Overige sporten en evenementen

JMD

Well-known member
Vanavond om 18.32 NL tijd is de Boat Race.

Weersverwachtingen zijn goed, hoe snel gaan Cambridge en Oxford dit keer?
 

erka

Well-known member
In de damesboot van Oxford zit een Nederlandse, sterker nog eentje uit Groningen, Ren?e Koolschijn, 28 jaar en pas 1,5 jaar geleden begonnen met roeien. Ben je wel een talentje, zeg maar.
 

JMD

Well-known member
In de damesboot van Oxford zit een Nederlandse, sterker nog eentje uit Groningen, Ren?e Koolschijn, 28 jaar en pas 1,5 jaar geleden begonnen met roeien. Ben je wel een talentje, zeg maar.

En nog op boeg ook...
 

erka

Well-known member
Heeft hier gestudeerd, ging vervolgens PhD doen in Oxford, begon met roeien en ziedaar.
 

SanMark.

Well-known member
Wel een soort van lichamelijk talent, ik bedoel met een zwak lichaam kom je niet in zo'n boot.

Dat klopt, en het is ook wat te simpel aangezet maar je hebt er geen 10000 trainings uren voor nodig om de top te bereiken.

Verstand op 0 zetten en je helemaal leeg te kunnen knokken en erover heen is ook een talent natuurlijk.
 

gevegt

Well-known member
Er is verkeerd gewisseld bij een korfbal wedstrijd. Geen idee wie er fout zit, maar er is grote paniek.
 

JMD

Well-known member
Bond zei in eerste instantie dat het de verantwoordelijkheid was van de scheidsrechter/wedstrijdtafel.

https://sportnieuws.nl/overig/korfbal/korfbalrel-fortuna-wisselde-play-offduel-pkc/
Het opvallende is dus (volgens dit artikel) dat spelers/sters eigenhandig zijn gaan wisselen... (aldus de coach) Dat lijkt me nou niet handig.
Verder lijkt me dat wissels (die ook het formulier komen te staan) altijd via ?f scheids ?f de wedstrijdtafel moeten. Zomaar even het veld inlopen lijkt me niet de bedoeling. (behalve bij bv hockey, waar men ongelimiteerd mag doorwisselen, dan is het wat anders)

Ben benieuwd wat men hier verder mee gaat doen, want morgen is de 2e halve finale al, dan dinsdag evt. een 3e duel, en volgende week zaterdag de finale. En aangezien die in de Ziggo dome is kan je die finale niet zomaar 1 week opschuiven...
 
Bovenaan