Een beetje overdreven reactie.Dat eiland is al overspoeld met toeristen. Hebben ze een ding zelf en dan er uitgerekend op die dag heen moeten. Zijn van die dagen dat je er niks te zoeken hebt.
Filmen mag niet zomaar overal. Moet je toestemming voor hebben van de desbetreffende personen.Het is weer eens wat anders dan KOZP en de zwarte piet discussie 😆
Cameraploeg van PowNed ‘belaagd door knokploeg’ tijdens sunneklaasfeest op Ameland
Omroep PowNed gaat aangifte doen van een incident tegen een cameraploeg op Ameland. Bewoners van het Waddeneiland zouden drie journalisten dinsdagavond hebben aangevallen, omdat zij opnames wilden maken van het sunneklaasfeest. De politie onderzoekt de ‘confrontatie’.www.ad.nl
Maar goed, volgens mij hoort Ameland gewoon bij Nederland en mag je hier in de openbare ruimte gewoon gaan en staan waar je wilt.
Dat is nou net deel van het feest.Het ging mij niet zozeer om PowNed, die komen alleen om te provoceren.
Het gaat mij er vooral om dat niemand naar Ameland mag komen omdat ze op de openbare weg een feestje aan het vieren zijn. Je kan mensen niet verbieden om vrij rond te reizen in dit land.
Ameland is gewoon vrij toegankelijk mocht je die dagen de boot nemen. Alleen zijn vrijwel alle hotels dicht voor toeristen. Iedereen van de boot komt wordt van te voren geïnformeerd en wordt ook duidelijk vermeld dat je geen foto''s en videobeelden mag maken.Het ging mij niet zozeer om PowNed, die komen alleen om te provoceren.
Het gaat mij er vooral om dat niemand naar Ameland mag komen omdat ze op de openbare weg een feestje aan het vieren zijn. Je kan mensen niet verbieden om vrij rond te reizen in dit land.
Wat een modern en ontwikkeld feest.Dat is nou net deel van het feest.
Over Sunneklaas doen de wildste verhalen de ronde. Zo zouden vrouwen en kinderen gedwongen binnen moeten blijven. Doen ze dat niet? Dan worden ze door mannen met stokken terug naar huis geslagen. En daarbij zouden weleens gewonden kunnen zijn gevallen.
Van wie mag dat niet?Ameland is gewoon vrij toegankelijk mocht je die dagen de boot nemen. Alleen zijn vrijwel alle hotels dicht voor toeristen. Iedereen van de boot komt wordt van te voren geïnformeerd en wordt ook duidelijk vermeld dat je geen foto''s en videobeelden mag maken.
Ja, lijkt mij ook best een gezellige boel.Wat een modern en ontwikkeld feest.
Van Sinterklaas.Van wie mag dat niet?
Dus het mag gewoon.Van Sinterklaas.
Je vraagt eigenlijk best vaak naar de bekende weg, je kunt toch zelf ook wel bedenken dat de Amelanders die aan dat feest meedoen dat niet willen?
Vast wel, maar schijnbaar willen ze het liever niet. Wat ook wel logisch is want het klinkt vrij genant allemaal.Dus het mag gewoon.
Hopelijk krijgen die agenten een serieus onderzoek aan hun broek.Ze hebben een week van te voren al te horen gekregen dat ze niet welkom waren. Ik vond die politie wel mooi, ik denk dat die jongens van Powned blij mogen zijn dat er camera's bij waren