Piet, zwart of niet?

gevegt

Well-known member
Zou men deze blokkeerders hard hebben aangepakt, dan had het het alleen maar erger gemaakt.

Dat is een politie-afweging. Daar ben ik iets minder in thuis, maar wat mensen de burgemeester allemaal verwijten is absoluut niet terecht. Die heeft gewoon haar werk gedaan (behalve dan dat ik denk dat ze de vergunning beter helemaal niet had kunnen verlenen achteraf gezien)
De politie staat voor orde handhaving en is gericht op de-escalatie. Dat is bewezen de beste en veiligste methode.
Geweld passen ze in verhouding nauwelijks toe, dat laat men liever aan de ME over.

gevegt

Well-known member
Jij bent voorstander van het veranderen van de zwarte piet traditie. Maar dat is niet het punt dat ik maak.

Ik hoor jou verder nooit in al die andere gevallen dat de politie de-escallerend optreedt. Vorige week met de Marokkanen was het bijvoorbeeld ook geen probleem.
Niet de oude truc uithalen door er andere zaken bij te halen. Daar trap ik niet in.

PES5

Administrator
Forumleiding
Het is dus pas levensgevaar als er doden of gewonden zijn gevallen? Je redeneert wel heel erg kortzichtig als iets niet in je straatje past.

Langzaam rijden, stapvoets rijden en daarna stilstaan. Gebeurt dagelijks op de drukke wegen. Mag niet, maar levensgevaarlijk is het niet.

En van die slappe knie?n van politici, krijg je dus dit soort acties. Dan gaat men zelf het heft in eigen handen nemen. We moeten altijd maar tolerant zijn met z'n allen, maar daar krijgen mensen genoeg van. En terecht.

Ik ben nu al benieuwd naar het vreedzame protest van de Partij voor de Dieren tijdens het offerfeest. We zullen gaan zien wat het oplevert.

PES5

Administrator
Forumleiding
Maargoed, jij ziet het dus anders dan de politie?

"Daar gaat de groep voor de bussen rijden. Ze minderen snelheid totdat alles stilvalt. Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen", zegt een woordvoerder. Er vielen geen gewonden."

Waar zie jij hier staan dat het levensgevaarlijk was?

En dan nog iets. Jij beroept je op de rechtstaat vwb het demonstreren, maar waarom heb je dan zo'n moeite met de beslissing van de burgemeester? Past toch perfect in onze rechtstaat?

ElSimao

Active member
"Daar gaat de groep voor de bussen rijden. Ze minderen snelheid totdat alles stilvalt. Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen", zegt een woordvoerder. Er vielen geen gewonden."

Waar zie jij hier staan dat het levensgevaarlijk was?

"Volgens de politie gebeuren daardoor ongelukken".

En dan nog iets. Jij beroept je op de rechtstaat vwb het demonstreren, maar waarom heb je dan zo'n moeite met de beslissing van de burgemeester? Past toch perfect in onze rechtstaat?

Die beslissing is genomen naar aanleiding van het feit dat de demonstranten op onrechtmatige manieren werden tegengehouden door tuig en daardoor te laat waren. Zo schep je inderdaad een precedent dat het geoorloofd is om tegenstanders op deze manieren weg te houden bij vreedzame demonstraties.

PES5

Administrator
Forumleiding
Bullshit. Voor een burgemeester maakt de oorzaak niet uit. Daar gaat de politie over.

De burgemeester stond in haar recht de demonstranten terug te sturen.

De politie moet er maar voor zorgen dat die anderen een passende straf krijgen.

Max

Administrator
Forumleiding
Die beslissing is genomen naar aanleiding van het feit dat de demonstranten op onrechtmatige manieren werden tegengehouden door tuig en daardoor te laat waren. Zo schep je inderdaad een precedent dat het geoorloofd is om tegenstanders op deze manieren weg te houden bij vreedzame demonstraties.

Dat precedent is er dan al heel lang.

