SanMark.
Well-known member
. Zwarte Piet en Ruinerwold.
Hee laat ik daar nu het Sinterklaas intocht hebben gekeken.
. Zwarte Piet en Ruinerwold.
Zuid Afrika, het toonbeeld van tolerantie en rassengelijkheid.
Nee, ik denk dat het juist uit die geschiedenis van racisme en apartheid komt dat ze Zwarte Piet opmerkelijk vond. Ze vond het geen beste eerste indruk. Na het bezoeken van Nederland is dat natuurlijk helemaal bijgedraaid. Het is ook lastig om een beeld te cre?ren van een land na ??n nieuwsartikel.
Mijn punt was ook niet dat zij het goed ziet, of dat zij niet meer research had moeten doen. Mijn punt is dat dit het beeld is dat veel mensen van NL hebben omdat dit constant in het nieuws is. Zwarte Piet en Ruinerwold. Dat is wat ze wist van Nederland van de afgelopen jaren.
Het is natuurlijk waar dat de meeste mensen die pro Zwarte Piet zijn geen racisten zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat er geen racistische beginselen aan het fenomeen zitten.
Hee laat ik daar nu het Sinterklaas intocht hebben gekeken.
Ik denk dat je als blanke niet naar Zuid-Afrika moet gaan omdat je anders wordt vermoord door de zwarte inwoners.
Afrika en ieder Islamitisch land sla ik over.
Dat is dezelfde instelling als iemand van het platteland die nooit het dorp uitkomt en vanwege berichtgeving in de media denkt dat je in de Randstad op iedere hoek van de straat wordt vermoord. In werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo. Zolang je niet na?ef bent en niet de beruchte plekken gaat opzoeken is er niets aan de hand.
Aan de andere andere kant ken ik geen enkel spreekwoord of gezegde dat positief is over zwarte piet.
Die ken ik ook niet over PSV...
Vuile klootzak!
En terecht. En PSV telt toch niet mee...
Nee, Heracles heeft nog een idee.
Grijze muizen hebben lange staarten.
Dus PSV wordt kampioen!:duim: