Primera División

Batigoal

Well-known member
Het is nog vroeg in het jaar, maar Benzema is op weg naar de Ballon d'Or als hij zo doorgaat.

Barcelona verliest pijnlijk thuis van degradatiekandidaat Cádiz. Daardoor staan ze weer met z'n 3en (samen met Sevilla en Atletico) gelijk in punten.
 

U.G.

Well-known member
Het is nog vroeg in het jaar, maar Benzema is op weg naar de Ballon d'Or als hij zo doorgaat.

Niet als Messi nog een snel even een hattrick maakt tegen Lorient ofzo. De ballon d’or, dit is toch gewoon de meest gemanipuleerde shitprijs ter wereld 😁 Als prof mag je trots zijn op je teamprijzen, statistieken en marktwaarde. Fuck die hele ballon.

Wat is er nou weer aan de hand met Barça? Dacht dat ze weer lekker gingen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, het zat de laatste wedstrijden niet altijd tegen hoewel ik het idee heb dat Xavi de wind er wel redelijk onder had maar imo is de labiliteit in het elftal nooit helemaal weg geweest.
 

Batigoal

Well-known member
Niet als Messi nog een snel even een hattrick maakt tegen Lorient ofzo. De ballon d’or, dit is toch gewoon de meest gemanipuleerde shitprijs ter wereld 😁 Als prof mag je trots zijn op je teamprijzen, statistieken en marktwaarde. Fuck die hele ballon.
Nou nou nou, de belangrijkste individuele prijs op aarde!

Wat is er nou weer aan de hand met Barça? Dacht dat ze weer lekker gingen.
De overwinning in El Clasico heeft ze genekt. Sindsdien is het qua spel niet goed meer. Slimme zet van Real.
 

Raul

Well-known member
Niet als Messi nog een snel even een hattrick maakt tegen Lorient ofzo. De ballon d’or, dit is toch gewoon de meest gemanipuleerde shitprijs ter wereld 😁 Als prof mag je trots zijn op je teamprijzen, statistieken en marktwaarde. Fuck die hele ballon
Hm. Je doet Eusebio wel een beetje pijn, denk ik zo, mocht hij het nog kunnen voelen. Figo leeft nog ;). Een Ballon d’Or heeft wel degelijk waarde. Ik denk dat Ronaldo er graag nog één in zijn kast wilde zetten. Helaas gaat dat niet meer gebeuren. Het is tijd voor Mbappé e.a.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Gisteren heeft de zoon van Simeone zijn debuut gemaakt voor Atletico. Giuliano Simeone is zijn naam. Zijn andere zoon, Giovanni Simeone, is al international, niet een vaste waarde, maar doet het best aardig in Italia.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gisteren heeft de zoon van Simeone zijn debuut gemaakt voor Atletico. Giuliano Simeone is zijn naam. Zijn andere zoon, Giovanni Simeone, is al international, niet een vaste waarde, maar doet het best aardig in Italia.
En er speelt ook nog een zoon van hem bij Ibiza.
 

U.G.

Well-known member
Hm. Je doet Eusebio wel een beetje pijn, denk ik zo, mocht hij het nog kunnen voelen. Figo leeft nog ;). Een Ballon d’Or heeft wel degelijk waarde. Ik denk dat Ronaldo er graag nog één in zijn kast wilde zetten. Helaas gaat dat niet meer gebeuren. Het is tijd voor Mbappé e.a.

Dat Ronaldo op zoveel mogelijk individuele prijzen geilt lijkt me wel duidelijk.

Maar jij vindt het dus allemaal terechte winnaars, van de afgelopen jaren ? Niet dat naam of club zwaar meewogen bijvoorbeeld. Laat ik het zo zeggen ; ik vind het een bullshitprijs. Net als speler van het toernooi, nog zo’n grap.
 

Raul

Well-known member
Dat Ronaldo op zoveel mogelijk individuele prijzen geilt lijkt me wel duidelijk.

Maar jij vindt het dus allemaal terechte winnaars, van de afgelopen jaren ? Niet dat naam of club zwaar meewogen bijvoorbeeld. Laat ik het zo zeggen ; ik vind het een bullshitprijs. Net als speler van het toernooi, nog zo’n grap.
Dus het gaat om diegene die het wint? Bedoel je? Dus de prijs staat niet ter discussie? Sommige winnaars zijn discutabel. Maar ik kan daarentegen wel genoeg terechte winnaars aanwijzen.
 

U.G.

Well-known member
Het had
Dus het gaat om diegene die het wint? Bedoel je? Dus de prijs staat niet ter discussie? Sommige winnaars zijn discutabel. Maar ik kan daarentegen wel genoeg terechte winnaars aanwijzen.

Het had een hele nobele prijs kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

gevegt

Well-known member
Rayo Vallecano staat voor tegen Barcelona.
Zit er een verhaal achter die prachtige shirts van Vallecano?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Jazeker. Dit had te maken met een verregaande samenwerking met Atletico in de jaren 50. Die duurde overigens een jaar. De rode band op de voetbalshirts is een soort eerbetoon aan het rood van Atletico Madrid. En aan die samenwerking. Het schijnt ook te zijn dat zij die rode band op hun voetbalshirts wel moesten zetten, om zo niet in verwarring te raken met de voetbalshirts van Real. Ik weet niet zeker of dit helemaal klopt, maar zo heb ik het een keer gelezen.

Je brengt mij trouwens op een leuk iets, want ik moest gelijk denken aan de mooiste voetbalshirts ever made: die van Peru uit de jaren 70. Check link: https://remezcla.com/features/sports/peru-world-cup-jersey/

Het verhaal achter deze voetbalshirts is wel wat makkelijker te verklaren ;)
 

gevegt

Well-known member
Haha, het deed mij ook meteen denken aan Peru.
En trouwens ook aan Franco.
Bedankt voor de info! (y)
Edit: die kragen moeten terug!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul
Bovenaan