Zou men deze blokkeerders hard hebben aangepakt, dan had het het alleen maar erger gemaakt.
Dat is een politie-afweging. Daar ben ik iets minder in thuis, maar wat mensen de burgemeester allemaal verwijten is absoluut niet terecht. Die heeft gewoon haar werk gedaan (behalve dan dat ik denk dat ze de vergunning beter helemaal niet had kunnen verlenen achteraf gezien)
Toen er vorige maand door de Guardia een hartstikke illegale en staatsbedreigende actie werd tegengehouden in Cataloni? waren de oee's en de aaah's in de rest van de wereld niet van de lucht...want 'laat die mensen dan toch gewoon hun referendum houden en een staat verknallen man, wat is het probleem'.
Veel van diezelfde mensen staan nu in de handen te klappen wanneer...wat zijn het...80 (?) negers het recht wordt ontnomen om legaal te demonstreren. Ironie is ook best wel een bitch.
Persoonlijk geef ik niks om het feestje, en van mij mag zwarte piet oneindig door blijven gaan. Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar volgens de wet moet je als autoriteit de demonstranten een alternatief bieden, ik weet niet, verderop afgebakend demonstreren
( onmogelijk ? ) mochten ze d??r niet op in willen gaan...ja, d?n.