Piet, zwart of niet?

stc

Well-known member
Ik weet niet of de voor en tegenstanders op de hoogte zijn van de geschiedenis van de zwarte piet..

Joost

Well-known member
Toch wel redelijk belachelijk dat mensen die legaal mogen protesteren worden teruggestuurd omdat ze illegaal en levensgevaarlijk worden tegengehouden.

Weer een stukje rechtsstaat naar de klote.

Ik ben het met je eens dat de situatie op z'n minst raar is maar net zo raar is het willen protesteren tijdens de intocht zelf. Je schiet er als protestant namelijk niets mee op en het levert je protest eigenlijk alleen maar negativiteit op. Er zijn vele betere manieren om je protest kenbaar te maken dan betrekkelijk anoniem in een afgebakend vakje te gaan staan, ze hadden net zo goed op Rottumerplaat kunnen gaan staan.

Daarnaast moeten we die hele discussie nu maar eens gaan afronden. De kleine groep protestanten ziet zwarte piet als een probleem en karikatuur, de rest van Nederland herkent zich daar niet in en geeft een hele andere interpretatie aan de figuur. Alternatieven zijn volgens de protestanten ook geen oplossing. Dan moeten we maar stoppen aandacht te geven aan de protesten. Volgend jaar de protestanten dus maar verbieden om naar de intocht te gaan, dat werkt in het voetbal ook prima.

gevegt

Well-known member
Je vergeet dat je in Nederland alleen mag protesteren als je dat hebt aangevraagd. Dat hebben de tegenstanders van zwarte piet netjes gedaan. De overheid heeft ze een vergunning verleent maar trekt die in na een levensgevaarlijke acties van een handjevol tegenstanders.
Je moet wel heel vreemd in elkaar zitten om dat goed te praten.

Maasveld

Well-known member
Je vergeet dat je in Nederland alleen mag protesteren als je dat hebt aangevraagd. Dat hebben de tegenstanders van zwarte piet netjes gedaan. De overheid heeft ze een vergunning verleent maar trekt die in na een levensgevaarlijke acties van een handjevol tegenstanders.
Dikke boehoe.

Mario

Well-known member

Ze hadden die vergunning nooit moeten verstrekken, zeker niet gezien de problemen van afgelopen jaar. Demonstreren prima, maar niet tijdens de intocht.

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Zo werkt het toch altijd in Nederland? Die enge gekkies van NVU die vragen ergens een vergunning aan om te protesteren en de enge gekkies van de Antifa komen eraan en dan gaat dat protest van de enge gekkies van NVU ook niet door.

Ik wilde het eerst toespitsen over hoe in Nederland in zijn algemeenheid de goedwillenden altijd collectief slachtoffer worden van de kwaadwillenden, maar zo goedwillend vind ik die figuren niet.

Verder denk ik overigens dat Joost gelijk heeft. We merken dat het toch nooit genoeg gaat zijn. In Amsterdam is het nu al over met Zwarte Piet, maar blijven ze doorgaan. In Rotterdam hebben ze gecommiteerd aan een geleidelijke afbouw van het percentage Zwarte Pieten tot uiteindelijk nul en daar gaat de ellende ook verder. Janssen zei het al eerder, die mensen hebben andere problemen/motieven.

Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
We zijn toch allemaal die hele discussie zat. Dan weet je gewoon dat je dit soort dingen kan verwachten na die oproep.

ElSimao

Active member

Oh ja, helemaal eens. Het lijkt erop dat de meeste Nederlanders en ook de meeste forumleden voor het recht van meningsuiting zijn, maar dan vooral als het hen uitkomt. Die anti-groep heeft simpelweg het recht om vreedzaam te protesteren wat je ook van hun zaak vindt. Dat er stemmen opgaan om deze protesten standaard te verbieden zie ik als een inbreuk op de rechtsstaat.

Tevens hoop ik dat de pro-ZP groep gerechtelijk wordt aangepakt vanwege de schade die ze veroorzaakt hebben. Die "nuchtere Friezen".

PES5

Administrator
Forumleiding
Protesteren prima, maar niet tijdens het feest. Kansloze randstadrukkers zijn het, op zoek naar aandacht.

