Parijs 2024

JMD

Well-known member
Op de Place de la Concorde zijn op 4 locaties de 'hippe' sporten: 3x3 basketbal, skateboard, breakdancing en BMX Freestyle. Dat skateboarden vond ik niet veel, maar dat BMX Freestyle is echt leuk om te zien.
 

JMD

Well-known member
Op de Place de la Concorde zijn op 4 locaties de 'hippe' sporten: 3x3 basketbal, skateboard, breakdancing en BMX Freestyle. Dat skateboarden vond ik niet veel, maar dat BMX Freestyle is echt leuk om te zien.
De wereldkampioen van de laatste 3 jaren kan het niet waarmaken, komt bij de 2e heat niet goed uit bij de 1e sprong en geeft het dan direct maar op.
 

Kielse Rat

Well-known member
Er was voor vandaag al veel gezegd en geschreven over de triatlon, dus mag het ook eens over de race zelf gaan. De Brit Yee trok er in de laatste honderd meters nog een spurt van jewelste uit en pakte goud. De Nieuw-Zeelander die op de tweede eindigde, is overigens de partner van een nicht van mij. Ik had het hem ontzettend hard gegund, maar het mocht net niet zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat BMX Freestyle is leuk! Spectaculair hoor.
Ja, echt leuk. Hier totaal niet die 'ach het maakt allemaal niet uit wat we doen zolang we het maar leuk hebben maar gelukkig zie ik er wel stoer uit met mijn oortjes in en mijn oversized shirt en ik stuur nog even een appje voor ik mijn trick doe' mentaliteit dat je bij dat skateboarden zag...
 

JMD

Well-known member
Gisteren al een bronzen medaille voor Guatemala bij het trapschieten heren, nu staat een Guatemalteekse ruim voor bij de dames op hetzelfde onderdeel. Tot deze Spelen had het Middenamerikaanse land pas 1 medaille gehaald, zilver in 2012 bij het snelwandelen.
 

JMD

Well-known member
Gisteren al een bronzen medaille voor Guatemala bij het trapschieten heren, nu staat een Guatemalteekse ruim voor bij de dames op hetzelfde onderdeel. Tot deze Spelen had het Middenamerikaanse land pas 1 medaille gehaald, zilver in 2012 bij het snelwandelen.
En de afstand wordt alleen maar groter, met nog 4 schoten voor de boeg is ze kampioen.
De eerste gouden medaille voor Guatemala ooit. Ze deden overigens ooit aan 1 Winterspelen mee: Calgary 1988.
 

erka

Well-known member
Zo, er is een Iraniër echt heel boos op een Hongaar bij het schermen. Nog even en ze gaan voor het echie.
 

JMD

Well-known member
Kroatische komt tot op 2 seconde van een houdgreep in de finale. Wel waza-ari voor.
 

JMD

Well-known member
En die houdt ze. Goud voor Kroatië, zilver voor Duitsland. De 3e medaille voor onze Oosterburen, en de 4e komt er naw snel aan, bij kanovaren slalom staat een Duitse op kop met nog 4 tegaan, ook nog iemand uit Andorra. Zou mooi zijn als die een medaille halen, dat zou de eerste medaille ooit voor hen zijn.
 
Bovenaan