Piet, zwart of niet?

gevegt

Well-known member
Zo werkt het niet, want een vergunning kan ingetrokken worden als de veiligheid in het geding is.

Ze hadden ook gewaarschuwd dat het illegaal blokkeren van de snelweg niet getolereerd zou worden. Dat laten ze gewoon toe.
Ze hebben onterecht voor de weg van de minste weerstand gekozen. Dit gaat een precedent scheppen, let maar op.

Komt bij dat die hele demonstratie in kannen en kruiken was. Een apart vak en voor de intocht, niet tijdens.
 

ElSimao

Active member
Hahaha. Levensgevaarlijke situaties. Jij was erbij? Lekker vanuit je gribuswijk je gal spuwen.

Dan is elke file levensgevaarlijk. Pas maar op, want die randstad van jou is dus elke ochtend en namiddag levensgevaarlijk.

Ik baseer me op de woorden van de politie:

"Daar gaat de groep voor de bussen rijden. Ze minderen snelheid totdat alles stilvalt. Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen", zegt een woordvoerder. Er vielen geen gewonden."

Geen idee waarom je het persoonlijk probeert te maken, vermoedelijk wegens onvoldoende sterke argumenten.
 

erka

Well-known member
Het enige dat je de burgemeester kan verwijten in mijn ogen is dat ze ?berhaupt een vergunning heeft verleend. Alle signalen waren er al dat er van alles dreigde te gebeuren. Dat had je voor moeten zijn en niet op een PvdA-manier willen wegpolderen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Het enige dat je de burgemeester kan verwijten in mijn ogen is dat ze ?berhaupt een vergunning heeft verleend. Alle signalen waren er al dat er van alles dreigde te gebeuren. Dat had je voor moeten zijn en niet op een PvdA-manier willen wegpolderen.

Een gecontroleerd versus een ongecontroleerd protest.

Verder kunnen de file veroorzakers gewoon worden vervolgd wat onderdeel is van onze prachtige rechtsstaat.
 

ElSimao

Active member
Wederom fout. De burgemeester besloot daartoe omdat er in en rond Dokkum angst was dat er nog meer acties zouden volgen waardoor de veiligheid van de bezoekers aan de intocht in gevaar kwam.

Niet omdat er een paar mensen de snelweg blokkeerden en er gevaarlijke situaties ontstonden. De burgemeester van Dokkum heeft niks te zeggen over de snelweg bij Joure.

Door de acties van die mensen zouden de protestanden te laat aanwezig zijn bij voor het geregelde protest voor het feest. Dan zouden ze er dus zijn tijdens het feest en dat kan, van beide kanten, tot onrust leiden.
 

erka

Well-known member
Ze hadden ook gewaarschuwd dat het illegaal blokkeren van de snelweg niet getolereerd zou worden. Dat laten ze gewoon toe.
Ze hebben onterecht voor de weg van de minste weerstand gekozen. Dit gaat een precedent scheppen, let maar op.

Komt bij dat die hele demonstratie in kannen en kruiken was. Een apart vak en voor de intocht, niet tijdens.

Ze, ze. Wie zijn ze?
 

erka

Well-known member
Een gecontroleerd versus een ongecontroleerd protest.

Verder kunnen de file veroorzakers gewoon worden vervolgd wat onderdeel is van onze prachtige rechtsstaat.

Allemaal leuk maar de burgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, heeft geen enkele 0,0 bevoegdheid om iets te doen aan het blokkeren van een snelweg in een andere gemeente.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze hebben onterecht voor de weg van de minste weerstand gekozen. Dit gaat een precedent scheppen, let maar op.


Dat tweede juich ik toe. Dat eerste doen ze juist niet. Ze gaan de confrontatie aan met die onruststokers. Dat had al veel eerder moeten gebeuren, maar in de Randstad is men meer van het knuffelen en theedrinken, waardoor de openbare orde steeds meer in het gedrang komt.
De intocht is vlekkeloos verlopen. Uitstekend gehandeld van de burgemeester. Een burgemeester met lef.
 

erka

Well-known member
Door de acties van die mensen zouden de protestanden te laat aanwezig zijn bij voor het geregelde protest voor het feest. Dan zouden ze er dus zijn tijdens het feest en dat kan, van beide kanten, tot onrust leiden.

