Pauw

gevegt

Well-known member
Ik begrijp best dat Max naar Amsterdam is verhuist. Wat een tokkie stad is Rotterdam geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp best dat Max naar Amsterdam is verhuist. Wat een tokkie stad is Rotterdam geworden.

Ik heb nooit in Rotterdam gewoond. Ik woonde in Hoorn.

Raak jij nooit uitgekeken op al die programma's die maar elke keer weer over de vluchtelingendiscussie gaan? Het enige prettige daaraan vind ik dat de nog vermoeiendere zwarte pieten discussie tot dusver niet of nauwelijks airtime heeft gekregen.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb nooit in Rotterdam gewoond. Ik woonde in Hoorn.

Raak jij nooit uitgekeken op al die programma's die maar elke keer weer over de vluchtelingendiscussie gaan? Het enige prettige daaraan vind ik dat de nog vermoeiendere zwarte pieten discussie tot dusver niet of nauwelijks airtime heeft gekregen.

Ik vind het razend interessant dat Pauw toch alle partijen aan tafel weet te krijgen. Dat dan blijkt dat de angst regeert bij inwoners, integreert me mateloos.
Waar komt dat vandaan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het razend interessant dat Pauw toch alle partijen aan tafel weet te krijgen. Dat dan blijkt dat de angst regeert bij inwoners, integreert me mateloos.
Waar komt dat vandaan?

Daar kan je allerlei theorie?n op los laten. Een algeheel wantrouwen jegens de overheid/overheden. Een algeheel wantrouwen jegens moslims. ISIS, Charly Habdo, Thalys, London, Madrid/Valencia(?) etc. Het uitblijven van neutrale en betrouwbare berichtgeving zonder enige bijbedoeling. De extreme beelden/berichtgeving aan de ene kant versus een zwaar gemanipuleerd sprookjesbeeld anderzijds. Social media. Crisis, werkloosheid, uitkeringen, belastingdruk, geweld reeds aanwezige cultuurverrijkers.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Daar kan je allerlei theorie?n op los laten. Een algeheel wantrouwen jegens de overheid/overheden. Een algeheel wantrouwen jegens moslims. ISIS, Charly Habdo, Thalys, London, Madrid/Valencia(?) etc. Het uitblijven van neutrale en betrouwbare berichtgeving zonder enige bijbedoeling. De extreme beelden/berichtgeving aan de ene kant versus een zwaar gemanipuleerd sprookjesbeeld anderzijds.
Sorry, maar ik heb niet de indruk dat het aan de zogenaamde objectieve media ligt. Die bestaat namelijk niet en heeft nooit bestaan.
We zijn 1 van de sociaalste landen ter wereld en toch gaat de onderklasse ( ik heb er even geen beter woord voor, mijn excuses ) te keer.

Vanwaar die angst?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we wel wezen, de onderklasse is ook de klasse die het meeste te maken heeft met de lusten en lasten van allochtonen. Hoeveel allochtonen woonde er in Dalfsen voordat jullie vluchtelingen gingen opvangen?

EDIT: Ik zit net het journaal te kijken, huisvesting is ook een puntje zie ik. Men vindt het niet rechtvaardig dat asielzoekers met een status voorrang krijgen. Zeker in grote steden met lange wachtlijsten is dat een puntje.
 

gevegt

Well-known member
Laten we wel wezen, de onderklasse is ook de klasse die het meeste te maken heeft met de lusten en lasten van allochtonen. Hoeveel allochtonen woonde er in Dalfsen voordat jullie vluchtelingen gingen opvangen?
Een stuk of vijftig gezinnen.
Ondanks dat het tokkie gehalte hier ook nog ver boven het aantal gelukzoekers ligt, is hier ( nog ) geen enkel openbaar protest.
Wel geef ik grif toe dat in de kroeg ik niet altijd vrolijk word van wat ik hoor. Vraag ik die menschen er na, dan weten ze niet meer te zeggen dan Wilders na te praten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Pauw

Een stuk of vijftig gezinnen.
Ondanks dat het tokkie gehalte hier ook nog ver boven het aantal gelukzoekers ligt, is hier ( nog ) geen enkel openbaar protest.
Wel geef ik grif toe dat in de kroeg ik niet altijd vrolijk word van wat ik hoor. Vraag ik die menschen er na, dan weten ze niet meer te zeggen dan Wilders na te praten.

