Die scoorde eindelijk eens twee keer = 3 pagina’s in A Bola 😂. Fernandes vorig jaar in de PL of Jota worden dan heel karig bericht. Ach ja, je bent Benfica-land of niet, gotta deal with it.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Bij ons heet Pedri blijkbaar Joao Felix. Die scoorde eindelijk eens twee keer = 3 pagina’s in A Bola 😂. Fernandes vorig jaar in de PL of Jota worden dan heel karig bericht. Ach ja, je bent Benfica-land of niet, gotta deal with it.
Haha. Maar eerlijk, Joao Felix is zwaar in vorm. Laporta is zeer gecharmeerd van hem, wist je dat? Hij oogt soms een beetje lui, maar als hij in vorm is, dan is hij echt een topper. Ik vind het ook knap dat Simeone zeer geduldig met hem is, natuurlijk ook por el dinero. Een tijd geleden, toen hij echt een zwakke indruk achterliet, werd hij zelfs gelinkt aan Arsenal. Dat zou echt een doodsteek zijn voor zijn carrière. Laat hem lekker bij Atletico dartelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Ja hij wordt jaarlijks gelinkt aan Barça. Atletico is ook niet de club voor hem. Ongeacht, ik vind hem basismateriaal in het Portugees elftal. Santos blijft kiezen voor de ‘karakter’ van Jota, ik heb tien keer liever de creativiteit en diepgang van deze jongen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Nou onder Laporta heeft dat serieuze vormen aangenomen. Maar hoe ga je dit in hemelsnaam betalen? Daarentegen is Simeone ook erg gecharmeerd van Felix, geloof mij. Ik vind Atletico juist de perfecte match, weet je waarom? Omdat het simpelweg een club is, waar er weinig plek is voor een bunch of sterren. Ik ga een vergelijking doen: kijk eens naar Messi en kijk eens wie hij naast zich moet dulden. Vind je dat Messi rendeert? Heb je weleens opgelet wanneer Mbappé de show steelt? Messi reageert vaak stoïcijns. Joao Felix bij Barça zou constant moeten shinen, want daar gelden andere wetten. Hoe raar het ook klinkt, Atletico is een prachtclub, maar het heeft niet de uitstraling van een Barça. Enfin, ik denk dat Felix bij Barça het niet zal waarmaken. Maar goed, ik reageer hier op speculaties.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Hmm, ik kijk steeds minder voetbal, en dit jaar heb ik Atletico zelfs nog niet zien voetballen, ook niet uit bij Porto. Ik kan me daarvoor wel wedstrijden herinneren van Atletico waarin het zo schrijnend was, zo slecht, dat ik medelijden kreeg met Felix. Want hoe je het wendt of keert met zo’n prijskaartje ben je de eerste die kritiek krijgt.


En de jongen is een enorm talent, daarom vind ik het ook zo jammer dat hij dat niet mag bewijzen bij Portugal, want als je m ziet invallen ( ook op het EK vorig jaar tegen België bijvoorbeeld ) weet ik zeker dat ie gaat knallen.

Soms vergelijk ik z’n carrière wel met de ‘gijzeling’ destijds van Futre door Gil y Gil bij Atletico. Ook een geweldenaar die een absolute topclub verdiende.

Maar Felix gaat het maken, misschien wordt dit al zijn seizoen en staat ie in de winter tijdens het WK op links bij ons.

Messi is, zowel mentaal als fysiek, gewoon klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Futre inderdaad. Ik zag hem laatst op tv voorbijkomen, zijn Spaans is nog best te volgen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Goed dat dit topic weer bezocht wordt! Blijft toch de mooiste competitie van Europa. Nu @Xisco nog terug. Je kunt trouwens wel stellen dat Xavi, zij het met de nodige aanwinsten, het Barca voetbal knap terug heeft gekregen.

Vamos!
 

Batigoal

Well-known member
Weet je wie echt de credits verdient? Mi hermano Quique Sánchez Flores: 8 overwinningen, 10 gelijke spelen en 6 nederlagen met een team als Getafe. Ik hoop ooit dat hij terugkeert.
Ha Quique. Apart verhaal, maar hem heb ik een paar keer ontmoet toen hij een Zwolse jonge meid aan het schaken was. Hij leerde zelfs Nederlands, omdat hij probeerde een Nederlandse club te krijgen. Hij vertrok overigens niet heel lang daarna alweer om in Spanje te werken. Aardige vent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
En Atletico laat dure punten liggen. Ditmaal tegen Mallorca dat zwaar strijd tegen degradatie. Straks Real Madrid tegen Getafe. Een van mijn helden is de coach van Getafe.
 

JMD

Well-known member
Het is natuurlijk by far geen echte Barcelonaspits, maar hij persoonlijk (oke, heeft natuurlijk wel een assist nodig maar je snapt wat ik bedoel) heeft al 7 punten voor Barcelona binnengehaald dit seizoen las ik net... Dat is toch knap. Hij lijkt het beter te doen bij Barcelona dan bij Sevilla, waar die eigenlijk alleen met die eindfase EuropaLeague van augustus 2020 enigszins fatsoenlijk speelde volgens mij
 

JMD

Well-known member
Gewoon een uitstekende pinchitter, maar dat was al langer bekend.
Juist. Ik vrees alleen dat hij door hoe hij het nu bij Barcelona doet onhaalbaar wordt voor PSV komend seizoen. Want wat zou ik hem graag weer terugzien in Eindhoven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nu je toch veel spelers op de bank mag hebben kun je hem er prima bij hebben als Barcelona.
 

Raul

Well-known member
Wat speelt Villarreal heerlijk met veel zelfvertrouwen. Een mooie halve finale op zak en dan zo spelen tegen Getafe. Mooi om te zien. Wat mij eigenlijk opvalt is die Trigueros, want ik zie hem al jaren de longen van zijn lijf lopen en als er nu een speler een oproep voor het Spaanse team verdient, dan is het Trigueros wel. Wat een loper is dat zeg.
 

Raul

Well-known member
Ik ben een fan van “El Tecatito” oftewel Jesus Corona voor de fans uit Twente. Het verhaal achter zijn bijnaam is wel het vermelden waard, want zijn bijnaam 'El Tecatito' stamt uit de tijd dat hij voor CF Monterrey speelde. De hoofdsponsor van CF Monterrey was destijds het biermerk Tecate, dat niet blij was dat Corona de naam droeg van de grootste concurrent. Om deze reden werd voor hem de bijnaam 'El Tecatito' bedacht, wat letterlijk 'kleine Tecate' betekent. Hij speelt trouwens als vanouds.
 

Raul

Well-known member
Jemig en je raadt het al: Benzema met de 2-3. Zijn 25ste van het seizoen, ongelofelijk. Sevilla heeft het compleet laten zitten.
 
Bovenaan