Piet, zwart of niet?

SanMark.

Well-known member
Een paar jaar terug vond ik roetveegpieten een prima idee, maar die luie negers blijven maar zeuren.

Ik ben nu weer voor de zwarter dan zwart piet. En elke stad moet een Coentunnel krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een paar jaar terug vond ik roetveegpieten een prima idee, maar die luie negers blijven maar zeuren.

Ik ben nu weer voor de zwarter dan zwart piet. En elke stad moet een Coentunnel krijgen.

En een beeld van JP Coen en een Admiraal de Ruyterweg!
 

Unregistere

Well-known member
Het Dordtse Johan de Witt Gymnasium is beklad:

Johan-de-Witt-Gymnasium-2.jpg


De gevel van het Johan de Witt-gymnasium is zondagavond beklad met een ‘kritisch Sinterklaasgedicht’. De anonieme bekladder meldde zijn of haar actie per mail aan de media. ‘Via deze weg wil ik aandacht vragen voor het racisme binnen het Johan de Witt-gymnasium in Dordrecht. Ik heb meerdere malen geprobeerd dit onderwerp bespreekbaar te maken op mijn school, helaas tot op heden zonder resultaat.’ (Foto’s: Thymen Stolk)

‘Nu er op landelijk niveau een duidelijke keuze is gemaakt tegen racisme, door uitsluitend roetveegpieten in te zetten bij de landelijke intocht, schaam ik mij ontzettend dat mijn school zich nog steeds inzet om een racistische karikatuur in stand te houden’, vervolgt de actievoerder. ‘Ondanks dat ik vandalisme afkeur, zie ik geen andere mogelijkheid dan mijn boodschap op deze manier over te brengen.’ Uit angst voor de ‘extreem bedreigende reacties in zowel on- als offline media naar aanleiding van anti-racisme protesten’, wil de actievoerder anoniem blijven. De verf gaat er overigens met aceton makkelijk weer af, meldt hij of zij. Burgemeester Wouter Kolff spreekt van een schandalige actie. ‘Wat je ook van Zwarte Piet vindt: van andermans spullen blijf je af’, stelde hij op Twitter.

De school was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.

Aldus Dordt Centraal.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook tegen racisme, daarom is het ook goed dat Zwarte Piet, kindersuperheld, niet blank moet worden.
 

De Wolf

Well-known member
Ik lees dat de heren ook willen protesteren op Curacao tegen de pieten.
Ik vraag mij af hoe ze vinden dat pieten daar dan uit moeten zien?
 
Bovenaan