Qua gedrag verschillen de tokkies ook niet heel erg met de vervelende allochtonen waar zij zich aan irriteren. Beide weinig fatsoensnormen, kromme redenaties. Mijn neefje die klaagt ook graag over allochtonen, maar praat zelf alsof hij derde generatie Marokkaan is en die mag zelf bepaalde kroegen niet in en heeft zelf al eens in het staatshotel gezeten.

EDIT: Ik sluit ook niet uit dat ze altijd zo fel reageren. Ik was vorige maand naar een informatie en inspraakavond over de herinrichting van de straat en daar was ook erg weinig fatsoen te ontdekken. Het inleidende praatje/presentatie was hooguit vijf minuten bezig en er zat iemand al keihard er doorheen te schreeuwen dat de presentator al te lang aan het woord was en hij wel even ging vertellen hoe het zat. Daarna ook alleen maar geschreeuw en gebl?r. Dan woon ik in Oud Zuid wat niet echt als tokkiebuurt bekend staat. Al heb je ook sociale huurwoningen in de wijk.
 
Laatst bewerkt:

Keyser S?ze

New member
Een hoogleraar die er voor doorgeleerd heeft stelt dat de mensen aan de onderkant van onze samenleving zo fel reageren omdat zij direct de nadelen en concurrentie vrezen te moeten ondervinden. Verdringing op de arbeidsmarkt omdat Syri?rs dat werk ook kunnen doen, verdringing op de markt van sociale huurwoningen enz. Allemaal zaken waar hoog opgeleiden niet mee te maken krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een hoogleraar die er voor doorgeleerd heeft stelt dat de mensen aan de onderkant van onze samenleving zo fel reageren omdat zij direct de nadelen en concurrentie vrezen te moeten ondervinden. Verdringing op de arbeidsmarkt omdat Syri?rs dat werk ook kunnen doen, verdringing op de markt van sociale huurwoningen enz. Allemaal zaken waar hoog opgeleiden niet mee te maken krijgen.

Precies. Dan is het fel reageren op zichzelf niet heel vreemd.
 

gevegt

Well-known member
Precies. Dan is het fel reageren op zichzelf niet heel vreemd.

Vooral omdat de VVD heeft bedongen dat er minder sociaal huurwoningen moeten komen. Sterker nog, ze vonden het aantal al te hoog.

Jammer dat Pauw niet de hele speech laat zien van die Turk van Pediga.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft Pauw het nu over deze nazi vlag uit het NOS journaal die iets onschuldiger blijkt als je hem helemaal afbeeld?

gegennazisvlag.png


PegidaGegenNazis1068.jpg
 

inhethoekje

Active member
Een hoogleraar die er voor doorgeleerd heeft stelt dat de mensen aan de onderkant van onze samenleving zo fel reageren omdat zij direct de nadelen en concurrentie vrezen te moeten ondervinden. Verdringing op de arbeidsmarkt omdat Syri?rs dat werk ook kunnen doen, verdringing op de markt van sociale huurwoningen enz. Allemaal zaken waar hoog opgeleiden niet mee te maken krijgen.


Ik ben geen voorstander van duizenden vluchtelingen binnenhalen maar wat mij ook altijd tegen de borst stuit is dat ik op tv altijd van die vadsige vieze vette vrouwen zie die staan te schreeuwen dat ze hun baantjes inpikken maar ondertussen nog te lui zijn om te gapen en met hun vette reet nog te beroerd zijn om achter een kassa te kruipen van een supermarkt.
Naast dit soort types staan vaak hun mannen, een zware shag draaiende Tedje van Es die het zwarte garen ook niet heeft uitgevonden en nog te dom is om te solliciteren als postbode.
 

Keyser S?ze

New member
Ik ben geen voorstander van duizenden vluchtelingen binnenhalen maar wat mij ook altijd tegen de borst stuit is dat ik op tv altijd van die vadsige vieze vette vrouwen zie die staan te schreeuwen dat ze hun baantjes inpikken maar ondertussen nog te lui zijn om te gapen en met hun vette reet nog te beroerd zijn om achter een kassa te kruipen van een supermarkt.
Naast dit soort types staan vaak hun mannen, een zware shag draaiende Tedje van Es die het zwarte garen ook niet heeft uitgevonden en nog te dom is om te solliciteren als postbode.

Precies. En aangezien onze samenleving de handen al vol heeft om deze types te onderhouden begint het nu aan alle kanten te piepen en te schuren als er nog veel meer kanslozen bij komen.
 
Bovenaan