Piet, zwart of niet?

SanMark.

Well-known member
Ook grappig 1 demonstratie van kozp ging niet door omdat ze te vroeg bij een lokatie moesten zijn. Moesten die luie negers te vroeg uit bed. Om weer eens een vooroordeel bevestigt te zien worden.
 

erka

Well-known member
Ik denk dat de KOZP protesten niet gaan werken. Mensen gaan daarop reageren en Zwarte Piet juist meer waarderen. Dergelijke cultuurveranderingen duren tientallen jaren en los je niet op met zulke demonstraties, en al helemaal niet op de dag zelf. Dat werkt alleen maar averechts.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk dat de KOZP protesten niet gaan werken. Mensen gaan daarop reageren en Zwarte Piet juist meer waarderen. Dergelijke cultuurveranderingen duren tientallen jaren en los je niet op met zulke demonstraties, en al helemaal niet op de dag zelf. Dat werkt alleen maar averechts.

Gezien de discussie werkt het dus wel.
 

leo1949

Well-known member
46370023_741912099492361_8628042887629635584_n.jpg
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat de KOZP protesten niet gaan werken. Mensen gaan daarop reageren en Zwarte Piet juist meer waarderen. Dergelijke cultuurveranderingen duren tientallen jaren en los je niet op met zulke demonstraties, en al helemaal niet op de dag zelf. Dat werkt alleen maar averechts.
Precies

Gezien de discussie werkt het dus wel.
Het enige wat werkt is dan men nog meer lijnrecht tegenover elkaar komt te staan en men de hakken nog meer in het zand zet en vele 'neutralen' zich gedwongen voelen een kant te kiezen.
Je kan beter iemand rustig een kant op duwen die je wilt dan elke keer een flinke duw geven en klagen dat diegene niet wil opschieten in de richting die je wilt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met deze column eens. Verder ken ik die man niet.

Overigens vind ik Zwarte Piet geen racisme, maar de huidige karikatuur teveel lijken op een van oorsprong racistisch karikatuur, enkel bedoeld om de zwarte medemens belachelijk te maken. Dat lijkt misschien hetzelfde, maar dat is het dus niet. Ik vind namelijk mensen die zich als Zwarte Piet schminken geen racisten, maar ik ben een groot voorstander van een open gesprek of we de huidige karikatuur wel moeten willen handhaven met elkaar.

Verder ben ik vooral enorm geschrokken van het feit dat deze discussie juist aantoont dat er in dit land nog steeds een ongehoord groot probleem is met racisme en seksisme. Want hoe weinig ik ook heb met de Sylvana Simonsen, de Quincy Gario's en de Jerry Afriyie's van deze wereld, ik vind het ronduit bizar wat voor verwensingen zij dagelijks naar hun hoofd krijgen uit allerlei lagen van de bevolking. Of dat de rechters in het proces tegen de blokkeerfriezen worden beticht van vooringenomenheid (met daarbij de meest vreselijke krachttermen uiteraard) en dat zelfs hun telefoonummer en adresgegevens verspreid worden. Net als dat ik het ongelooflijk vind dat enge, gevaarlijke types als Michael van Zeijl en Rogier Meijerink een podium krijgen.

Sinds die uitspraken van Quincy over de MH17 ramp, heeft die man wat mij betreft al zijn recht van spreken verloren en Jerry verdient wat mij betreft vervolging voor zijn gedane uitspraken over het gebruiken van geweld. Opru?ng is het.

Neemt niet weg dat racistische reacties op deze figuren absoluut aangepakt moeten worden.

Daarnaast is wat je zegt over die rechters erg eenzijdig belicht. Dat proces sloeg helemaal nergens op als je het vergelijkt met andere zaken. Neemt ook hier niet weg, dat bedreigingen van rechters ook keihard moet worden aangepakt. Nergens in jouw verhaal zie ik je echter beide kanten belichten. Je noemt alleen het geweld/dreigementen tegen anti-pieten.

Wat mij betreft krijgen de mensen die de intocht vandaag op wat voor manier dan ook verstoorden met z'n allen een podium. Eentje boven de Etna.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sinds die uitspraken van Quincy over de MH17 ramp, heeft die man wat mij betreft al zijn recht van spreken verloren en Jerry verdient wat mij betreft vervolging voor zijn gedane uitspraken over het gebruiken van geweld. Opru?ng is het.

Neemt niet weg dat racistische reacties op deze figuren absoluut aangepakt moeten worden.

Daarnaast is wat je zegt over die rechters erg eenzijdig belicht. Dat proces sloeg helemaal nergens op als je het vergelijkt met andere zaken. Neemt ook hier niet weg, dat bedreigingen van rechters ook keihard moet worden aangepakt. Nergens in jouw verhaal zie ik je echter beide kanten belichten. Je noemt alleen het geweld/dreigementen tegen anti-pieten.

Wat mij betreft krijgen de mensen die de intocht vandaag op wat voor manier dan ook verstoorden met z'n allen een podium. Eentje boven de Etna.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik het verhaal eenzijdig belicht. Sowieso geef ik al aan dat ik bijzonder weinig met bovengenoemde anti-Zwarte Piet figuren ben. Daarnaast geef ik aan dat ik het een zeer slechte zaak vind dat betogers als Van Zeijl en Meijerink een podium krijgen. Ook eerder in dit topic heb ik me op een behoorlijk duidelijke manier uitgesproken tegen deze mensen, die mijns inziens polarisering in de hand werken, in plaats van tegen te werken.

Echter is het een feit dat voornamelijk rechtse activisten in dit geval overgaan tot fysiek en verbaal geweld. En tegen fysiek en verbaal geweld neem ik hoe dan ook afstand. Hoe zeer ik de sentimenten ook begrijp, want ook ik heb zeer weinig sympathie voor een demonstratie tijdens de intocht. Echter is het een ieder grondrecht om te demonstreren, dus geweld tegen een dergelijke demonstratie is nooit goed te keuren.
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij waren het vooral Jerry en zijn vriendjes die in 2014 flink aan het rellen waren met de politie ivm het begin van KOZP.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb een neefje die gisteren eigenlijk naar de intocht in Zaanstad wou. Nu heeft hij een vader uit Za?re die hem iets heeft meegegeven waardoor hij op advies van zijn oma toch niet is gegaan omdat bepaalde leiden hem voor tegenstander aan zouden zien. Dat is dus de trieste andere kant die de discussie brengt. Mensen die dolgraag wel naar een intocht willen gaan maar niet meer durven terwijl zij helemaal niet op tegen zijn.
 

zwammy

Well-known member
In Tilburg tientallen mensen aangehouden. Dus door onnozel het demonstreren goed te keuren op juist deze dag krijg je dus dat voetbalsupporters hun stad denken te moeten verdedigen. Nou, goed geanticipeerd van de burgemeesters, chapeau.
 

Abubakari

Well-known member
Neemt niet weg dat racistische reacties op deze figuren absoluut aangepakt moeten worden.
Vind ik ook. Maar op dit forum mag het schijnbaar wel. Vorige week ook een stuk of vijf van dit soort opmerkingen die bleven staan, waar niemand zich schijnbaar druk om maakt of zich tegen uitspreekt. Valt me toch tegen.

Ook grappig 1 demonstratie van kozp ging niet door omdat ze te vroeg bij een lokatie moesten zijn. Moesten die luie negers te vroeg uit bed. Om weer eens een vooroordeel bevestigt te zien worden.
 
Bovenaan