Overige sporten en evenementen

Batigoal

Well-known member
Drie dagen door besmet water zwemmen kan ook niet goed blijven gaan. Wel respect voor zijn prestatie.

Pascallovic

Well-known member
Niet zo heel gek na zo'n lange tocht dat het lichaam het niet meer trekt. 163 kilometer is ook gewoon een topprestatie. Jammer dat de 200 km niet is gelukt, maar niets meer dan respect voor van der Weijden. Nu hopen dat ie goed en snel kan herstellen van die inspanning.

SanMark.

Well-known member
Misschien kan hij het volgende week nog eens proberen.

Hij zal morgen ook wel weer moeten werken lijkt mij.

Of hij heeft vakantie natuurlijk dat kan ook.

Max

Administrator
Forumleiding
Zeer knappe prestatie. Als ik de foto?s zie, dan was doorzetten geen optie.

erka

Well-known member
Knap hoor, maar het slaat natuurlijk nergens op, zo'n afstand. Het is 20x verder dan de langste zwemafstand (de 10km open water), vergelijkbaar met de marathon qua hardlopen.
Nou, en dan dus 20x een marathon achter elkaar. 850km nonstop hardlopen of een wegwedstrijd wielrennen van 4.000 km non stop.

Die Van der Weiden is eigenlijk hartstikke gek.

Max

Administrator
Forumleiding
Hardlopen is in die zin qua gewrichten eerder een probleem. Maar je hebt een punt. Bestaan overigens wel vrij extremen ultralopen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Knap hoor, maar het slaat natuurlijk nergens op, zo'n afstand. Het is 20x verder dan de langste zwemafstand (de 10km open water), vergelijkbaar met de marathon qua hardlopen.
Nou, en dan dus 20x een marathon achter elkaar. 850km nonstop hardlopen of een wegwedstrijd wielrennen van 4.000 km non stop.

Die Van der Weiden is eigenlijk hartstikke gek.

Sowieso 55 uur achter elkaar een fysiek zware inspanning leveren, met slechts enkele uurtjes rust tussendoor, is krankzinnig en niet te doen. 55 uur in het water liggen trouwens ook niet. En toch heb ik er onwijs van genoten. Niet in de laatste plaats vanwege alle support van de mensen. Franeker zag er gisteravond geweldig uit.

Batigoal

Well-known member
Hij had het moeten aanpakken als Ross Edgley. Die zwemt om Engeland en Schotland heen; dagelijks 6 uur zwemmen, 6 uur rusten, 6 uur zwemmen, 6 uur slapen en dat dan 100 dagen voor in totaal 3200 kilometer.

JMD

Well-known member
Bestaan overigens wel vrij extremen ultralopen.
Kan me van ergens mid jaren '90 nog herinneren dat er een tienvoudige WK(?) triathlon was in Den Haag.
Dat is wel het meest extreme wat ik me kan herinneren ooit als evenement te hebben gezien/gehoord/meegemaakt.

JMD

Well-known member
Hij had het moeten aanpakken als Ross Edgley. Die zwemt om Engeland en Schotland heen; dagelijks 6 uur zwemmen, 6 uur rusten, 6 uur zwemmen, 6 uur slapen en dat dan 100 dagen voor in totaal 3200 kilometer.

Eens. En dan te bedenken dat die rustpauzes niet eens gepland waren. Hij wilde echte 2 dagen ofzo non-stop zwemmen. Het blijft natuurlijk een wereldprestatie, maar dat was wel 'een beetje' naief gedacht.

Pascallovic

Well-known member

Neem aan dat v/d Weijden deze optie qua indeling in de planvorming heeft meegenomen. Zijn keuze hoe ie het gedaan heeft was in elk geval niet de meest makkelijke methode. Wat mij betreft had ie er een 4daagse van gemaakt 4x 50 km. Was het nog steeds een wereldprestatie.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat hij gewoon echt niet voorzien heeft dat hij ziek zou worden door die waterbacterie. Qua spierkracht had hij het vermoedelijk wel gehaald.

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat hij gewoon echt niet voorzien heeft dat hij ziek zou worden door die waterbacterie. Qua spierkracht had hij het vermoedelijk wel gehaald.

We weten niet of het die waterbacterie was waardoor ie ziek is geworden of dat het gewoon pure uitputting is. Hij gaf in de eerste nacht al aan dat het zwaarder was dan hij had verwacht en dat zijn spierkracht weg was. Dat ie er daarna nog meer dan 80 kilometer verder zwemt is heel bijzonder.

Jamel

Administrator
Forumleiding
We weten niet of het die waterbacterie was waardoor ie ziek is geworden of dat het gewoon pure uitputting is. Hij gaf in de eerste nacht al aan dat het zwaarder was dan hij had verwacht en dat zijn spierkracht weg was. Dat ie er daarna nog meer dan 80 kilometer verder zwemt is heel bijzonder.

'Gewoon' pure uitputting dus, aldus de arts. Die overigens ook zegt dat hij 100% zeker geen blijvende schade op gaat lopen.

Overigens zijn die beelden op de NOS echt zeer indrukwekkend. Die emoties, die vele mensen langs het water. Pfoeh...

Bovenaan