Juist, en o.a. daarom heeft ze demonstratie dus verboden. Plus dat er nog wat mensen uit Dokkum e.o. met hooivorken klaarstonden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Allemaal leuk maar de burgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, heeft geen enkele 0,0 bevoegdheid om iets te doen aan het blokkeren van een snelweg in een andere gemeente.

Precies. Dat moet de politie daar maar regelen. Wat mij betreft geven ze die lui ook een boete. Want wat ze deden is begrijpelijk, maar mag niet.
En dat levensgevaarlijke daar moeten we natuurlijk gauw mee ophouden, want dat was het niet.
 

ElSimao

Active member
Precies. Dat moet de politie daar maar regelen. Wat mij betreft geven ze die lui ook een boete. Want wat ze deden is begrijpelijk, maar mag niet.
En dat levensgevaarlijke daar moeten we natuurlijk gauw mee ophouden, want dat was het niet.

Dus de politie heeft ongelijk als ze zeggen dat het gedrag van die anti-demonstranten tot ongelukken leidt?
 

erka

Well-known member
En de politie kan dan afwegen of ze vasthoudt aan de harde lijn, of ter plekke gaat de-escaleren of een andere oplossing kiest. Dat is altijd de afweging.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je hebt ongelijk als je zegt dat het levensgevaarlijk was, want er is geen enkel leven in het geding gekomen.

Wat ze deden was tegen de wet, maar niet levensgevaarlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En de politie kan dan afwegen of ze vasthoudt aan de harde lijn, of ter plekke gaat de-escaleren of een andere oplossing kiest. Dat is altijd de afweging.

Afhankelijk van wie het betreft kiest men hier de lijn. Allemaal tamelijk voorspelbaar.
 

ElSimao

Active member
Je hebt ongelijk als je zegt dat het levensgevaarlijk was, want er is geen enkel leven in het geding gekomen.

Wat ze deden was tegen de wet, maar niet levensgevaarlijk.

Er zijn meerdere botsingen geweest. Gelukkig zonder dat iemand gewond raakte, maar dat had anders af kunnen lopen. Wil niet zeggen dat dat gedrag niet verwerpelijker is dan dat mensen gewoon een beetje willen protesteren.
 

erka

Well-known member
Afhankelijk van wie het betreft kiest men hier de lijn. Allemaal tamelijk voorspelbaar.

Bij de Marokkanen van de week heeft men het toch ook laten gaan? Hadden die een vergunning dan voor een straatfeest?

De Nederlandse politie kiest vrijwel altijd voor de-escaleren en niet hard ingrijpen.
 

erka

Well-known member
Zou men deze blokkeerders hard hebben aangepakt, dan had het het alleen maar erger gemaakt.

Dat is een politie-afweging. Daar ben ik iets minder in thuis, maar wat mensen de burgemeester allemaal verwijten is absoluut niet terecht. Die heeft gewoon haar werk gedaan (behalve dan dat ik denk dat ze de vergunning beter helemaal niet had kunnen verlenen achteraf gezien)
 

gevegt

Well-known member
Je hebt ongelijk als je zegt dat het levensgevaarlijk was, want er is geen enkel leven in het geding gekomen.

Wat ze deden was tegen de wet, maar niet levensgevaarlijk.

Het is dus pas levensgevaar als er doden of gewonden zijn gevallen? Je redeneert wel heel erg kortzichtig als iets niet in je straatje past.
 

gevegt

Well-known member
Afhankelijk van wie het betreft kiest men hier de lijn. Allemaal tamelijk voorspelbaar.

Onzin, ik ben helemaal niet voor die demonstratie. Wat mij opvalt is dat het OM en de politie precies het omgekeerde doet wat ze eerder zeiden aan te pakken.
Ze hoeven die jongens niet van de snelweg te slaan, maar minimaal een proces-verbaal zou toch moeten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onzin, ik ben helemaal niet voor die demonstratie. Wat mij opvalt is dat het OM en de politie precies het omgekeerde doet wat ze eerder zeiden aan te pakken.
Ze hoeven die jongens niet van de snelweg te slaan, maar minimaal een proces-verbaal zou toch moeten.

Jij bent voorstander van het veranderen van de zwarte piet traditie. Maar dat is niet het punt dat ik maak.

Ik hoor jou verder nooit in al die andere gevallen dat de politie de-escallerend optreedt. Vorige week met de Marokkanen was het bijvoorbeeld ook geen probleem.
 
Bovenaan