Overige sporten en evenementen

Hankie

Well-known member
Hij had het moeten aanpakken als Ross Edgley. Die zwemt om Engeland en Schotland heen; dagelijks 6 uur zwemmen, 6 uur rusten, 6 uur zwemmen, 6 uur slapen en dat dan 100 dagen voor in totaal 3200 kilometer.
Dat vind ik dan toch minder indrukwekkend dan 55 uur bijna non stop en zal dan ook minder aandacht krijgen.

gevegt

Well-known member
Ik denk dat hij gewoon echt niet voorzien heeft dat hij ziek zou worden door die waterbacterie. Qua spierkracht had hij het vermoedelijk wel gehaald.

Hij is er voor de start nog voor gewaarschuwd, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

De Wolf

Well-known member
Ik heb zaterdagochtend een stukje met hem meegenomen. Geweldige sfeer en bij de waterpoort een kippenvelmoment.
In andere plaatsen zal het ook geweldig geweest zijn. Vooral dit trekkers met lampen vannacht vond ik prachtig.

Satyr

Administrator
Forumleiding
De New York Jets en de New Orleans Saints besloten deze week om een trade te doen. Een speler van de Jets ging naar New Orleans, de Saints kregen een 'draftpick'. Helaas voor de speler zat hij op het moment van de trade in de bus van de Jets op weg naar een uitwedstrijd en dus werd hij langs de snelweg uit de bus gezet :jerry: / :cab:

Voor de liefhebbers, het mietjesfootball begint volgende week weer

ALenstra

Well-known member
Het Amerikaanse voetbal in de NFL begint wat later. De openingswedstrijd tussen Philadelphia Eagles en Atlanta Falcons kan door zware regenval nog niet gespeeld worden.

JMD

Well-known member
Nederland heeft voor een grote stunt gezorgd op het WK Volleybal Heren, het verslaat Brazili?, de regerend Olympisch kampioen, met 3-1.

JMD

Well-known member
Zo, dat kan wel in de boeken zeg!
Zeker. Brazili? stond in de laatste 4 WK-finales ?n de laatste 4 Olympische finales.

Vanaf 29 september is het WK Volleybal dames. Beide toernooien gebruiken hetzelfde (in mijn optiek nodeloos ingewikkelde) toernooisysteem:
Er zijn 24 ploegen, verdeeld over 4 groepen van 6. De bovenste 4 gaan door. Tot zover niks geks, zo gaat dat op de Spelen ook (alleen zijn het dan 2 poules van 6).
Maar dan: de 16 ploegen die over zijn gaan geen knock-outspelen, maar in 4 poules van 4.
Die worden overigens ook gek ingedeeld: in de eerste groep zit de nr. 1 van A, 2 van B, 3 van C en 4 van D. In de 2e groep zit echter: de nr. 1 van B, de nr. 2 en 3 van A en de nr. 4 van C. Dit is omdat het toernooi in 2 landen (Itali? en BUlgarije) wordt gehouden, en zo is de kans groter dat Itali? en Bulgarije ook de 2e ronde thuis spelen. Wordt Itali? of Bulgarije echter 4e dan moeten ze wel verhuizen naar een ander land.
Oke, we hebben dan 4 groepen van 4. Dan zou je zeggen: bovenste 2 gaan 1/2 finale spelen. Weer mis.
De groepswinnaars + 2 beste nummer 2 gaan verder in 2 poules van 3. Van die 2 poules gaan de bovenste 2 verder naar de 1/2 finales enz.
Het duurt dus lang voordat het ?cht spannend wordt.

Nog iets geks ziet er in het speelschema: als Nederland zijn laatste groepsduel heeft gespeeld (tegen Egypte), zijn die beide landen uitgespeeld, maar hebben Brazili? en Canada in dezelfde groep nog 2(!!) duels te spelen. Daar hebben ook Belgi?, de Dominicaanse Republiek, Cuba en Puerto Rico 'last' van.

JMD

Well-known member
Neuh... Volleybal is voor mij wel een geliefde kijksport (alhoewel ik het technische damesspel meer kan waarderen dan het 'rammen' van de heren, waar je soms de bal helemaal kwijt bent op TV), maar bijhouden in schriftjes, nee.

Ik heb wel het speelschema even uitgeprint, maar dat is meer omdat ik geen zin heb om elke dag/2 dagen op te zoeken wie tegen wie moet enz.. Maar zodra het toernooi voorbij is gooi ik dat blaadje weg.

SanMark.

Well-known member
Zeker. Brazili? stond in de laatste 4 WK-finales ?n de laatste 4 Olympische finales.

Vanaf 29 september is het WK Volleybal dames. Beide toernooien gebruiken hetzelfde (in mijn optiek nodeloos ingewikkelde) toernooisysteem:
Er zijn 24 ploegen, verdeeld over 4 groepen van 6. De bovenste 4 gaan door. Tot zover niks geks, zo gaat dat op de Spelen ook (alleen zijn het dan 2 poules van 6).
Maar dan: de 16 ploegen die over zijn gaan geen knock-outspelen, maar in 4 poules van 4.
Die worden overigens ook gek ingedeeld: in de eerste groep zit de nr. 1 van A, 2 van B, 3 van C en 4 van D. In de 2e groep zit echter: de nr. 1 van B, de nr. 2 en 3 van A en de nr. 4 van C. Dit is omdat het toernooi in 2 landen (Itali? en BUlgarije) wordt gehouden, en zo is de kans groter dat Itali? en Bulgarije ook de 2e ronde thuis spelen. Wordt Itali? of Bulgarije echter 4e dan moeten ze wel verhuizen naar een ander land.
Oke, we hebben dan 4 groepen van 4. Dan zou je zeggen: bovenste 2 gaan 1/2 finale spelen. Weer mis.
De groepswinnaars + 2 beste nummer 2 gaan verder in 2 poules van 3. Van die 2 poules gaan de bovenste 2 verder naar de 1/2 finales enz.
Het duurt dus lang voordat het ?cht spannend wordt.

Nog iets geks ziet er in het speelschema: als Nederland zijn laatste groepsduel heeft gespeeld (tegen Egypte), zijn die beide landen uitgespeeld, maar hebben Brazili? en Canada in dezelfde groep nog 2(!!) duels te spelen. Daar hebben ook Belgi?, de Dominicaanse Republiek, Cuba en Puerto Rico 'last' van.

Met zo'n systeem is elke verrassing wel uitgesloten.

Bovenaan