Overige sporten en evenementen

SanMark.

Well-known member
Ik heb het wel eens eerder nagezocht en dan stond het altijd door elkaar. En ik heb daarbij gelezen dat het ging om '1 record' .

erka

Well-known member
Leek mij juist wel dat indoor polsstokhoog springen makkelijker is (geen wind), maar dat wordt niet bewezen door de resultaten.

Pascallovic

Well-known member
Leek mij juist wel dat indoor polsstokhoog springen makkelijker is (geen wind), maar dat wordt niet bewezen door de resultaten.
Als het buiten windstil is zal het niet veel uitmaken of je binnen of buiten springt. Onder die omstandigheden zullen die records dan ook wel gesprongen zijn. Als het niet windstil is, zoals bijvoorbeeld toen Rens Blom wereldkampioen werd dan is er een groot verschil tussen binnen en buiten springen.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat polsstok hoogspringen lijkt mij verschrikkelijk lastig. In Kiev was er in het centrum in de regen zo?n demonstratie achtige wedstrijd en dat was voor de deelnemers geen feest. In het Olympisch Stadion tijdens de training zie ik veelal jongeren in actie en die kom er tijdens de training ook niet vaak overheen.

Maasveld

Well-known member
Ligt er denk ik ook aan dat de buitentoernooien veel belangrijker zijn en daar dus ook naartoe wordt gepiekt.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een onvoorstelbare finish bij het Sk?tsjesilen. Grou moest twee plekken voor Heerenveen eindigen en dan waren ze kampioen. Beide sk?tsjes hadden dan evenveel punten, waardoor de laatste uitslag doorslaggevend is.

Grou lag tweede, Heerenveen derde, maar Grou liet Heerenveen bij de finish zo lang wachten, dat Drachten er nog bij kwam. Grou werd tweede, Drachten op een paar seconden derde en Heerenveen kon niets anders dan toekijken en werd 4e.

Max

Administrator
Forumleiding
Eens. Een prachtige prestatie. Voor jezelf en voor anderen grenzen verleggen.

JMD

Well-known member
Vd Weijden is er vannacht wel achtergekomen dat 'er grenzen zitten aan wat je kan'. Is toch een paar uur gaan slapen.

Maakt de prestatie niet minder knap natuurlijk, diep respect voor hem.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik werp met enige regelmaat een blik op de livestream van Maarten zijn tocht. Echt ongelooflijk wat die man doet. Hij heeft het ergste nu gehad, namelijk het nachtelijke stuk in 'de hel van het Noorden'. Ging weer moeizaam met wat rustmomenten, maar hij zwemt nog. Gaat waarschijnlijk wel pas ergens in de nacht finishen in Leeuwarden. Mooi om te zien ook hoe er overal langs de route mensen zijn die hem aanmoedigen.

Bovenaan