Piet, zwart of niet?

U.G.

Well-known member
Zou men deze blokkeerders hard hebben aangepakt, dan had het het alleen maar erger gemaakt.

Dat is een politie-afweging. Daar ben ik iets minder in thuis, maar wat mensen de burgemeester allemaal verwijten is absoluut niet terecht. Die heeft gewoon haar werk gedaan (behalve dan dat ik denk dat ze de vergunning beter helemaal niet had kunnen verlenen achteraf gezien)

Toen er vorige maand door de Guardia een hartstikke illegale en staatsbedreigende actie werd tegengehouden in Cataloni? waren de oee's en de aaah's in de rest van de wereld niet van de lucht...want 'laat die mensen dan toch gewoon hun referendum houden en een staat verknallen man, wat is het probleem'.

Veel van diezelfde mensen staan nu in de handen te klappen wanneer...wat zijn het...80 (?) negers het recht wordt ontnomen om legaal te demonstreren. Ironie is ook best wel een bitch.

Persoonlijk geef ik niks om het feestje, en van mij mag zwarte piet oneindig door blijven gaan. Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar volgens de wet moet je als autoriteit de demonstranten een alternatief bieden, ik weet niet, verderop afgebakend demonstreren
( onmogelijk ? ) mochten ze d??r niet op in willen gaan...ja, d?n.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het alternatief was een stille tocht over de zeedijk bij Paesens Moddergat, maar dat zagen ze als discriminatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Het probleem is helder, maar dit probleem doet zich de rest van het jaar ook voor. De mate van rouwigheid hangt samen met de sympathie voor de zaak.

Je kan er wel een rassenstrijd van maken, maar die behoefte hebben de meeste mensen niet. De meeste mensen denken ook niet zo zeer in zwart en wit. Een protestboord Wit is aan zet... Wat moet ik daar nou mee? Ik ga met allerlei mensen om en ik selecteer eerlijk gezegd nooit op kleur, afkomst of geaardheid, maar kennelijk moet ik dat dus wel doen?
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Ach, kom op”, zei Rutte daarover bij De Waag in Leeuwarden. ,,Ze kunnen 364 dagen per jaar demonstreren. Doe dat niet op de intocht van Sinterklaas, laat dat een kinderfeest blijven.

En zo is het.
 

vakx2.0

Banned
En de antipathie tegen die anti-pieten kliek. Ze knijpen nu ook al overal chocolade sinterklaasfiguurtjes in winkels kapot. Kinderachtig vandalisme. De houdbaarheidsdatum van deze onzinnige discussie is sowiesie vestreken. Vorig jaar was het meer in het nieuws dan dit jaar. Mensen (en media) raken verveeld.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
De aandacht begint inderdaad te verstommen en met hun reactie op de aanpassingen in Amsterdam en Rotterdam verspelen ze ook hun sympathie. Voor zover ze die hadden. Ik snap ondertussen wel dat er wellicht e.e.a. kan worden aangepast aan het feest, maar die groep zal verongelijkt blijven. Met oneigenlijke motieven gaan ze los op een kinderfeest.
 

U.G.

Well-known member
Het probleem is helder, maar dit probleem doet zich de rest van het jaar ook voor. De mate van rouwigheid hangt samen met de sympathie voor de zaak.

Je kan er wel een rassenstrijd van maken, maar die behoefte hebben de meeste mensen niet. De meeste mensen denken ook niet zo zeer in zwart en wit. Een protestboord Wit is aan zet... Wat moet ik daar nou mee? Ik ga met allerlei mensen om en ik selecteer eerlijk gezegd nooit op kleur, afkomst of geaardheid, maar kennelijk moet ik dat dus wel doen?

Het is relativisme van beide kanten. Maar je hebt gelijk in wat je zegt.

Ik vroeg me echter in grondwettelijke zin het een en ander af.
 

ElSimao

Active member
Om het wat mij betreft af te sluiten, want zoveel boeit de discussie me ook weer niet, maar ik ben van mening dat de negers hun rechten om te protesteren zijn afgenomen door Fries tuig dat het nodig vond om gevaarlijke situaties in het leven te roepen en veel mensen (ook niet-demonstanten) te vertragen. Slechte zaak, vooral ook omdat er zoveel publieke steun voor is.

Ah kijk. Dus je mag hier te pas Friesland of de provincie afzeiken, maar kom je aan de Randstad, dan sta je op de achterste poten.

Je mag wat mij betreft van alles vinden over "de Randstad" maar om in een argument daarmee aan te komen is niet zo heel sterk. Vraag me ook af waar je het op baseert, want volgens mij zijn de verschillen veel kleiner dan je denkt.
 

erka

Well-known member
En de antipathie tegen die anti-pieten kliek. Ze schijnen ook overal chocolade sinterklaasfiguurtjes in winkels kapot te knijpen. Kinderachtig vandalisme. De houdbaarheidsdatum van deze onzinnige discussie is sowiesie vestreken. Vorig jaar was het meer in het nieuws dan dit jaar. Mensen (en media) raken verveeld.

Dat lijkt me strafbaar, vernielen van andermans eigendom.
 

gevegt

Well-known member
Ongetwijfeld. Wilde duidelijk maken dat als je wil, je zowel bij pro's als tegen Pieten van alles kan vinden wat niet door de beugel kan.

Alleen staat mij het woord 'schijnen' in het betoog van Vakx mij tegen.
Zo makkelijk altijd.
 

ElSimao

Active member
Alleen staat mij het woord 'schijnen' in het betoog van Vakx mij tegen.
Zo makkelijk altijd.

Eens.

Als je een bewering doet over iemand / een groep mensen, kom dan met bewezen en gedocumenteerde feiten. Niet dat slappe "men zegt", "het schijnt" etc.
 

vakx2.0

Banned
Eens.

Als je een bewering doet over iemand / een groep mensen, kom dan met bewezen en gedocumenteerde feiten. Niet dat slappe "men zegt", "het schijnt" etc.

Pfff... inmiddels al de (serieuze) nieuwsbron geplaatst in de post boven die van jou. Lezen is ook een kunst he?

Nog meer te zwaluwstaarten en kommaneuken heren????

Mag je nou even zeggen wat je daar nou van vindt, van die chocolade-knijp acties? Is toch niet raar dat die idioten met hun stadse fratsen na drie jaar zeiken in de media eindelijk eens een keer op weerstand stuiten?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan