Piet, zwart of niet?

De Groene Scout

Well-known member
Liep vanmiddag ook ineens een groepje van 20 man door de binnenstad van Enschede tegen zwarte Piet te demonstreren.
Vreemde was, dat er niets te doen was m.b.t. de Sinterklaasviering. Volgens mij waren ze verdwaald. Je zag ook iedereen kijken van 'wat doen jullie hier'.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Geen fan van KOZP, in tegendeel zelfs. Maar de manier waarop die achterlijken in Staphorst zich hebben gedragen gaat echt alle perken te buiten. Gênant dat er niemand is opgepakt, terwijl je op beelden ziet dat die mensen zich massaal schuldig maken aan, op z'n minst, fysieke intimidatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geen fan van KOZP, in tegendeel zelfs. Maar de manier waarop die achterlijken in Staphorst zich hebben gedragen gaat echt alle perken te buiten. Gênant dat er niemand is opgepakt, terwijl je op beelden ziet dat die mensen zich massaal schuldig maken aan, op z'n minst, fysieke intimidatie.

Tsja het signaal is afgegeven dat ‘boeren’ boven de wet staan. Schijnbaar kwalificeren die figuren als boer. Ik zag op een foto een tractor.
 

JMD

Well-known member
Geen fan van KOZP, in tegendeel zelfs. Maar de manier waarop die achterlijken in Staphorst zich hebben gedragen gaat echt alle perken te buiten. Gênant dat er niemand is opgepakt, terwijl je op beelden ziet dat die mensen zich massaal schuldig maken aan, op z'n minst, fysieke intimidatie.
Helemaal mee eens. En op deze manier geven die achterlijken KOZP weer alle kans om hun mediamomenten te pakken.

Overigens vind ik dat als je demonstreert bij een kinderfeest je ook niet helemaal spoort. Je mag je mening geven, zeker, demonstreer, maar doe dat niet bij de optocht.

Een hele hoop reacties van die KOZP-sympathisanten is dan 'waar maken ze zich druk om dat het verandert, Sint en Piet zijn niet-bestaande figuren'. Helemaal mee eens, maar ze vergeten alleen dat dat ook voor hen kan gelden...
 

De Wolf

Well-known member
Die gasten van Extinction Rebelion in Emmen zijn helemaal lachwekkend. Die willen Roetveegpieten. Past niet zo bij hun andere standpunt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Heeft ze nou expres zwarte handschoenen aan (Black Power?)?

Ben benieuwd waar Simons was toen de coronademonstranten van het Malieveld en Museumplein werden gemept door diezelfde politie (sterker nog: die kwamen met volle ME het veld opgereden, kwamen met gummiknuppels op de demonstranten af die rustig op de grond zaten*). O nee, dat waren natuurlijk geen zwarten, dus interesseert Simons zich niet voor hen.

*) Ja, er waren demonstranten die vochten, die mochten van mij alle klappen hebben, maar op stilzittende mensen aflopen en inslaan, of een straat afsluiten zodat de demo niet verder kan en dan van achteraf op de demonstranten inslaan omdat ze niet doorlopen is ook niet echt fraai.
 

JMD

Well-known member
Ben geen fan van Bergkamp en Yesilgöz, maar dit doen beide dames heel goed. Bergkamp die goed ingrijpt en Yesilgöz die niet haar hele politie-apparaat weg laat zetten als racisten.
 
Bovenaan