Piet, zwart of niet?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Om antwoord te geven op Jamel zijn vraag: omdat dat het beeld is waar ik warme gevoelens aan koester. Omdat dat het beeld was voor al dat gezeik begon. Ik kan niet voor een ander bepalen of die zich wel of niet gediscrimineerd voelt, en ik kan ook niet voor een ander bepalen of hun traditie wel of niet onschuldige motieven heeft. En dus weer ik me inhoudelijk van die discussie, en kies ik ook niet duidelijk partij, en roep ik vooral graag vanaf de zijkant tegen beide partijen dat ik kots van hun zielige gesmijt met modder ten koste van een kinderfeest. Ooit is er iemand geweest met de allereerste aanleiding tot wat nu totaal is ge-escaleert. Dus doe mij maar de situatie van voor dat moment. Iets wat we in mijn regio gelukkig nog met zijn allen voor elkaar krijgen. En als dat in andere delen van het land totaal de andere kant op gaat, prima. Niet mijn pakkie an...

Helder! Als we allemaal op een dergelijke manier onze mening zouden verkondigen, hadden we al dat gedoe niet gehad. Dus ik zou bijna zeggen, bemoei je juist wel met die discussies. ;)
 

SanMark.

Well-known member
Dat zou kunnen ja.

Tegenwoordig word het ook al vaak geen zwarte piet meer genoemd maar blackface omdat dat een veel zwaardere lading heeft. En als je voor zwarte piet bent word je gelijk weggezet als racist. Dat bevordert de discussie ook niet.
 

Mario

Well-known member
Gewoon lokaal de intocht vieren met de plaatselijke sigarenboer verkleed als Sinterklaas en het personeel van de Digros als pikzwarte piet. Vervolgens de NPO en haar kutsinterklaasjournaal 3 weken boycotten, en je hebt een heerlijk kinderfeest waar de hele regio van groot tot klein intens van geniet, en waar alle mafkezen met spandoeken helemaal geen weet van hebben dat het heeft plaatsgevonden...

Mee eens, wij vieren de intocht ook elders dan in de Randstad. Het Sinterklaas journaal kijkt de oudste ook op school, dus echt boycotten kan niet. Is ook niet nodig, en de school zelf viert SK met gewone pieten. Kinderen kijken daar ook wel doorheen, ik heb alleen geen zin in al die randdebielen die de boel verzieken.
 
Bovenaan