Piet, zwart of niet?

SanMark.

Well-known member
Ze lieten inderdaad even zien wat ze met een onaangekondigde demonstratie doen.

Korte metten maken. Keurig.
 

zwammy

Well-known member
Net als je laatste zin is de zwarte pieten discussie achterhaalt.
Het zijn nu roetveeg pieten, en dat is prima zo.

Als het prima zou zijn zouden ze niet met een microfoon de bus uit gestormt komen dat zp racisme is. Het is gewoon een verdienmodel, niet meer en niet minder. Misschien dat ze nu begrijpen dat buiten de lijn Amsterdam-Utrecht echt helemaal niets om de randstad geeft en nog minder het idee heeft dat ze iets moeten doen aan het woke gezeik. Alleen de politiek natuurlijk, maar goed, daar luistert ook niemand maar na.
 

De Wolf

Well-known member
Net als je laatste zin is de zwarte pieten discussie achterhaalt.
Het zijn nu roetveeg pieten, en dat is prima zo.
Dat past toch niet bij dat linkse clubje?
Roetvegen komen uit smerige schoorstenen. Dat kan zeker niet bij het Groen Links en PVDD kliekje wat ook aan demonstraties meedoet.
 

Joost

Well-known member
Helemaal niemand die over Volendam begint ?

Niet zo handig om onaangekondigd nietsvermoedende mensen met een megafoon in hun gezicht te gaan gillen.

Anderzijds wel een te verwachten reactie vanuit de Volendammers.

Hoogtepunt was de vrouw die op NOS.nl geciteerd werd;

1638701798674.png
 

Max

Administrator
Forumleiding
De activisten kregen hun aandacht. Dus al met al waren er enkel winnaars.
 

SanMark.

Well-known member
Als het prima zou zijn zouden ze niet met een microfoon de bus uit gestormt komen dat zp racisme is. Het is gewoon een verdienmodel, niet meer en niet minder. Misschien dat ze nu begrijpen dat buiten de lijn Amsterdam-Utrecht echt helemaal niets om de randstad geeft en nog minder het idee heeft dat ze iets moeten doen aan het woke gezeik. Alleen de politiek natuurlijk, maar goed, daar luistert ook niemand maar na.
Vooral dat eerste, die vrouw met kinderwagen zegt er wat van en zwarte piet Jerry gaat op 50 centimeter in haar gezicht toeteren. Ik had vol op die microfoon geslagen , dan had hij met een niet al te harde klap al tandjes kunnen rapen.

Het is net als met heel het klimaat en ook de asielopvang een gigantisch verdienmodel voor een kleine groep mensen.
 

JMD

Well-known member
Zelfs extremisten mogen demonstreren. Alleen doe je dat niet tijdens een kinderfeest. Punt.

En dit is gewoon aandachttrekkerij. Want ze wisten dat het fout zo lopen (want Volendammers staan idd niet bekend om hun rustige aard en daar zit idd best wel wat racisme in dat dorp) en dan konden ze de filmpjes sturen naar hun mediavrienden die altijd blind aan de kant van KOZP staan...
 

SanMark.

Well-known member
Uitstekende actie van die Volendammers. Opdonderen met dat groepje extremisten.
Ik zie het sentiment weer draaien btw, waar tot een twee jaar terug steeds een grotere groep mensen het prima vond dat het roetveegpieten werden, zie ik nu steeds weer een grotere groep de hakken in het zand zetten en vaker vol voor een echte zwarte piet gaan.

En dat komt puur door dit groepje subsidieslurpers, en het gedram van de NPO66 .
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zie het sentiment weer draaien btw, waar tot een twee jaar terug steeds een grotere groep mensen het prima vond dat het roetveegpieten werden, zie ik nu steeds weer een grotere groep de hakken in het zand zetten en vaker vol voor een echte zwarte piet gaan.

En dat komt puur door dit groepje subsidieslurpers, en het gedram van de NPO66 .
Ik sta er nog precies hetzelfde in als toen. De traditionele Zwarte Piet is een racistisch karikatuur, dus de roetveegpiet is een prima oplossing. Maar ik kan helemaal niets met die vreselijke schreeuwerds die niets ontziend structureel de dag van kinderen verzieken en iedere nietsvermoedende willekeurige voorbijganger uitschelden voor racist. Uiteraard tetterend door een megafoon. Opflikkeren met die sukkels.
 

zwammy

Well-known member
Het was gisteren dus helemaal niets, alleen een markt. De optocht was op 24 november. Dus je gaat gewoon een week later naar een inteeltdorp om daar te gaan schreeuwen dat ze vorige week een racistische optocht hadden. Tis allemaal wa
 

De Wolf

Well-known member
Sinds die KOZP leider heeft bedacht dat pieten bruin zijn geworden in Spanje kan ik ze al helemaal niet meer serieus nemen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Volgens mij doen beide uitersten van de discussie heel erg goed hun best om niet serieus genomen te worden. Hier in mijn dorp in Friesland zijn het roetveegpieten geworden. Prima, (bijna) iedereen blij. En door.

Ondertussen zie ik KOZP en Ongehoord Nederland de meest belachelijke dingen doen rond dit kinderfeest. De discussie voeren is goed, maar het is van een niveau..
 

Maasveld

Well-known member
Het was gisteren dus helemaal niets, alleen een markt. De optocht was op 24 november. Dus je gaat gewoon een week later naar een inteeltdorp om daar te gaan schreeuwen dat ze vorige week een racistische optocht hadden. Tis allemaal wa
Dat is toch juist wat iedereen zo hard roept, niet tijdens de optocht demonstreren zodat kinderen er geen last van hebben?
 

Mario

Well-known member
Eieren en Oliebollen. Je zou toch eerder vis verwachten. Je had ook Jan Smit kunnen laten optreden, dan waren ze ook weggevlucht.
 
Bovenaan