Met die lul van een Quincy voorop die zich na de ramp met de MH17 hardop afvroeg of Nederland ook zo gereageerd had als er allemaal donkere mensen in dat vliegtuig hadden gezeten. Als je op dat moment zulke taal bezigt, dan heb je wat mij betreft voor altijd je recht van spreken verloren.

Precies op de juiste manier aangepakt gister. Alleen wel jammer dat er geen livestream van de terugweg in de bus was. Dat was genieten geweest. Al dat volk terug naar de gribuswijken waar ze vandaan komen.

Janssen

Well-known member
Piet, zwart of niet?

Tuurlijk. De Westboro Baptist Church heeft ook alle recht om bij begrafenissen te protesteren.

Sommige mensen hebben gewoon geen fatsoen. Doe je niks aan.

erka

Well-known member
Al dat geklets over aantasting van de rechtsstaat. Wat een onzin.

De burgemeester gaat ??k over de openbare orde en veiligheid en als dat niet gegarandeerd kan worden is verbieden logisch.

ElSimao

Active member
Protesteren prima, maar niet tijdens het feest. Kansloze randstadrukkers zijn het, op zoek naar aandacht.

Met die lul van een Quincy voorop die zich na de ramp met de MH17 hardop afvroeg of Nederland ook zo gereageerd had als er allemaal donkere mensen in dat vliegtuig hadden gezeten. Als je op dat moment zulke taal bezigt, dan heb je wat mij betreft voor altijd je recht van spreken verloren.

Precies op de juiste manier aangepakt gister. Alleen wel jammer dat er geen livestream van de terugweg in de bus was. Dat was genieten geweest. Al dat volk terug naar de gribuswijken waar ze vandaan komen.

Die helden van jou hebben levensgevaarlijke situaties in het verkeerd gecreeerd. Simpelweg crimineel, de schade valt nu nog mee, maar het had ook zomaar een dodelijke botsing op kunnen leveren?

Bovendien heeft de overheid deze mensen gewoon een vergunning verleend. Volgens de rechtsstaat heb je dan het recht om te protesteren, zo werkt het.

Wat de uitspraken van Quincy Gario over de MH17 ramp hiermee te maken hebben, is mij een raadsel.

PES5

Administrator
Forumleiding
Waar heb ik het over die helden?

Ik heb het over Marga Waanders, die de bus terug heeft laten sturen.

Zij zag de veiligheid in het geding komen en heeft besloten om die bussen terug te sturen. Dat recht heeft ze. Zo werkt het.

erka

Well-known member
Bovendien heeft de overheid deze mensen gewoon een vergunning verleend. Volgens de rechtsstaat heb je dan het recht om te protesteren, zo werkt het.

Zo werkt het niet, want een vergunning kan ingetrokken worden als de veiligheid in het geding is.

ElSimao

Active member
Al dat geklets over aantasting van de rechtsstaat. Wat een onzin.

De burgemeester gaat ??k over de openbare orde en veiligheid en als dat niet gegarandeerd kan worden is verbieden logisch.

De burgemeester besloot tot die actie naar aanleiding van het gedrag van de pro-ZP groep die levensgevaarlijke situaties in het leven riep. Zoals gevegt al aangeeft is het van de zotte dat het recht van de protestanten moet wijken vanwege zulk gedrag van de andere kant.

PES5

Administrator
Forumleiding
Hahaha. Levensgevaarlijke situaties. Jij was erbij? Lekker vanuit je gribuswijk je gal spuwen.

Dan is elke file levensgevaarlijk. Pas maar op, want die randstad van jou is dus elke ochtend en namiddag levensgevaarlijk.

erka

Well-known member
De burgemeester besloot tot die actie naar aanleiding van het gedrag van de pro-ZP groep die levensgevaarlijke situaties in het leven riep. Zoals gevegt al aangeeft is het van de zotte dat het recht van de protestanten moet wijken vanwege zulk gedrag van de andere kant.

Wederom fout. De burgemeester besloot daartoe omdat er in en rond Dokkum angst was dat er nog meer acties zouden volgen waardoor de veiligheid van de bezoekers aan de intocht in gevaar kwam.

Niet omdat er een paar mensen de snelweg blokkeerden en er gevaarlijke situaties ontstonden. De burgemeester van Dokkum heeft niks te zeggen over de snelweg bij Joure.

Bovenaan