Overige sporten en evenementen

Atreides

Well-known member
Qua spreiding misschien wel, qua niveau niet. Dubbele cijfers op een wk met 16 landen is niet echt bevordelijk.

Qua spreiding van de medaillewinnaars verschilt het nauwelijks met voetbal lijkt me.

Als je het toch eerlijker wil maken moet je misschien een 't Gooi en een rest van Nederland team heen sturen bij de dames. :jerry:

JMD

Well-known member
Wanneer wordt hockey afgevoerd van het Olympische programma?
Dat kan zo maar gaan gebeuren, daar heeft het IOC al voor gewaarschuwd.

Sportvolgers maken zich zorgen om schaatsen, dat dat van de Spelen gaat verdwijnen, maar dat gaat niet gebeuren. De Winterspelen zitten nog niet vol.
Opvallend genoeg hoor je weinig mensen over de kans dat hockey verdwijnt, en die kans is echt re?eler, de zomerspelen zitten al mudvol (Tokio 2020 zelfs nog meer onderdelen, iets van 320 ofzo), en men wil ook andere sporten gaan toevoegen, dus dan kan hockey zomaar het kind van de rekening gaan worden. Niet voor Tokio of Parijs, maar voor LA 2028 zou ik me als hockey zijnde maar zorgen gaan maken.

Friesland

Well-known member
Die hoge score vandaag was idd vooral omdat Ierland onverwachts de finale haalde. Maar die hele voorronde sloeg nergens op, waarom de FIH in hemelsnaam ineens het toernooi naar 16 landen vergroot heeft weet ik niet, maar dat was geen reclame voor het hockey

Over 4 jaar willen ze al naar 24 landen...

Friesland

Well-known member
Dat kan zo maar gaan gebeuren, daar heeft het IOC al voor gewaarschuwd.

Sportvolgers maken zich zorgen om schaatsen, dat dat van de Spelen gaat verdwijnen, maar dat gaat niet gebeuren. De Winterspelen zitten nog niet vol.
Opvallend genoeg hoor je weinig mensen over de kans dat hockey verdwijnt, en die kans is echt re?eler, de zomerspelen zitten al mudvol (Tokio 2020 zelfs nog meer onderdelen, iets van 320 ofzo), en men wil ook andere sporten gaan toevoegen, dus dan kan hockey zomaar het kind van de rekening gaan worden. Niet voor Tokio of Parijs, maar voor LA 2028 zou ik me als hockey zijnde maar zorgen gaan maken.

Buiten Nederland maakt niemand zich zorgen om de Olympische status van het (langebaan)schaatsen. Winterspelen zonder langebaanschaatsen is als zomerspelen zonder zwemmen.

Het probleem met de Zomerspelen is dat de lengte van het evenement eigenlijk tekort is. Het duurt net zolang als de Winterspelen, terwijl er drie keer zoveel onderdelen zijn. En dan nog vallen er een groot aantal sporten (en enkele onderdelen van sporten die wel op het programma staan) buiten de boot. Bij de zomerspelen staat in de eerste week het zwemmen centraal en in de tweede week atletiek. Als je de zomerspelen met een paar weken uitbreidt, kun je een week maken voor bijv. wielrennen en een voor judo. Bovendien kun je de finales van de teamsporten dan wat meer spreiden, nu is bijna alles in de laatste drie dagen gepropt met name de laatste zaterdag staat vol met finales van teamsporten. En dan laat ik de wedstrijden om het brons nog buiten beschouwing.

Reinoud

Well-known member
Wat vinden jullie van het overkoepelende EK. Denk dat het samenvoegen wel positief is. Al gaat het wel om sporten die in Nederland toch wel de aandacht kregen.

NOS heeft ook een fijne manier van het brengen vind ik. Sowieso met Kenkhuis en Sedoc twee fantastisch goede deskundigen in de studio. Mulder was nog beetje zoekende, maar volgens mij ook voor het eerst.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat vinden jullie van het overkoepelende EK. Denk dat het samenvoegen wel positief is. Al gaat het wel om sporten die in Nederland toch wel de aandacht kregen.

NOS heeft ook een fijne manier van het brengen vind ik. Sowieso met Kenkhuis en Sedoc twee fantastisch goede deskundigen in de studio. Mulder was nog beetje zoekende, maar volgens mij ook voor het eerst.

Ik vind het hartstikke leuk om te kijken. Soort kleine Olympische Spelen.

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar. NOS pakt het ook goed aan. Proberen het met verschillende deskundigen. Ligtlee, Mulder, Kenkhuis, Sedoc en gisteren Smith. Die laatste vond ik geen succes overigens. Vooral open deuren in getrapt. Sedoc is altijd goed. Kenkhuis ook en Mulder was ook prima. Bij het WK-hockey hadden ze dit weekend ook iemand die het goed kon duiden.

Mooie race van Krummins/Kuiken op de 10.000m. Helemaal gesloopt, maar wel een fantastische 2e plaats.

JMD

Well-known member
Ik krijg hier in Canada alleen de uitslagen mee en zie niks live (wegens tijdsverschil), maar denk dat het wel een goed idee is.

Bovenaan