Parijs 2024

JMD

Well-known member
Biles eerder al wat wiebelig op balk en nu 2x buiten de vloer bij haar vloeroefening. Voor de landenwedstrijd maakt het niet veel uit, de VS wint met een straatlengte, maar voor de individuele meerkamp en toestelfinales (alhoewel balk sowieso niet haar beste is volgens mij) kan zo'n foutje goud kosten
 

de waan

Well-known member
In LA komt dus 'strandroeien' op het programma, hoor net op de Radio (daar zit de bondscoach) hoe dat gaat.
Ze vertrekken van het strand, dan lopen ze naar het water en gaan de boot in, dan moeten ze slalommen tot de bovenste boei en dan in een rechte lijn terug en dan uit de boot stappen en op een knop drukken. Zal knap spectaculair zijn, maar ik krijg toch heel erg Te Land Ter Zee en in de Lucht gevoelens erbij.
Eindelijk Olympische medailles voor Johan Vlemminx en Marco Barink.
 

JMD

Well-known member
En ook de finale schermen gaat tot aan de verlenging door: Italië verslaat Frankrijk
 

JMD

Well-known member
Team GB wint de 4x200m vrij net als in Tokio.

Opvallend dat de VS wel veel medailles haalt deze Spelen, maar voorlopig heel weinig goud.
 

JMD

Well-known member
Vrijdag a.s. toch maar even voetbal kijken: Frankrijk - Argentinië in de kwartfinale. Na de WK-finale van 2022 en de racistische spreekkoren van het Argentijnse team aan het adres van Franse spelers na de winst in de Copa America van vorige maand wordt dit toch wel een heel pikant duel.

Het schema:
Kwartfinales:
Frankrijk - Argentinië
Marokko - USA
Egypte - Paraguay
Japan - Spanje

Spanje verloor van Egypte vandaag waardoor het 2e wordt en het nu Frankrijk pas in de finale kan tegenkomen, want in de 1/2 finale gaan de winnaars van Fra/Arg en Egy/Par tegen elkaar spelen.
 

gevegt

Well-known member
Ik zap even naar Tan en zie daar een ex zwemster zitten die me nu al doet denken aan Erika Terpstra.
 

JMD

Well-known member
Weet niet eens of er topspelers meedoen
Sporten waar Olympisch niet het belangrijkste is kijk ik eigelijk niet
Zoals tennis
Weet niet in welk universum jij qua tennis leeft maar voor de tennissers zijn de Spelen tegenwoordig echt wel belangrijk. Dat was idd lang niet zo, maar niet voor niks doen heel veel toppers mee.
 

JMD

Well-known member
China bij schoonspringen 50(!!!) punten voor op de nummer 2 na 4 rondes (276 om 226). Ongelooflijk.,

O nee, 38, de Noordkoreaansen komen er nog tussen. Opnieuw een medaille voor dat land, gisteren al bijn tafeltennis.
 

JMD

Well-known member
Net als van de week haalt GB een medaille bij het synchroonspringen doordat een land bij de laatste sprong een grote fout maakt...
 
Bovenaan