Parijs 2024

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Canada wint in het vrouwenvoetbal met 1-0 van Colombia en is dus ondanks de 6 punten aftrek en het vertrek van de bondscoach en 2 assistenten door naar de kwartfinales.
 

JMD

Well-known member
Paar mooie duels op het programma bij de kwartfinales damesvoetbal:
USA - Japan
Spanje - Colombia
Canada - Duitsland
Frankrijk - Brazilië

De winnaar van Spa/Col ontmoet de winnaar van Fra/Bra in de 1/2 finale.
 

JMD

Well-known member
Oh, ik dacht hij ook. My bad.

Blijf het wel onmogelijk vinden, maar goed. Dat moet dan maar bewezen worden.
Chinese zwemmers hebben wel vaker diverse verdenkingen van doping tegen zich gekregen die dan later heel erg waar bleken te zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Ja, echt leuk. Hier totaal niet die 'ach het maakt allemaal niet uit wat we doen zolang we het maar leuk hebben maar gelukkig zie ik er wel stoer uit met mijn oortjes in en mijn oversized shirt en ik stuur nog even een appje voor ik mijn trick doe' mentaliteit dat je bij dat skateboarden zag...
Met dat fietsje kun je ook wel meer snelheid maken waardoor de trucs een stuk spectaculairder zijn. Skateboarden in de halfpipe is bijvoorbeeld ook een stuk leuker om te kijken dan de street-variant.
 

Joost

Well-known member
Oh, ik dacht hij ook. My bad.

Blijf het wel onmogelijk vinden, maar goed. Dat moet dan maar bewezen worden.
Er zijn best wel wat redenen waarom er minder gezwommen wordt qua tijden. Dat is erg verklaarbaar en vooral bij echt iedereen zichtbaar.
Als je dan vervolgens een Wereldrecord verbreekt met die marge dan mag je wel uitleg verschaffen.
 

gevegt

Well-known member
Er zijn best wel wat redenen waarom er minder gezwommen wordt qua tijden. Dat is erg verklaarbaar en vooral bij echt iedereen zichtbaar.
Als je dan vervolgens een Wereldrecord verbreekt met die marge dan mag je wel uitleg verschaffen.
Wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat iedereen er naar gist. Te ondiep bad, geen hoeking onderin het zwembad et cetera.
Jij weet het wel zeker?
 

Joost

Well-known member
Wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat iedereen er naar gist. Te ondiep bad, geen hoeking onderin het zwembad et cetera.
Jij weet het wel zeker?
Het is toch gewoon te ondiep?

 

gevegt

Well-known member
Het is toch gewoon te ondiep?

Ook daar is geen bewijs voor.
Is er al een record gezwommen?
 

JMD

Well-known member
Golfsurfen weer uitgesteld op Tahiti, nu een paar dagen. Grote voordeel is nu wel dat de finales zaterdag a.s. in onze avond (ipv in onze nacht) zijn.
 

JMD

Well-known member
En verder zijn het qua toeschouwers heel goed bezochte Spelen. Maar dat was te verwachten, Fransen zijn sportgek en voor de sporten waar ze niks mee hebben liggen ze zo centraal dat landen die wel om die sport geven dichtgenoeg bij liggen om toch veel publiek te hebben.
 

JMD

Well-known member
De VS na 5 dagen 'pas' 7e op de medaillespiegel (als je goud het belangrijkst vindt). Dat zal niet vaak voorgekomen zijn. Wel de meeste medailles, 30. Frankrijk doet het met 26 medailles echt ontzettend goed. Het record staat op 43 voor de Fransen. Oke, Parijs 1900 had 102 medailles, maar die Spelen zijn qua medailles niet serieus te nemen omdat er toen meer dan 700 Fransen meededen tegenover noig geen 500 uit de rest van de wereld
 

JMD

Well-known member
In België hebben alle teams bij teamsporten een naam. We kennen natuurlijk de Rode Duivels, maar je hebt ook de Cats, de Lions, enz... Als je op de Sporza-site kijkt is het als je alleen de tekst ziet totaal onduidelijk over welke sport het gaat... Totaal idioot.
 

JMD

Well-known member
De Algerijnse vrouw die bokst (en die van de internationale bokskond vorig jaar niet mee mocht doen omdat ze de gendertest niet doorstond) speelde vandaag tegen een Italiaanse. In 45 seconde slaat ze de 'chin strap' los en vervolgens een knal tegen de neus van de Italiaanse. Die vindt het vervolgens wel mooi zo en stopt...
 
Bovenaan