ElSimao

Active member
Bullshit. Voor een burgemeester maakt de oorzaak niet uit. Daar gaat de politie over.

De burgemeester stond in haar recht de demonstranten terug te sturen.

De politie moet er maar voor zorgen dat die anderen een passende straf krijgen.

Ik focus me dan ook nergens op de burgemeester zelf, maar meer op het proces en de instanties.

Max

Administrator
Forumleiding
Je bent vandaag nogal sterk in het erbij halen van zaken die niet relevant zijn.

Er is gisteren helemaal niets wereldschokkends gebeurd. Dan kun je wel doen alsof dat zo is en dat eindeloos herhalen, maar dat maakt het nog niet anders. De discussietechniek je haalt irrelevante zaken erbij gaat je dan ook niet helpen. Ook jou wens ik nog een fijne zondag.

ElSimao

Active member
Er is gisteren helemaal niets wereldschokkends gebeurd. Dan kun je wel doen alsof dat zo is en dat eindeloos herhalen, maar dat maakt het nog niet anders. De discussietechniek je haalt irrelevante zaken erbij gaat je dan ook niet helpen. Ook jou wens ik nog een fijne zondag.

Degene met "discussietechnieken" ben jij. Of er wel of niet iets wereldschokkends gebeurd is, is niet relevant en is ook niet wat ik zeg. Het benoemen daarvan is gewoon een feitelijke constatering.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik focus me dan ook nergens op de burgemeester zelf, maar meer op het proces en de instanties.

Ah. Ja dat komt je goed uit in deze kwestie.

Maar jij zegt eigenlijk dat je niet mag ingrijpen bij een gevaarlijke situatie die voortkomt uit een andere gevaarlijke situatie, omdat je dan een precedent schept. Tja, dat zijn sterke argumenten.

ElSimao

Active member
Ah. Ja dat komt je goed uit in deze kwestie.

Maar jij zegt eigenlijk dat je niet mag ingrijpen bij een gevaarlijke situatie die voortkomt uit een andere gevaarlijke situatie, omdat je dan een precedent schept. Tja, dat zijn sterke argumenten.

Even een ander voorbeeld. Stel jij wil in de Bijlmer protesteren tegen aanpassing van Zwarte Piet. Prima, je krijgt een vergunning en het protest wordt georganiseerd. Vervolgens is er een stel boze negers dat dreigt jouw protestgroep aan te vallen waardoor het gebeuren geannuleerd moet worden. Dan kunnen anderen dus inbreuk maken op jouw recht door zelf de wet te overtreden. Vind jij dat een goede situatie?

Ska P 187

Well-known member
Hahaha. Levensgevaarlijke situaties. Jij was erbij? Lekker vanuit je gribuswijk je gal spuwen.

Dan is elke file levensgevaarlijk. Pas maar op, want die randstad van jou is dus elke ochtend en namiddag levensgevaarlijk.

Eigenlijk ben je een beetje een sneu figuur met je randstad complex.

PES5

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk ben je een beetje een sneu figuur met je randstad complex.

Ah kijk. Dus je mag hier te pas Friesland of de provincie afzeiken, maar kom je aan de Randstad, dan sta je op de achterste poten.

Ik chargeer uiteraard. Ik zou voor geen goud in de Randstad willen wonen, maar heb er niks tegen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Even een ander voorbeeld. Stel jij wil in de Bijlmer protesteren tegen aanpassing van Zwarte Piet. Prima, je krijgt een vergunning en het protest wordt georganiseerd. Vervolgens is er een stel boze negers dat dreigt jouw protestgroep aan te vallen waardoor het gebeuren geannuleerd moet worden. Dan kunnen anderen dus inbreuk maken op jouw recht door zelf de wet te overtreden. Vind jij dat een goede situatie?

Nee. Als die dreigementen een nieuwe dreigende situatie opleveren, dan moeten de bedreigers aangepakt worden en de demonstratie geannuleerd vanwege die dreiging. Het zijn voor de wet twee losstaande zaken.

Bovenaan