Overige sporten en evenementen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me dan nu af waarom er voor 8x wisselen is gekozen. Ik kan me niet voorstellen dat er 8 wisselspelers zijn, dus eigenlijk kun je beter gewoon continu wisselen.
 

erka

Well-known member
Ik vraag me ?berhaupt af waarom er een discussie is over een foute wissel bij korfbal :D
 

JMD

Well-known member
Ze krijgen een administratieve boete. Geen flauw idee wat dat inhoud.
Een geldbedrag volgens mij. Vreemde straf, want daarmee geef je eigenlijk aan dat 9x wisselen best kan. Alsof een club als Fortuna zo'n geldbedrag een probleem vindt als het hun een ticket naar de korfballeaguefinale oplevert.

Ik vraag me ?berhaupt af waarom er een discussie is over een foute wissel bij korfbal :D
Hoe bedoel je?

Ik vraag me dan nu af waarom er voor 8x wisselen is gekozen. Ik kan me niet voorstellen dat er 8 wisselspelers zijn, dus eigenlijk kun je beter gewoon continu wisselen.
In tegenstelling tot bij handbal en hockey mag er bij korfbal alleen gewisseld worden als het spel stilligt. Continu wisselen zou een flinke 'wissel' trekken op de totale speelduur.
 

JMD

Well-known member
Het is voor mij na al die jaren een complete openbaring dat er leden zijn die korfbal volgen.
Haha...

Ik hou het zijdelings een beetje bij. Heb jarenlang in Delft gewerkt, 1 van mijn collega's speelde toen in het eerste van Fortuna, ben wel eens wezen kijken bij een duel van haar... Dus ik kijk altijd wel even wat Fortuna gedaan heeft, spelen een paar oud-leerlingen van me in dat team nu... En als Bollenstreker hou ik ook TOP bij...
 

erka

Well-known member
Onze curlingmannen mochten (net) niet naar de OS, maar net wel naar de WK en daar winnen ze met 6-4 van Olympisch Kampioen de VS :duim:
 

de waan

Well-known member
Jij doet echt alles voor geld.
Ik vind korfbal lang niet het beroerdste om naar te kijken. Gisteren was het ook nog superspannend, schelden, provoceren, emotie. Het leek wel voetbal.

Hockey pas ik voor ik het vervolg. Daar val ik echt bij in slaap.
 

JMD

Well-known member
Zo, en dan sluiten we het sportweekend af op Augusta... De titelverdediger was na dag 1 al kansloos doordat hij de bal een keer of 5 in het water sloeg en 13 slagen (8 boven par) noteerde op hole 15, wat een record was in de lange geschiedenis van deze Major.
 
Bovenaan